  • 11. Data: 2010-08-10 15:57:32
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, a lokal
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Taaa... już widzę jak teraz załatwiasz coś w US. ;)
    > Jedno okienko mamy, halo!

    Właśnie dzisiaj załatwiałem - ZUS i US, GUS był w piątek a 'jedno
    okienko' w czwartek. :) Do _żadnej_ instytucji nie dotarła informacja z
    UM. :(

    --
    spp

  • 12. Data: 2010-08-10 17:18:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie wiem jaka jest podstawa, ale mi Urząd Gminy kazał pisać
    > oświadczenie, że działalność prowadzę w terenie, bo inaczej byłby
    > podatek większy.

    Generalnie sprawa rozbija się o lokal mieszkalny/lokal usługowy, a
    nie o sam fakt rejestrowania działalności gospodarczej w domu (a
    przypominam, że przedsiębiorca *musi* rejestrować się tam, gdzie mieszka).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-08-10 20:20:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 12:31:32 +0200, RadekD napisał(a):

    > Jak rozwiązać coś takiego ? Muszę podpisać z rodzicami
    > jakąś umowę ?

    Nie musisz podpisywać żadnych umów, DG rejestruje się w miejscu
    zamieszkania i tyle. Wystarczającą "umową" jest to, że masz ten adres w
    dowodzie osobistym.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2010-08-10 21:18:31
    Od: rAzor <n...@a...kas.indziej.com>

    Darz bór! Użytkownik... he he - scream raczył napisać:

    > Nie musisz podpisywać żadnych umów, DG rejestruje się w miejscu
    > zamieszkania i tyle. Wystarczającą "umową" jest to, że masz ten adres w
    > dowodzie osobistym.

    Tak z ciekawości i obok tematu zapytam - a gdyby dajmy na to, taki
    potencjalny przedsiębiorca nie miał stałego meldunku, to co? I czy w
    ogóle możliwa jest taka opcja, że można mieć DO bez adresu stałego
    zameldowania?
    --
    "..because *this time* is all you have..."

  • 15. Data: 2010-08-10 21:22:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rAzor pisze:

    > Tak z ciekawości i obok tematu zapytam - a gdyby dajmy na to, taki
    > potencjalny przedsiębiorca nie miał stałego meldunku, to co? I czy w

    Dla DG ważne jest miejsce zamieszkania.

    > ogóle możliwa jest taka opcja, że można mieć DO bez adresu stałego
    > zameldowania?

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-08-10 21:58:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 22:20:02 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Nie musisz podpisywać żadnych umów, DG rejestruje się w miejscu
    > zamieszkania i tyle.

    Czyli właściciel hurtowni w niej mieszka ;) ?

    > Wystarczającą "umową" jest to, że masz ten adres w
    > dowodzie osobistym.

    To nie tak. Przed wejściem w życie nowelizacji `jednookienkowej` trzeba
    było
    się wylegitymować w urzędzie skarbowym tytułem prawnym do miejsca
    prowadzenia działalności
    - i meldunek nie miał tutaj nic do rzeczy, ale już np. oświadczenie
    rodziców było akceptowane.

    Obecnie tytułu prawnego nie trzeba nikomu pokazywać (nie licząc starosty,
    w związku z odpadami - pozdrowienia dla Toma N ;)),
    więc dalej meldunek nie ma nic do rzeczy.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-08-10 22:02:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Czyli właściciel hurtowni w niej mieszka ;) ?

    Nie. Rejestruje działalność tam gdzie mieszka, a jako jedno z miejsc
    wykonywania wskazuje adres hurtowni.

> [...]
    > prowadzenia działalności
    > - i meldunek nie miał tutaj nic do rzeczy, ale już np. oświadczenie

    Ja nie musiałem się niczym legitymować, poza zameldowaniem, więc
    zwyczaje pewnie zależą od lokalnych pań urzędniczek.

    > Obecnie tytułu prawnego nie trzeba nikomu pokazywać (nie licząc
    > starosty, w związku z odpadami - pozdrowienia dla Toma N ;)),
    > więc dalej meldunek nie ma nic do rzeczy.

    A jaki konkretnie przepis się zmienił, że wcześniej niby trzeba było,
    a teraz nie?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-08-10 22:36:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-08-2010 o 00:02:36 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Ja nie musiałem się niczym legitymować, poza zameldowaniem, więc
    > zwyczaje pewnie zależą od lokalnych pań urzędniczek.

    A mieszkanie było Twoje ?

    > A jaki konkretnie przepis się zmienił, że wcześniej niby trzeba było,
    > a teraz nie?

    Z ustawy o NIP wyleciał ustęp mówiący o tym, że trzeba do NIP-1 (czyli
    teraz EDG-1)
    dołączyć dokumenty potwierdzające zawarte tam dane.
    Co ciekawe dotyczy to chyba też rachunków bankowych - jeśli się nie mylę,
    to stary numer
    z uaktualnieniem komuś rachunku znowu działa i niedługo o tym usłyszymy :)

    --
    Tomek

  • 19. Data: 2010-08-11 06:37:48
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Radek, nie słuchaj się plotek na grupie, tylko idź do urzędów i się
    > spytaj. W moim US wystarczy zameldowanie i można rejestrować DG bez
    > żadnych umów, z kolei rejestrowałem DG w dwóch dzielnicach stolicy i
    > nigdzie nie chcieli czegoś takiego jak "podatek" itp.
    >
    > Mowa oczywiście nie o lokalu wykorzystywanym jako lokal usługowy, tylko
    > jako miejsce zamieszkania, a tym samym automatycznie (i niezmiennie)
    > siedziba przedsiębiorcy.

    ja pisałem właśnie o usługowym

    --=olo=--

  • 20. Data: 2010-08-11 06:39:13
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <b...@b...blabla> napisał w
    wiadomości news:i3rm7n$600$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > umowa uzyczenia

    nie ma już umowy użyczenia rodzice-dzieci, to było parę lat temu - wiem, bo
    to przerabiałem

    --=olo=--