  • 21. Data: 2010-08-11 07:33:22
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, a lokal
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > A mieszkanie było Twoje ?

    Nie, zresztą nie ma to znaczenia, skoro nikt nie pytał.

    > Z ustawy o NIP wyleciał ustęp mówiący o tym, że trzeba do NIP-1 (czyli
    > teraz EDG-1)
    > dołączyć dokumenty potwierdzające zawarte tam dane.

    Dla moich dwóch US wystarczającym dokumentem było zameldowanie.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-08-12 12:39:11
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    > Generalnie sprawa rozbija się o lokal mieszkalny/lokal usługowy, a nie o
    > sam fakt rejestrowania działalności gospodarczej w domu (a przypominam, że
    > przedsiębiorca *musi* rejestrować się tam, gdzie mieszka).

    chodzi o adres prowadzenia DG nie musi to byc adres domowy

  • 23. Data: 2010-08-12 15:09:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > wiadomości news:i3s1li$54g$1@news.onet.pl...

    > chodzi o adres prowadzenia DG nie musi to byc adres domowy

    Jasne, skoro przedsiębiorca może podać inne miejsca prowadzenia
    działalności, niż "siedziba" (czyli tam gdzie mieszka), to oczywiste
    jest, że te adresy prowadzenia (może być ich kilka) nie muszą być w domu :)

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-08-12 19:10:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jasne, skoro przedsiębiorca może podać inne miejsca prowadzenia
    > działalności, niż "siedziba" (czyli tam gdzie mieszka), to oczywiste
    > jest, że te adresy prowadzenia (może być ich kilka) nie muszą być w domu :)

    Ale we wniosku podaje się "Adres głównego miejsca wykonywania działalności
    gospodarczej" i potem ten adres wszędzie widnieje i jest używany jako
    siedziba.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2010-08-12 19:16:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Ale we wniosku podaje się "Adres głównego miejsca wykonywania działalności
    > gospodarczej" i potem ten adres wszędzie widnieje i jest używany jako

    Nie wiem kto i kiedy używa go jako siedziba, adres zamieszkania
    przedsiębiorcy nadal jest jawny, jakbyś chciał - damy na to -
    przedsiębiorcę pozwać, to podajesz adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-08-13 05:38:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie wiem kto i kiedy używa go jako siedziba, adres zamieszkania
    > przedsiębiorcy nadal jest jawny,

    To spróbuj adres zamieszkania podać jako adres do faktury, jak masz "główny
    adres prowadzenia działalności" wpisany inny. W wielu dużych firmach (m.in
    Polkomtel) "się nie da".

    > jakbyś chciał - damy na to - przedsiębiorcę pozwać, to podajesz adres
    > zamieszkania.

    Zaraz tam pozwać. To są skrajności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2010-08-13 05:53:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > adres prowadzenia działalności" wpisany inny. W wielu dużych firmach (m.in

    Ale to żaden argument. Akurat w fakturach jest mowa o "adresie
    podatnika", czyli o adresie zamieszkania. To, że gdzieś jakiś system
    czegoś nie może, bo jest niedopracowany, o niczym nie świadczy.

    "Na druku VAT-R w bloku B ,,Dane podatnika" osoba fizyczna wpisuje adres
    zamieszkania, a nie adres siedziby. W związku z tym przedsiębiorcy -
    osoby fizyczne, prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą,
    zobowiązane są do podawania w fakturach VAT adresu swojego zamieszkania.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, by do faktury wpisać dodatkowo adres
    siedziby firmy. "

    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/siedz
    iba;czy;adres;zamieszkania;na;fakturze,139,0,258699.
    html

    > Zaraz tam pozwać. To są skrajności.

    Ale adres na fakturze to nie skrajność.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2010-08-13 08:41:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-13, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale to żaden argument. Akurat w fakturach jest mowa o "adresie
    > podatnika", czyli o adresie zamieszkania. To, że gdzieś jakiś system
    > czegoś nie może, bo jest niedopracowany, o niczym nie świadczy.

    "Gdzieś" - fajnie powiedziane. Pokaż gdzie to JEST dopracowane.

> [...]
    > siedziby firmy. "
    >
    > http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/siedz
    iba;czy;adres;zamieszkania;na;fakturze,139,0,258699.

    Nie na temat. To nie ja mam problem z wystawieniem faktury,
    tylko firmy od których kupuję usługi. Jaka firma Ci wystawi
    fakturę na dwa adresy sprzedawcy?

    > Ale adres na fakturze to nie skrajność.

    No to idź, zmieniaj świat. Bo banki wpisują adres głównego miejsca, duże
    przedsiębiorstwa też. I nie. Nie wpiszą innego. Bo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2010-08-13 08:48:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > "Gdzieś" - fajnie powiedziane. Pokaż gdzie to JEST dopracowane.

    Na pewno w większości firm jest to do dogadania. Na Polkomtelu świat
    się nie kończy.

    iba;czy;adres;zamieszkania;na;fakturze,139,0,258699.
    html

    > Nie na temat. To nie ja mam problem z wystawieniem faktury,

    Oczywiście, że na temat, przecież dyskusja była, że adresu
    zamieszkania się nie ujawnia.

    > tylko firmy od których kupuję usługi. Jaka firma Ci wystawi
    > fakturę na dwa adresy sprzedawcy?

    A po co ma wystawiać na dwa?

    > No to idź, zmieniaj świat. Bo banki wpisują adres głównego miejsca, duże
    > przedsiębiorstwa też. I nie. Nie wpiszą innego. Bo.

    A coś to zmienia w kwestii "jak powinno być"?

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2010-08-13 08:54:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.08.2010 07:53), Liwiusz wrote:
    > "Na druku VAT-R w bloku B ,,Dane podatnika" osoba fizyczna wpisuje adres
    > zamieszkania, a nie adres siedziby.

    W przypadku osób fizycznych to jest ten sam adres.

    p. m.