  • 51. Data: 2004-08-06 01:12:23
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Widzę problem: z p. widzenia reszty spółdzielców nie ma etycznej
    > różnicy między przypadkiem kiedy spółdzielnia posunęła się do
    > "wystawienia papierka" oraz kiedy tego nie zrobiła :)

    Nie podejmę tematu, bo doprowadziłoby to nas w koncu do dyskusji nt. zalet i
    wad demokracji i uprawnien władz (w przypadku spółdzielni-teoretycznie)
    wybieralnych:).

    > Masz oczywiście rację w zakresie "ogólnego przypadku" (że nie
    > usprawiedliwia manipulacji) - ale zauważ, że czym innym jest np.
    > naruszenie plomby w liczniku, a czym innym "manipulacje warunkami"

    czyzbys rozgrzeszał tych np., którzy pompują w gazomierz powietrze z
    odkurzacza, lub , dawniej, blokowali (podobno) pracę licznika energii
    elektr. umieszczając go w b. silnym polu magnetycznym?:),- bo tez przeciez
    plomby nie naruszają?

    > - które są OBOSIECZNE, i IMHO przyznanie sobie prawa (przez
    > kogokolwiek, od spółdzielni do ciebie :)) do żądania "żeby płacił a
    > nie zaniżał" powinno prowadzić do obowiązku "płacić mu jak zawyża" :)

    Co do zasady- zgoda. Ale nie oznacza to zgody na samodzielne wymierzanie
    sobie takiej sprawiedliwości.

    dalej słuszne rozwazania Gotfryda, z którymi sie całkowicie zgadzam, choc
    biegną one nieco obok naszego pierwotnego problemu prawnego

    > W końcu z jakiegoś powodu wycofano obowiązkową matematykę na maturze

    Uznanie matematyki za przedmiot nieobowiązkowy z matury,- egzaminu w końcu
    dojrzałości, uważam, szczególnie teraz, za działanie nie tylko idiotyczne,
    ale i też za nieomal dywersyjne .

    Też pozdrawiam i też sam się ogrzewam:),- no, teraz to raczej chłodzę, co
    jeszcze więcej kosztuje:(..
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 52. Data: 2004-08-07 09:49:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Aug 2004, PAweł wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ czyzbys rozgrzeszał tych np., którzy pompują w gazomierz powietrze

    Ano nie.
    Głównie chodzi mi o:
    [...]
    >+ > - które są OBOSIECZNE

    ...właśnie.
    [...]
    >+ Co do zasady- zgoda. Ale nie oznacza to zgody na samodzielne wymierzanie
    >+ sobie takiej sprawiedliwości.

    No, nie o "sprawiedliwość" :) a "korzystanie".
    Chodzi o ustalenie że jak ktoś "optymalizuje" żeby płacić więcej to
    go mamy pochwalić, a jak w drugą stronę - to zganić ?
    Zwołać wiec: "róbcie tak żeby za jednosktę ciepła płacić drożej" ?
    :) :)

    "Odporność" liczników prądu, wody czy gazu na to żeby płacić NIESŁUSZNIE
    WIĘCEJ jest dość spora, trudno się okraść samemu :), dlatego ingerencje
    (sam przyznasz że muszą być "ewidentne") w działanie tychże w celu
    zaniżenia można (IMHO - z czystym sumieniem) uznać za kradzież.
    W przypadku podzielników... skoro "rozsądne używanie" może prowadzić
    do zawyżenia wskazań - jaką mamy (etyczną) podstawę do czepiania
    się przypadków kiedy owo używanie prowadzi do zaniżenia ?

    Trudna sprawa :(

    pozdrowienia, Gotfryd