  • 11. Data: 2004-07-24 16:28:27
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > A mógł byś wskazać - choćby w Internecie - jakimże to urządzeniem to
    > ciepło jest rozliczane?
    > Bo w znanych mi przypadkach, to używane są tzw.
    > podzielniki ciepła z pomiarem nie mające nic wspólnego.

    Widać znasz za mało przypadków, są takie urządzenia ale ze względu na
    koszty nie spopularyzowały sie one w Polsce.

    I pytanie z działki zwanej fizyka, od czego zalezy ilość wyparowanej
    cieczy z kapilary podzielnika??

    pozdr

  • 12. Data: 2004-07-24 16:36:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tompac [TK]" <t...@U...pl> napisał w wiadomości
    > potem
    >
    > Nie byłbym taki stanowczy w stwierdzeniu, to jest tylko jedna z metod
    > (całkiem możliwe że najpopularniejsza) ale są tez liczniki energi na
    > grzejnikach.

    Wiesz, urządzenie faktycznie mirzące przepływ energii musiało by się składać
    z dwóch mierników przed i za mieszkaniem. Jeden taki miernik kosztuje dużo.
    Dwa jeszcze więcej. A że większość pionów u nas jest w pionie, to takich
    kompletów musiało by być tyle, ile kaloryferów. Ciekawi mnie, czy
    gdziekolwiek w Polsce jest to takl rozwiązane. Ja nei słyszałem.

    Zresztą, to i tak nie byłby pomiar. Bo, jak wyłaczysz grzejniki, to wykaże
    "0", a tak nie ejst, bo będziesz pobierał ciepło przez ściany z pozostałych
    lokali. Dla tego to nie ma większego sensu.

    > Swoja droga i tak dywagacje są bezpodstawne bo umowe na odbiór ciepła
    > od zakładu ciepłowniczego ma spółdzielnia ........
    > pozdr
    >

    > PS A co dowatku głównego, chyba sobie nikt nie wyobraża że za dług
    > dajmy na to 9kPLN kogoś wywalą z mieszkania za 90kPLN i nie zwróca mu
    > różnicy (po zlicytowaniu i potrąceniu kosztów).

    Mnie się wydaje, że tutaj obowiązuje ogóle prawo. Czyli niespłacone
    zadłużenie możesz wpisywać w hipotekę mieszkania. Zadłużenie musi
    przekroczyć 2/3, by egzekucja komornicza stała się mozliwa.

  • 13. Data: 2004-07-24 16:50:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Spółdzielnia? Czy może wspólnota?

    No, spółdzielnia takiego numeru bez komornika nie zrobi. Więc to komornik
    sobie wyceni mieszkanie, a potem sprzeda na licytacji. Koszty wyceny zostaną
    potrącone z pozostałej 1/3 wartości mieszkania

  • 14. Data: 2004-07-24 18:10:46
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Mnie się wydaje, że tutaj obowiązuje ogóle prawo. Czyli niespłacone
    > zadłużenie możesz wpisywać w hipotekę mieszkania. Zadłużenie musi
    > przekroczyć 2/3, by egzekucja komornicza stała się mozliwa.

    Czy możesz wskazać akt prawy w którym to jest opisane, bo ja tylko
    znalazłem Ustawę o postępowaniu egzekucyjnym w administracji z dnia 17
    czerwca 1966 r, Art. 111j:
    http://www.prawo.psm.pl/index.phtml?x=D2002_110_968_
    5#ol6

    § 1. Jeżeli po drugiej licytacji żaden z wierzycieli lub
    współwłaścicieli nie przejął nieruchomości na własność, organ
    egzekucyjny wyznacza trzecią licytację, na której cena wywoławcza
    wynosi 65% oszacowanej wartości nieruchomości.

    § 2. Jeżeli nikt nie przystąpił do trzeciej licytacji, przejęcie
    nieruchomości na własność może nastąpić przez osoby, o których
    mowa w art. 111i § 2, za cenę nie niższą od 65% wartości
    nieruchomości. Do przejęcia nieruchomości na własność stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 111i § 3 i 4.

    Ale to jest "egzekucja w administracji", a o zwykłej egzekucji to nic
    nie znalazłem, chociaż googlowałem na "licytacji 65 wartości" i tym
    podobne.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 15. Data: 2004-07-24 19:00:49
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > Wiesz, urządzenie faktycznie mirzące przepływ energii musiało by się
    > składać z dwóch mierników przed i za mieszkaniem.

    Rozumiem że chciałeś napisać na wejściu i wyjściu z grzejnika.
    W brew pozorom nie jest to takie trudne aby był to tylko elemnt na
    wejściu, zwłaszcza w dobie elektroniki, która przepuści przez
    odpowiedni algorym ilość czynnika grzewczego, jego temperature i
    sprawnośc samego grzejnika i poda odpowiednią wielkośc.

    > Jeden taki miernik kosztuje dużo. Dwa jeszcze więcej. A że większość
    > pionów u nas jest w pionie, to takich kompletów musiało by być tyle,
    > ile kaloryferów.

    Wyobrażasz sobie pion w poziomie ;)) To żart wiem że miałes na mysli
    rozprowadzenie instalacji po budynku. Widziałem takie ustrojstwo, jest
    troche wieksze od zaworu termostatycznego, jakis tam bajońskich sum
    nie kosztuje ale w porównaniu do podzielnika to ......

> [...]
    ciepło
    > przez ściany z pozostałych lokali. Dla tego to nie ma większego

    A co powiesz na mieszkania na pad piwnicami albo na poddaszach??
    Są przecież takie, oddają ciepło większa powierzchnia niż przypydki
    miedzykondygnacyjne?

    Dokładnie, jest (a przynajmniej był jak się zajmowałem zagadnieniem
    rozliczania ciepła w spóldzielni) paragraf bodaj 206 Prawa
    Spółdzielczego mówiący że spółdzienie może obciążyć członka większymi
    kosztami za ciepło niż faktycznie poniosła. Czyli oficjalnie nie mogła
    dokładać innym do opłaty za ciepło opłat nieuiszczonych przez innych.
    Oczywiście po przemieleniu sprawy przez biurokrację spółdzielnianą
    koszty były rozkładane na wszystkich (papierkowo nawet na tych co
    wczesniej nie zapłacili) ale to już ..........

    pozdr

  • 16. Data: 2004-07-24 20:42:29
    Od: Autor <m...@w...tenbit.pl>

> [...]
    > koszty nie spopularyzowały sie one w Polsce.
    >
    > I pytanie z działki zwanej fizyka, od czego zalezy ilość wyparowanej

    A dlaczego sie nie przyjely?? Bo firma ktora robi pomiary powinna miec
    na to koncesje, spelniac normy unijne, a kazdy miernik powinien miec
    homologacje. Kretynskie koszty.
    Dlatego zmienili nazwe na podzielnik i wszystko gra.

  • 17. Data: 2004-07-24 20:47:41
    Od: Autor <m...@w...tenbit.pl>

    Użytkownik Autor napisał:

    > 1. czy spoldzielnia mieszkaniowa moze eksmitowac lokatora z mieszkania
    > wlasnosciowego za zaleglosci w czynszu. mieszkanie jest splacone,
    > wszystkie formalnosci prawne pozalatwiane, jedynie brak aktu wlasnosci,
    > ktorego od początku nie chciala wydac spoldzielnia mieszkaniowa.
    >
    > 2. czy wykupujac mieszkanie na wlasnosc w spoldzielni, jest ona
    > zobowiazana do wydania aktu wlasnosci?
    >
    > 3. Czy brak zgody na wydanie aktu własności przez spoldzielnie
    > mieszkaniowa jest zgodne z prawem. Jesli tak, to na jakiej podstawie.
    >

    > Pozdr
    > Qba

    Widze ze sporo odbiegliscie od tematu.
    Po pierwsze, to nie mnie chca eksmitowac i nie zycze sobie by
    jakis "juras" walil do mnie epitetami. Placisz "juras" to plac, ja place
    inni tez placa...

    Chcialem dowiedzie sie jak to wszystko wyglada od strony prawnej.
    Rozumiem juz, ze jesli zalega sie z czynszem to moga eksmitowac.

    Nie uzyskalem odpowiedzi na 2 i 3 pytanie.
    Czy jest na to jakis przepis ze nie wydaje sie aktow wlasnosci po
    slaceniu calego mieszkania i prawnie bedacego "moja wlasnoscia".

    Pozdr
    Qba

  • 18. Data: 2004-07-24 21:04:20
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > A dlaczego sie nie przyjely?? Bo firma ktora robi pomiary powinna
    miec
    > na to koncesje,

    nie dlatego

    > spelniac normy unijne,

    gdy się rozpoczynała era rozliczania ciepła zuzytego o uni marzylismy
    tylko (co niektórzy ;)))

    > a kazdy miernik powinien miec homologacje.

    Legalizację, i tak jak np. wodomierze powinny byc wymieniane co jakiś
    czas a co za tym idzie - koszty

    > Kretynskie koszty.

    Może nie kretyńskie, ale w porównaniu do podzielników nie banalne.

    > Dlatego zmienili nazwe na podzielnik i wszystko gra.

    Nazywanie podzielnika licznikiem to bardzo grube uproszczenie, z
    podzielnika można odczytać na upartego ilośc energi ale odczyt będzie
    obarczony bardzo dużą niedokładnością!!

    Duży wpływ też miała filozofia (tradycja) projektowania instalacji
    CO - rodział energii w pionie a nie w poziomie i co za tym idzie
    znaczny wzrost ilości liczników a co za tym idzie wzrost kosztów.
    pozdr

  • 19. Data: 2004-07-24 21:23:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Widać znasz za mało przypadków, są takie urządzenia ale ze względu na
    > koszty nie spopularyzowały sie one w Polsce.

    Koszt, to nie wszystko. Rzecz w tym, że po pierwsze należało by przebudować
    instalacje. We wszystkich znanych mi budynkach wielorodzinnych instalacja
    jest w ten sposób skonstruowana, że głowne rury biegną pionowo przez
    kondygnacje, a dopeiro od nich do konkretnych kaloryferów są odgałezienia.
    Ta jest prościej i taniej. Ake wymusza to pomiar na każdym kaloryferze.

    Po drugie pomiar ciepła pobranego przez mieszkanie jest bez sensu. Jesli
    wyłączę kaloryferu u mnie w mieszkaniu, to ogrzewać będą mnie sąsiedzi.
    Przez ściany, podłogę czy sufit. Ale wystarczy nawet, bym trochę niżej
    ustawił temeraturę na kaloryferach, a już ciepło od nich będzie płunęło do
    mnie. Po za tym taki pomiar jest prosty do sfałszowania. Wystarczy zwiększyć
    powierzchnię grzewczą rur doprowadzających (np. aluminiowa ozdobna
    "zasłonka" tych rur mocowana do rur w kilku punktach - najlepiej po
    usunięciu w miejscach mocowania farby z rury), a wszystko w łeb bieże.

    > I pytanie z działki zwanej fizyka, od czego zalezy ilość wyparowanej
    > cieczy z kapilary podzielnika??

    Wyparownik, to analogowe urządzenie całkujące temperaturę po czasie. Zależy
    jeszcze od kilku innych czynników, takich jak wilgotność powietrza, stopień
    nasycenia powietrza oparami alkoholu, ciśnienie atmosferyczne i być może
    jeszcze od czegoś, o czym nie wiem. Te dodatkowe parametry powinny być
    jednak jednakowe we wszysztkich meiszkaniach jednego budynku.

    Ja, gdy kilka lat temu mieszkałem w bloku z podzielnikami łączyłem sposób z
    aluminiowymi ozdobami z owijaniem bardzo cienką folią (taką, w którą pakuje
    się wędlinę) tego podzielnika. Trudno mi powiedzieć, który sposób dawał
    większy zyska, ale po dwó latach spółdzielnia usilnie chciała mnie ryczałtem
    rozliczać, bo wg. podzielnika, to musieli niemal tyle zwócić, co wplaciłem.
    Acha i jeszcze pod neiobecność (np. praca) odkręcałem na full kaloryfer w
    łazience, który był nieopomiarowany i zostawiałem otwarte drzwi.

  • 20. Data: 2004-07-24 21:30:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    No, to egzekucja w administracji to nie jest. Taką egzekucję normuje Kodeks
    Postępowania Cywilnego. Zasady ogólne, to art. 758 i nast. Przepisy
    dotyczące nieruchomości to od art. 921 wzwyż.