  • 1. Data: 2004-07-23 22:33:17
    Temat: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: Autor <m...@w...tenbit.pl>

    1. czy spoldzielnia mieszkaniowa moze eksmitowac lokatora z mieszkania
    wlasnosciowego za zaleglosci w czynszu. mieszkanie jest splacone,
    wszystkie formalnosci prawne pozalatwiane, jedynie brak aktu wlasnosci,
    ktorego od początku nie chciala wydac spoldzielnia mieszkaniowa.

    2. czy wykupujac mieszkanie na wlasnosc w spoldzielni, jest ona
    zobowiazana do wydania aktu wlasnosci?

    3. Czy brak zgody na wydanie aktu własności przez spoldzielnie
    mieszkaniowa jest zgodne z prawem. Jesli tak, to na jakiej podstawie.

    Pozdr
    Qba

  • 2. Data: 2004-07-24 08:17:31
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: "juras" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Autor" <m...@w...tenbit.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkie formalnosci prawne pozalatwiane, jedynie brak aktu wlasnosci,
    > ktorego od początku nie chciala wydac spoldzielnia mieszkaniowa.

    Z tego co wiem ,ze jezeli wielkosc zadluzen przekroczy pewna sume, taka
    eksmisja jest dopuszczona przez prawo .Jak to sobie wyobrazasz zeby reszta
    spoldzielcow ponosila Twoje koszty ogrzewania ,cieplej wody i innych kosztow
    ktore musimy solidarnie pokryc .Odciecie ogrzewanie i np odbieranie sciekow
    jest raczej niemozliwe ,sa tez koszty wywozu smieci i podobne .Dzieki takim
    ludziom majacym zaleglosci czynszowe , moj czynsz jest tak wysoki .
    juras

  • 3. Data: 2004-07-24 10:41:10
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 10:17, na pl.soc.prawo, juras napisał(a):

> [...]
    > spoldzielcow ponosila Twoje koszty ogrzewania ,cieplej wody i innych kosztow

    Koszty ogrzewania? Zdecydowana większość posiada liczniki zużytego ciepła -
    więc raczej więcej niż pewne że ma podpisaną umowę o dostawę ciepła do
    lokalu - więc co spółdzielni do tego? Za telefon komórkowy też wydaje Ci
    się że płacicie takie sąsiadowi ??

    > Odciecie ogrzewanie i np odbieranie sciekow jest raczej niemozliwe ,

    Dlaczego niemożliwe?

    > sa tez koszty wywozu smieci i podobne.

    Dlaczego przyjmujesz że pytający nie ma _samodzielnie_ podpisanej umowy o
    wywóz/odbiór śmieci/nieczystości?

    > Dzieki takim ludziom majacym zaleglosci czynszowe , moj czynsz jest tak wysoki
    .

    Pleciesz jak dzieciak w przedszkolu któremu zabrano lizak.

    A teraz może w drugą stronę:
    dlaczego pytający ma płacić _czynsz_ /sic!!/ w takiej samej wysokości jak
    Ty?
    Przecież on za swoje lokum _zapłacił_ gotówką, Ty je otrzymałeś do najmu -
    to jest ku....a uczciwe???
    IMO - pytający winien tylko płacić za _realne_ utrzymanie budynku, a nei
    zwykły czynsz.
    Zresztą dziwię się ludziom którzy w blokach wykupują mieszkania - to
    wyrzucenie swojej kasy w błoto. Najrozsądniej to chyba kupić działkę i
    postawić sobie domek.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-07-24 11:20:02
    Od: "juras" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zresztą dziwię się ludziom którzy w blokach wykupują mieszkania - to
    > wyrzucenie swojej kasy w błoto. Najrozsądniej to chyba kupić działkę i

    Ku... to sobie pisz w rodzice koles ,mam takie same wlasnosciowe mieszkanie
    spoldzielcze i nie zabieraj glosu jak masz male pojecie o temacie .To o czym
    piszesz to sa tylko podzielniki ciepla i za takich lewych nie placacych za
    cieplo i inne to ja place , sprawdz to i potem gadaj .Jego koszty wchodza w
    ogolne i dziela na wszystkich i nie mysle za lewusow placic ,smierc frajerom
    juras

  • 5. Data: 2004-07-24 11:21:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > więc raczej więcej niż pewne że ma podpisaną umowę o dostawę ciepła do
    > lokalu - więc co spółdzielni do tego? Za telefon komórkowy też wydaje Ci

    A mógł byś wskazać - choćby w Internecie - jakimże to urządzeniem to ciepło
    jest rozliczane? Bo w znanych mi przypadkach, to używane są tzw. podzielniki
    ciepła z pomiarem nie mające nic wspólnego. Po za tym za ciepło płaci
    spółdzielnia, a nie lokator. Spółdzielnia później rozdziela te koszty i
    pobiera pieniążki od lokatorów. Tak więc niespłacone zadłużenie lokatora
    względem spółdzielni obciąża wszystkich spółdzielców, bo faktycznie to z ich
    czynszu jest to regulowane.

    > Dlaczego niemożliwe?

    Bo ścieki są odprowadzane do wspólnych pionów.

    > Dlaczego przyjmujesz że pytający nie ma _samodzielnie_ podpisanej umowy o
    > wywóz/odbiór śmieci/nieczystości?

    A znasz taki przykład w wypadku spółdzielni mieszkaniowe? Rozumiem, że maja
    pojemniki na śmieci w rzędzie przed klatką postawione. Osobny dla każdego
    mieszkania.

    > Pleciesz jak dzieciak w przedszkolu któremu zabrano lizak.

    Jak myślisz? Skoro spółdzielnia musi uregulować należność za te usługi, a
    lokator nie zapłaci, to skąd może na to wziąć środki?

> [...]
    > to jest ku....a uczciwe???
    > IMO - pytający winien tylko płacić za _realne_ utrzymanie budynku, a nei

    A z czego wnioskujesz, że tak nie jest? No i na jakiej podstawie uważasz, że
    wywóz śmieci, ogrzewanie, kanalizacja, woda, to nie są rzeczami zaliczanymi
    do kosztów utrzymania budynku.

    > Zresztą dziwię się ludziom którzy w blokach wykupują mieszkania - to
    > wyrzucenie swojej kasy w błoto. Najrozsądniej to chyba kupić działkę i
    > postawić sobie domek.

    Bo mieszkanie w bloku kosztuje rzędu 60.000 - 80.000 zł. Domek, to koszt
    rzędu 200.000 zł. Tutaj pewnie należy dopatrywać się powodów.

  • 6. Data: 2004-07-24 11:52:43
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > To o czym piszesz to sa tylko podzielniki ciepla i za takich
    > lewych nie placacych za cieplo i inne to ja place , sprawdz to i
    potem
    > gadaj .

    Nie byłbym taki stanowczy w stwierdzeniu, to jest tylko jedna z metod
    (całkiem możliwe że najpopularniejsza) ale są tez liczniki energi na
    grzejnikach.

    Swoja droga i tak dywagacje są bezpodstawne bo umowe na odbiór ciepła
    od zakładu ciepłowniczego ma spółdzielnia ........
    pozdr

    PS A co dowatku głównego, chyba sobie nikt nie wyobraża że za dług
    dajmy na to 9kPLN kogoś wywalą z mieszkania za 90kPLN i nie zwróca mu
    różnicy (po zlicytowaniu i potrąceniu kosztów).

  • 7. Data: 2004-07-24 12:02:41
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 13:20, na pl.soc.prawo, juras napisał(a):

    > ....,mam takie same wlasnosciowe mieszkanie spoldzielcze

    Masz takie samo jak kto? Jak pytający? Jak ja? Jeżeli jak ja - to Twój
    cytat: _śmierć frajerom_ - nie upadłem na głowę by coś takiego kupić.

    > To o czym piszesz to sa tylko podzielniki ciepla i za takich lewych nie placacych
    > za cieplo i inne to ja place ,

    Określenie techniczne jest najmniej istotne tutaj - każdy płaci tyle ile
    zużył danej energii - prawda?
    Więc jeżeli pytający zużył 4 GJ a Ty 2 GJ to za ile Ty zapłacisz w
    przypadku kiedy nie zapłaci pytający? Za 6 GJ zapłacisz czy za 4 "swoje"?

    > sprawdz to i potem gadaj.

    Jeżeli piszę to wiem o czym i gdzie pisze. Ja mam podpisane umowy z różnymi
    dostawcami mediów - i mam w du...e czy sąsiad płaci czy nie - to _jego_
    problem. Jeżeli ja miałbym zaległości u jakiegoś dostawcy mediów, energii
    to mnie odłączą i wyegzekwują należności tak i tak.

    > smierc frajerom

    Wybierasz się już /gdzieś/? ROTFL - no to na pohybel - juras :P

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-07-24 12:13:42
    Od: "juras" <p...@g...pl>

    Użytkownik "tompac [TK]" <t...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dajmy na to 9kPLN kogoś wywalą z mieszkania za 90kPLN i nie zwróca mu
    > różnicy (po zlicytowaniu i potrąceniu kosztów).

    Przeciez pisalem ze po przekroczeniu pewnego poziomu zadluzenia gosc jest
    licytowany ,cos okolo 50 % wartosci mieszkania ,czyli inaczej eksmitowany i
    mieszkanie takie jest sprzedawane praktycznie na wolnym rynku i tyle . W
    mojej spoldzielni okolo 20% ludkow nie placi z calkiem roznych powodow i ja
    musze placic za ich dlugi i to mi sie nie bardzo podoba .
    Pozdrawiam
    juras

  • 9. Data: 2004-07-24 12:21:42
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 14:13, na pl.soc.prawo, juras napisał(a):

> [...]
    > licytowany ,cos okolo 50 % wartosci mieszkania ,czyli inaczej eksmitowany i
    > mieszkanie takie jest sprzedawane praktycznie na wolnym rynku i tyle.

    A kto i na czyj koszt, zlecenie wycenia takie mieszkanie?

    > W mojej spoldzielni okolo 20% ludkow nie placi z calkiem roznych powodow i ja

    Spółdzielnia? Czy może wspólnota?

    > musze placic za ich dlugi i to mi sie nie bardzo podoba .

    musisz mieć okrutnie ogromne dochody Waść że sam utrzymujesz taką ekipę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-07-24 12:26:02
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 14:21, na pl.soc.prawo, Artur Ch. napisał(a):

    > A kto i na czyj koszt, zlecenie wycenia takie mieszkanie?

    Aaa i sprawa jeszcze istotniejsza:
    jeżeli po wycenie /na razie bez znaczenia na czyj koszt jest sporządzona/
    przy owej licytacji nie osiągnięta zostanie cena wartość z wyceny - tylko
    niższa - co w takim przypadku?
    _Kto_ sprzedaje i czy wogóle można sprzedać takie mieszkanie poniżej ceny z
    wyceny?
    Jeżeli przypuśćmy że sprzedaje /na razie nie ważne kto/ poniżęj wartośći
    mieszkania - to kto na tym traci?
    Czy właściciel ze swojej części czy spółdzielnia /wspólnota/ ze swej częśći
    które był winien taki właściciel mieszkania?

    Oczywiste jest że tylko _właściciel_ może sprzedać swoje mieszkanie -
    przecież nie sąsiad ze swoją ciotką, wujkiem - ale jestem ciekaw co na to
    odpowie juras :P

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423