  • 1. Data: 2004-07-24 00:35:13
    Temat: Problem - nieuczciwy pracodawca
    Od: "maveriq" <m...@o...pl>

    Od jakiegoś czasu trochę angażuję się jako dziennikarz. Bardziej amatorsko i
    dla siebie niż dla pieniędzy, no ale w końcu pomyślałem sobie, że skoro mogą
    być z tego pieniądze to czemu nie skorzystać. Tak trafiłem do działu
    aktualności jednego z regionalnych portali internetowych. Na początku
    mielismy umowę ustną - dla mnie za każdą notkę 5 zł, 20 zł za fotorelację +
    procent ze sprzedaży reklam. Najpierw miałem być na miesiąc na próbę, a
    później normalnie na umowę. Miesiąc minął, ja newsy dalej pisałem, przelewu
    nie było, a właściciel portalu wiecznie nie miał dla mnie czasu. Po dwóch
    miesiącach obiecał mi przelew do 10 dni. Minęło 20 dni a tu ani grosza.
    Wydałem z własnej kieszeni 200 zł na telefon (miałem obiecany zwrot części
    kosztów) i napisalem za ok 400-450 zł. Nie są to jakieś wielkie pieniądze,
    ale jak doliczyć benzynę i telefon to już wychodzi minimalna pensja.
    Niestety jak już wspomniałem nie mam umowy. Bylem na tyle naiwny, że warunki
    współpracy uzgadniałem ustnie. Pozostałą mi jednak obszerna korespondencja
    e-mail (wysłane e-mailem newsy, odpowiedzi na nie i to, co najduje się w
    internecie w archiwum wiadomości portalu). Czy jest jakaś nadzieja na
    odzyskanie pieniędzy? Gdzie powinienem się zwrócić? Co powinienem zrobic?
    Pozdrawiam
    Miłosz

  • 2. Data: 2004-07-24 05:33:44
    Temat: Re: Problem - nieuczciwy pracodawca
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "maveriq" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od jakiegoś czasu trochę angażuję się jako dziennikarz. Bardziej amatorsko
    [ciach]
    > odzyskanie pieniędzy? Gdzie powinienem się zwrócić? Co powinienem zrobic?

    moja rada odrobinę nieprawnicza będzie, ale również przydatna.
    Myśleć przed a nie po szkodzie.

  • 3. Data: 2004-07-24 11:05:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maveriq" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zażądać potwierdzenia na piśmie przez właściciela rzeczonej witryny faktu
    nabycia za uzgodnioną przez Was kwotę Twoich materiałów pod groźbą złożenia
    zawiadomienia, że korzysta z buch bezprawnie.

  • 4. Data: 2004-07-28 21:47:08
    Od: "maveriq" <m...@o...pl>

> [...]
    złożenia
    > zawiadomienia, że korzysta z buch bezprawnie.

    Tak, to by było niezłe rozwiązanie, ale w tym momencie on moze powiedziec
    "To ja je w takim razie wykasuje, bo i tak są już w archiwum". :/
    Miłosz

  • 5. Data: 2004-07-28 21:48:31
    Od: "maveriq" <m...@o...pl>

    ale w gruncie rzeczy to chyba i tak niezły pomysł :] dzięx
    Pozdrawiam
    Miłosz

  • 6. Data: 2004-07-28 22:17:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale w gruncie rzeczy to chyba i tak niezły pomysł :] dzięx
    > Pozdrawiam
    > Miłosz

    Usunąć, to on może. Ale Ty możesz jakoś to zabezpieczyć. Zgrać na płytę na
    przykład.

    Zamiennie możesz od razu złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Tylko, że to
    trochę stawianie gości pod ścianą. Przynajmniej w stosunku do ostatecznego
    odbiorcy, który być może działa w dobrej wierze. Ale ostatecznie pewnie
    zostanie uniewinniony. Zawsze masz szansę wycofać wniosek. Może złóż
    zawiadomienie.