  • 1. Data: 2010-08-10 06:43:24
    Temat: Zbycie darowizny
    Od: "Marcin" <n...@o...pl>

    Witam !
    Szanowni Grupowicze pragną prosić o pomoc, radę w następującej sprawie.
    Aktem darowizny przekazuję sostrzę działkę budowlaną ziemi.
    Czy siostra po nabyciu darowizny od mnie, może ją sprzedać aby dofinansować
    sobie zakup mieszkania ?
    Siostra nie chce budować, chce zakupić mieszkanie w bloku.
    Czy są jakieś zakazy prawne ?

    Z góry dziękuje !
    Pozdrawiam !
    Marcin

  • 2. Data: 2010-08-10 06:49:24
    Temat: Re: Zbycie darowizny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Aktem darowizny przekazuję sostrzę działkę budowlaną ziemi.
    > Czy siostra po nabyciu darowizny od mnie, może ją sprzedać aby dofinansować

    Może najpierw się zdecyduj: chcesz jej tę działkę podarować, czy nie
    chcesz?

  • 3. Data: 2010-08-10 07:12:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Może najpierw się zdecyduj: chcesz jej tę działkę podarować, czy nie
    > chcesz?

    Andrzej, nie tak ostro. Koledze najwyraźniej chodzi o to czy siostra
    nie będzie miała z tą sprzedażą jakichś problemów, np. w US.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-08-10 07:43:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Andrzej, nie tak ostro. Koledze najwyraźniej chodzi o to czy siostra
    > nie będzie miała z tą sprzedażą jakichś problemów, np. w US.

    A, to przepraszam.

    Ale dziwna kombinacja by to była - lepiej sprzedać i podarować gotówkę.

    A tak będzie podatek - tylko nie pamiętam, czy teraz jest od samego
    zysku czy od kwoty (dawniej było od kwoty, potem od zysku, ale nie
    pamiętam, czy znowu nie zmienili).

    Wtedy wejdą