  • 91. Data: 2018-08-29 18:47:25
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pm6ghj$mkn$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 29.08.2018 o 09:21, J.F. pisze:

    >To może od razu zamykajmy w areszcie na życzenie zebra.

    W sumie, to przeciez tak jest - od razu zamykaja, tyle ze na 48h.

    Sady tez nie lepsze - akceptuja areszt pod pozorem grozby mataczenia,
    i wyznaczaja kaucje do zwolnienia ...

    Czekam, az sad zarzadzi areszt np tylko na dwa tygodnie, bo tyle
    powinno starczyc prokuratorowi do uzupelnienia dowodow i zlozenia
    wniosku o przedluzenie,
    albo skaze prokuratora za falszywe informacje we wniosku ... ustroj
    sie zmienil, a tu ciagle ten komunistyczny system :-)

    J.

  • 92. Data: 2018-08-29 19:09:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2018 o 18:47, J.F. pisze:

    > W sumie, to przeciez tak jest - od razu zamykaja, tyle ze na 48h.

    Jest jednak różnica między dwa dni a 3 miechy.

    > Sady tez nie lepsze - akceptuja areszt pod pozorem grozby mataczenia, i
    > wyznaczaja kaucje do zwolnienia ...

    Poważnie?

> [...]
    > albo skaze prokuratora za falszywe informacje we wniosku ... ustroj sie
    > zmienil, a tu ciagle ten komunistyczny system :-)

    Akurat komunistyczny wymiar niesprawiedliwości, to już tuż tuż.

    Shrek

  • 93. Data: 2018-08-29 19:37:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jest jednak różnica między dwa dni a 3 miechy.

    Jak sad klepnie, to nie ma :-)

    No ale sad musi klepnac.

    P.S. co tam w sprawie tego podejrzanego o zabojstwo ... Iwony z
    Torunia ?

    >Poważnie?

    Nagminnie bym wrecz powiedzial ... na podstawie doniesien prasowych.
    http://radioszczecin.pl/1,374264,posel-po-w-areszcie
    -moze-wyjsc-na-wolnosc-jesli-

    http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ryszard-s-moze-
    wyjsc-z-aresztu-po-wplaceniu-kaucji,2108218,art,t,id
    ,tm.html

    https://www.tvp.info/21030880/diler-dopalaczy-jednak
    -nie-wyjdzie-za-kaucja-sad-okregowy-zgodzil-sie-z-pr
    okuratura
    pozostanie ... ale nizsza instancja zwolnila.

    J.

  • 94. Data: 2018-08-29 20:48:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-18 o 01:28, Animka pisze:

    > Tym przejazdem to wszystkie kursy jazdy tam przejeżdają mimi znaku stop
    > i Krzyża. Tak chyba nie mają gdzie jeździć.
    > Jakby byli w Warszawie to by się chyba całkiem pogubili.

    Już tu pisałem, że Nowy Targ, to małe miasto. Tam są w ogóle dwa
    przejazdy kolejowe. Jeden ten, na którym doszło do wypadku jest
    stosunkowo niedaleko ośrodka egzaminacyjnego. Drugi jest na głównej i
    przeważnie zakorkowanej ulicy biegnącej ze wschodu na zachód przez
    miasto i po drugiej stronie miasta. Pokonanie przejazdu kolejowego jest
    jednym z obowiązkowych elementów egzaminu, więc wielkiego wyboru nie mieli.

  • 95. Data: 2018-08-29 21:05:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-18 o 18:08, Shrek pisze:

    > Z logiki i ducha prawa. Górna granica jest raczej dla działań celowych
    > lub zasługujących na szczególne potępienie.

    Biorąc pod uwagę, że egzaminator pewnie ma nieposzlakowaną opinię.
    Biorąc pod uwagę, że próbował zepchnąć pojazd sąd może zastosować
    nadzwyczajne złagodzenie kary (art. 15§2 kk)

    > No właśnie chyba tak. Sąd nie podzielił opinii proka.

    Moim zdaniem sąd na chwilę obecną nie planuje bezwarunkowej kary
    pozbawienia wolności i dlatego uznał, że areszt nie jest zasadny.

  • 96. Data: 2018-08-29 21:27:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moim zdaniem sąd na chwilę obecną nie planuje bezwarunkowej kary
    > pozbawienia wolności i dlatego uznał, że areszt nie jest zasadny.

    A to ten sam sędzia rozpatruje wniosek o areszt i potem prowadzi sprawę?

    Shrek

  • 97. Data: 2018-08-29 21:27:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-18 o 02:23, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > odpowiedzialny. Ktos podjął taką a nie inną decyzję lub nie podjął
    > żadnej co jest zapewne zaniedbaniem.
    >
    > Nie bada się okresowo stanu technicznego takich konstrukcji? Jedynie co
    > mogłoby MZ ochronić czyjes 4 litery, to gdyby taka inspekcja nie
    > zgłosiła kokretnych zagrożeń i dała zielone śwatło do dalszego
    > użytkowania. Ale wtedy pojawi się pytanie czy wykonujacy tę inspekcję
    > zrobili to dobrze i czy dało się przewidzieć zagrożenie. Dopiero
    > odpowiedz na te pytania: 1. tak; 2. nie. powinna uwolnić od
    > odpowiedzialności. Tak sobie przynajmniej myślę.

    Nie znam włoskiego prawa. W Polsce obiekty budowlane podlegają corocznej
    kontroli. No ale akurat troszkę w temacie siedzę i czasem kluczowym
    bywają naciski. Tu granica jest bardzo nieostra. Wpiszesz, że obiekt
    kategorycznie nie nadaje sie do eksploatacji, a tu remont wiele milionów
    kosztuje. "Wiecie, rozumiecie, może by tak warunkowo dopuścić. 50 lat
    stoi, to roku nie wytrzyma? W przyszłym budżecie coś ta znajdziemy". I
    tak to trwa o następnego roku. W nastym roku: "w zeszłym inżynier mówił,
    ze sie zawali, a nie zawalił się". Znam taki most, w odniesieniu do
    którego tak z 10 lat temu była merytoryczna decyzja, że jego
    eksploatacja zagraża bezpieczeństwu i 10 lat używano go - rozebrali go w
    tym roku i się nie zawalił.

    Błędem było niezabezpieczenie powierzchni przed tymi kilkudziesięciu
    laty. Sądzisz, że żyje ktokolwiek z tych podejmujących wówczas decyzję?
    Nie wiem, jak we Włoszech, ale w Polsce tego typu konstrukcje bada sie w
    oparciu o strzałkę ugięcia sprawdzając, czy jest w dopuszczalny
    zakresie. Może była. Na nagraniu wygląda na to, że bezpośrednio przed
    zawaleniem w wiadukt uderza piorun. Oczywiście taka konstrukcja powinna
    być na to odporna, ale może bez pioruna konstrukcja była stabilna, a
    potem się "zdestabilizowała"?

    Oskarżyć żaden problem, ale tu jest kilka trudnych do oceny na podstawie
    materiałów internetowych kwestii.

  • 98. Data: 2018-08-29 21:40:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-18 o 21:27, Shrek pisze:

    > A to ten sam sędzia rozpatruje wniosek o areszt i potem prowadzi
    > sprawę?

    W Nowy Targu jest mały sąd, więc prawdopodobieństwo jest stosunkowo
    spore, tym nie mniej niema takiej gwarancji. Ale tu chodzi o stanowisko
    sądu, a nie sędziego.

  • 99. Data: 2018-08-29 22:23:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Moim zdaniem sąd na chwilę obecną nie planuje bezwarunkowej kary
    > pozbawienia wolności i dlatego uznał, że areszt nie jest zasadny.

    Znacznie lepiej wypadnie uzasadnienie że sąd uznał że szansa na karę
    bezwarunkowego pozbawienia wolności na przynajmniej sześć miesięcy nie
    jest aż tak duża by aresztować na trzy miesiące. Mnie obrzydzeniem
    napawają wyroki skazujące prawie dokładnie na tyle by uzasadnić już
    odsiedziany areszt - IMHO zbyt częsta praktyka w RP3.

    BTW czy praktyka gdy prokuratura wnioskuje o areszt na mniej niż trzy
    miesiące z silną sugestią że nie będzie prosić o przedłużenie
    jest w RP3 "bardzo nieczęsta"?

    --
    A. Filip

  • 100. Data: 2018-08-29 22:35:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >jest
    >jednym z obowiązkowych elementów egzaminu, więc wielkiego wyboru nie

    Obowiazkowe ?
    a co w miastach, gdzie kolei nie ma ?

    Hm, no fakt, to maja byc duze miasta, wiec pewnie jest ...

    J.