  • 1. Data: 2004-07-23 22:07:03
    Temat: Zakup nieruchomosci przez spolke zagraniczna
    Od: "mattiv" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Z gory wielkie sorry jak juz bylo ale googlowalem troche i nie znalazlem wszystkich
    odpowiedzi.
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Firma z Anglii chce kupic nieruchomosc (jakis budynek pod wynajem biur, sklepow,
    restauracji, hoteli, bankow itd itp). Lokazlizacja chyba nie ma tu znaczenia. Dodam
    tylko
    ze nie jest brany tzw "pas nadgraniczny". A teraz pytania:
    1. Czy wymagane jest pozwoleie MSWiA? (firma z Unii) Wiem, ze takie pozwolenie nie
    jest
    wymagane dla osob fizycznych. Nie doszukalem sie info czy firmy musza o takie
    pozwolenie
    sie starac
    2. Ile zajmuje czasu zalatwienie takiego pozwolenia? (jesli jest konieczne)
    3. Czy mozna zrobic cos takiego. Osoba (polak) prowadzacy dzialalnosc bierze od
    Angoli
    kase; kupuje budynek a zyski z wynajmu w jakis legalny sposob przekazuje im? (polskie
    myslenie:))
    4. Czy firma musi miec przedstawiciela na Polske? (zakupiony obiekt bedzie
    wynajmowany,
    wiec co jakis czas bedzie sie zmienial wynajmujacy. Kto bedzie podpisywac stosowne
    umowy
    najmu lokali?)
    dalsze pytania pewno pajawia sie w miare zglebiania tematu:)No chyba ze jest ktos kto
    przerabial temat to z mila checia poslucham wszystkich cennych wskazowek
    Z gory dzieki za odp.
    W przypadku konkretow prosze tez o url jesli to nie bedzie stanowic problemu

    Pozdrawiam
    Mariusz

    ---

  • 2. Data: 2004-07-28 08:25:13
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    Użytkownik "mattiv" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z gory dzieki za odp.
    > W przypadku konkretow prosze tez o url jesli to nie bedzie stanowic

    Poniżej podaję Ci fragment ustawy z z dnia. 20 lutego 2004 r. o zmianie
    ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców
    oraz ustawy o opłacie skarbowej (weszła w życie 01.05.2004r.),:
    2. (26) Nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia przez cudzoziemców, będących
    obywatelami lub przedsiębiorcami państw członkowskich Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego, z wyjątkiem nabycia:

    1) nieruchomości rolnych i leśnych, przez okres 12 lat od dnia
    przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej,

    2) drugiego domu, przez okres 5 lat od dnia przystąpienia
    Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.

    2a. (27) Nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia przez cudzoziemców, będących
    obywatelami państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego w
    okresach określonych w ust. 2,

    Jeżeli ww. warunki są spełnione, czyli : nie jest to nieruchomość rolna, i
    drugi dom (przez 5 lat od wejścia) a firma jest przedsiębiorą unijnym to nie
    jest wymagane zezwolenie.

    Pozdrawiam,

    Paweł
    eGEO.pl