  • 251. Data: 2018-09-08 21:55:50
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 21:42, Animka pisze:

    > Pewnie tam juz sporo wypadków było i to jest ostrzeżenie Św. Andrzeja.

    Jesteś urocza w swojej głupocie :)

    --
    Liwiusz

  • 252. Data: 2018-09-09 02:00:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na jakiej podstawie twierdzicie, ze nalezy zatrzymac sie przed
    > krzyzem?

    Chyba nie ma takiego obowiązku. Krzyż wyznacza miesce przed którym
    nalezy się zatrzymać gdy coś po tych torach jedzie. Słowem, robi za
    szlaban.

    > A w miejscu jego obecnego ustawienia jest dobry widok na tory ?
    >
    > https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Szaflary.-Wyni
    ki-eksperymentu-w-Szaflarach.-Egzaminator-mogl-zapob
    iec-tragedii

    > Teraz to on stoi przed latarnia, dodaj z metr maski samochodu, i na
    > moj gust, to lasek zaslania widok.
    >
    > https://goo.gl/maps/QfuBVwL7rFz

    Ale szczególną ostrożność nalezy zachować zawsze przy przekraczaniu
    takiego przejazdu, więc jak dla mnie jedyne co usprawiedliwiałoby wjazd
    na tory, to sytuacja, gdy widoczność pozwalała ocenić, że nic nie
    jedzie.

    Znak stopu olano, ale reszta, może i był to fatalny zbieg okoliczności.
    Sprawdzono czy nic nie jedzie, i nic nie jechało. 8s na wjazd na tory,
    12s na torach. To daje te 500m(90km/h). Trudno uwierzyć, że egzaminator
    pozwolił wjechać i sam wcześniej nie sprawdził. Może ją chciał udupić,
    ale samobójcą pewnie nie był.

    --
    Marcin

  • 253. Data: 2018-09-09 09:50:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Chyba nie ma takiego obowiązku. Krzyż wyznacza miesce przed którym
    > nalezy się zatrzymać gdy coś po tych torach jedzie. Słowem, robi za
    > szlaban.

    Nieprawda, robi za miejsce zatrzymania wynikające z postawienia znaku STOP.

    --
    Liwiusz

  • 254. Data: 2018-09-09 10:26:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-09, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nieprawda, robi za miejsce zatrzymania wynikające z postawienia znaku STOP.

    No faktycznie. "[..]2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym
    celu miejscu[..]" Nawet w sumie logczne, skoro nalezy zatrzymac się na
    stopie, a krzyż de facto wyznacza granicę bezpiecznego zatrzymania od
    przejazdu.

    --
    Marcin

  • 255. Data: 2018-09-09 10:52:30
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 08.09.2018 o 21:55, Liwiusz pisze:

    > Jesteś urocza w swojej głupocie :)

    Łączę się w zachwycie:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 256. Data: 2018-09-09 15:56:43
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-09 o 10:52, Wiesiaczek pisze:

    > Łączę się w zachwycie:)

    Odezwali się Ci co wiedzieli :D

    --
    animka

  • 257. Data: 2018-09-09 20:25:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Sep 2018 00:00:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > takiego przejazdu, więc jak dla mnie jedyne co usprawiedliwiałoby wjazd
    > na tory, to sytuacja, gdy widoczność pozwalała ocenić, że nic nie

    Zmierzam do tego, ze jesli na tym przejezdzie trzeba sie zatrzymac
    blisko przed torami, to egzaminator mial malo czasu na reakcje.

    Niby przepisowo trzeba zatrzymac sie przed krzyzem, ale jesli tam
    widocznosc kiepska, to sensu w tym za grosz.

    Aczkolwiek miejscowi instruktorzy pewnie wiedza czego miejscowi
    egzaminatorzy wymagaja.

> [...]
    > 12s na torach. To daje te 500m(90km/h). Trudno uwierzyć, że egzaminator
    > pozwolił wjechać i sam wcześniej nie sprawdził. Może ją chciał udupić,

    Mogl nie widziec pociagu, a widziec na tyle duzo pustego toru, ze
    ocenic ze przejedzie. A ona stanela na torach.
    A moze nawet widzial pociag, ale na tyle daleko, ze uznal iz
    bezpiecznie przejedzie

    Ale gdzies tam maszynista powinien dac sygnal dzwiekowy ...

    J.

  • 258. Data: 2018-09-09 21:03:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-09 o 20:25, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Niby przepisowo trzeba zatrzymac sie przed krzyzem, ale jesli tam
    > widocznosc kiepska, to sensu w tym za grosz.

    Ale jest obowiązek, więc egzaminator powinien zareagować wcześniej. To
    nawet świadczy na jego niekorzyść, bo skoro trzeba się było zatrzymać
    wcześniej, to egzaminator miał właśnie więcej czasu, aby ten błąd
    wychwycić i zareagować przed wjazdem na tory.

    --
    Liwiusz

  • 259. Data: 2018-09-10 01:51:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Niby przepisowo trzeba zatrzymac sie przed krzyzem, ale jesli tam
    > widocznosc kiepska, to sensu w tym za grosz.

    Jak nie było widoczności to zatrzymac się i powoli podjechać z
    zachowaniem ostrozności tam gdzie widoczność była dobra.

    > Mogl nie widziec pociagu, a widziec na tyle duzo pustego toru, ze
    > ocenic ze przejedzie. A ona stanela na torach.
    > A moze nawet widzial pociag, ale na tyle daleko, ze uznal iz
    > bezpiecznie przejedzie

    Jeśłi widział to pewnie miał w najlepszym wypadku jakieś 20s a skoro
    widział, to musiał też ocenic prędkość pociagu.

    > Ale gdzies tam maszynista powinien dac sygnal dzwiekowy ...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rp_1
    przed wskaźnikami W 6, W 6a, W 6b i W 7 oraz kilkakrotnie na odcinku od
    wskaźnika W 6b do przejazdu, a ponadto podczas niekorzystnych warunków
    atmosferycznych - po minięciu wskaźnika W 6a przy zbliżaniu się do
    przejazdu; na odcinku od miejsca ustawienia wskaźnika do momentu
    minięcia przejazdu przez czoło pojazdu kolejowego maszynista pojazdu
    kolejowego podaje sygnał Rp 1 ,,Baczność";

    Czyli teraz gdzie i czy stał wskaźnik.

    --
    Marcin

  • 260. Data: 2018-09-10 13:10:23
    Od: n...@o...pl

    w <pn2n0e$e4k$2@node2.news.atman.pl>, Wiesiaczek <W...@v...pl>
    napisał(-a):

    > Łączę się w zachwycie:)

    Animka codziennie puka w dno od spodu :)