  • 1. Data: 2010-08-09 18:10:30
    Temat: tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
    Od: inner continental <i...@g...com>

    Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
    prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?
    Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

  • 2. Data: 2010-08-09 18:19:08
    Temat: Re: tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    inner continental wrote:
    > Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
    > prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?
    > Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

    po za administracją, która rządzi sie KPA to pozostali w zasadzie nigdy.

    No chyba, że mają w tym własny interes.

  • 3. Data: 2010-08-09 18:26:28
    Od: inner continental <i...@g...com>

    On Aug 9, 8:19 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > po za administracją, która rządzi sie KPA to pozostali w zasadzie nigdy.

    Co w powyższym oznacza "w zasadzie"? Czy mogę prosić o większą
    precyzję?

    > No chyba, że mają w tym własny interes.

    Jeśli mają w tym własny interes to bym nie pytał czy są ZOBOWIĄZANI
    udzielić odpowiedzi na piśmie.

    Chodzi mi o to czy MUSZĄ!

  • 4. Data: 2010-08-09 18:39:30
    Od: inner continental <i...@g...com>

    > po za administracją, która rządzi sie KPA to pozostali w zasadzie nigdy.

    Ale w takim razie to SKĄD "wiem", z jaką odpowiedzią owego podmiotu
    mam do czynienia? Skoro nie mam nic na piśmie to przyjmuję, że "nie
    dosłyszałem" i nie przyjmuję do wiadomości, że odpowiedź jest nie po
    mojej myśli.

    Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
    nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

  • 5. Data: 2010-08-09 18:40:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    inner continental wrote:

> [...]
    > precyzję?

    > Jeśli mają w tym własny interes to bym nie pytał czy są ZOBOWIĄZANI

    Nie muszą.

  • 6. Data: 2010-08-09 18:40:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    inner continental wrote:

> [...]
    >
    > Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
    > nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

    wez napisz o co chodzi, zamiast owijac w bawelne.

  • 7. Data: 2010-08-09 19:36:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    inner continental pisze:

    > Co w powyższym oznacza "w zasadzie"?

    Mogą się do tego zobowiązać umową cywilną.

    [ciach]

    > Chodzi mi o to czy MUSZĄ!

    Jeśli się do tego wiążąco nie zobowiązali, to nie.

  • 8. Data: 2010-08-09 19:38:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    inner continental pisze:

> [...]
    > mam do czynienia? Skoro nie mam nic na piśmie to przyjmuję, że "nie
    > dosłyszałem" i nie przyjmuję do wiadomości, że odpowiedź jest nie po

    A oni mają nagranie.

    > Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
    > nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

    A bez metafor?

  • 9. Data: 2010-08-09 23:10:22
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "inner continental" <i...@g...com> wrote in message
    u.googlegroups.com...
    > Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
    > nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

    oczywiscie, moga cie zupelnie olac, chociaz czasem niesie to za soba
    okreslone konsekwencje jak np. kiedy nie ustosunkuja sie w ciagu 14 dni
    co do reklamacji zgodnosci z umowa towaru, ale nawet wtedy obowiazku
    jakiejkolwiek odpowiedzi nie ma, moga odebrac i dostarczyc zgodny bez
    jednego slowa ;)

  • 10. Data: 2010-08-10 08:58:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "inner continental" <i...@g...com> napisał
    2...@x...googlegroups.com...
    >Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
    >prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?

    Kiedy zobowiązuje ich do tego prawo. Przede wszystkim w instytucja
    publicznych lub prowadzących w tym zakresie postępowania administracyjne -
    KPA.
    W firmach komercyjnych, czasem pewne szczególne przepisy wywodzą jakieś
    stany prawne w zależności od odpowiedzi na piśmie lub jej braku, mam tu na
    myśli reklamacje itp.
    W innych przypadkach nie muszą.