    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Date: Sat, 24 Jul 2004 13:21:11 +0200

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:amewbxg75u4r$.dlg@elektro-instal.com...

    > Koszty ogrzewania? Zdecydowana większość posiada liczniki zużytego
    ciepła -
    > więc raczej więcej niż pewne że ma podpisaną umowę o dostawę ciepła do
    > lokalu - więc co spółdzielni do tego? Za telefon komórkowy też wydaje Ci
    > się że płacicie takie sąsiadowi ??

    A mógł byś wskazać - choćby w Internecie - jakimże to urządzeniem to ciepło
    jest rozliczane? Bo w znanych mi przypadkach, to używane są tzw. podzielniki
    ciepła z pomiarem nie mające nic wspólnego. Po za tym za ciepło płaci
    spółdzielnia, a nie lokator. Spółdzielnia później rozdziela te koszty i
    pobiera pieniążki od lokatorów. Tak więc niespłacone zadłużenie lokatora
    względem spółdzielni obciąża wszystkich spółdzielców, bo faktycznie to z ich
    czynszu jest to regulowane.

    > Dlaczego niemożliwe?

    Bo ścieki są odprowadzane do wspólnych pionów.

    > Dlaczego przyjmujesz że pytający nie ma _samodzielnie_ podpisanej umowy o
    > wywóz/odbiór śmieci/nieczystości?

    A znasz taki przykład w wypadku spółdzielni mieszkaniowe? Rozumiem, że maja
    pojemniki na śmieci w rzędzie przed klatką postawione. Osobny dla każdego
    mieszkania.

    > Pleciesz jak dzieciak w przedszkolu któremu zabrano lizak.

    Jak myślisz? Skoro spółdzielnia musi uregulować należność za te usługi, a
    lokator nie zapłaci, to skąd może na to wziąć środki?

    > A teraz może w drugą stronę:
    > dlaczego pytający ma płacić _czynsz_ /sic!!/ w takiej samej wysokości jak
    > Ty?
    > Przecież on za swoje lokum _zapłacił_ gotówką, Ty je otrzymałeś do najmu -
    > to jest ku....a uczciwe???
    > IMO - pytający winien tylko płacić za _realne_ utrzymanie budynku, a nei
    > zwykły czynsz.

    A z czego wnioskujesz, że tak nie jest? No i na jakiej podstawie uważasz, że
    wywóz śmieci, ogrzewanie, kanalizacja, woda, to nie są rzeczami zaliczanymi
    do kosztów utrzymania budynku.

    > Zresztą dziwię się ludziom którzy w blokach wykupują mieszkania - to
    > wyrzucenie swojej kasy w błoto. Najrozsądniej to chyba kupić działkę i
    > postawić sobie domek.

    Bo mieszkanie w bloku kosztuje rzędu 60.000 - 80.000 zł. Domek, to koszt
    rzędu 200.000 zł. Tutaj pewnie należy dopatrywać się powodów.