  • 1. Data: 2010-08-09 20:20:16
    Temat: Tajemnica bankowa
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Czy sam fakt, że klient posiada rachunek w banku objęty jest tajemnicą
    bankową ?
    Po przeczytaniu art. w prawie bankowym mam wątpliwości.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 2. Data: 2010-08-10 05:20:40
    Temat: Re: Tajemnica bankowa
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i3pnuk$5cq$...@i...gazeta.pl...
    > Czy sam fakt, że klient posiada rachunek w banku objęty jest tajemnicą
    > bankową ?
    > Po przeczytaniu art. w prawie bankowym mam wątpliwości.

    Od jakiegoś czasu nie istnieje tajemnica bankowa.

  • 3. Data: 2010-08-10 05:37:58
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 07:20:40 +0200, qwerty napisał(a):

    > Od jakiegoś czasu nie istnieje tajemnica bankowa.

    ?????

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://grupy.3mam.net/wysoka_pozycja_w_internecie.ph

  • 4. Data: 2010-08-10 06:39:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i3qoka$r12$...@i...gazeta.pl...

    > ?????

    Od niedzieli 1 sierpnia wchodzi w życie porozumienie UE - USA o przekazywaniu
    danych bankowych w ramach walki z terroryzmem zwane SWIFT.
    Porozumienie umożliwi USA dostęp do danych bankowych i finansowych z blisko 8
    tys. banków i instytucji finansowych z 200 krajów świata, którymi zarządza
    mająca siedzibę pod Brukselą firma SWIFT (Society for Worldwide Interbank
    Financial Telecommunication).

  • 5. Data: 2010-08-10 09:00:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Od niedzieli 1 sierpnia wchodzi w życie porozumienie UE - USA o
    > przekazywaniu danych bankowych w ramach walki z terroryzmem zwane SWIFT.

    A jaki skutek prawny ma to dla podmiotu lub osoby w Polsce? Nie ma, dalej
    danych wprost z placówki bankowej nie dostanie.

  • 6. Data: 2010-08-10 13:09:23
    Od: inner continental <i...@g...com>

    On Aug 10, 11:00 am, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

    > A jaki skutek prawny ma to dla podmiotu lub osoby w Polsce? Nie ma, dalej
    > danych wprost z placówki bankowej nie dostanie.

    Obywatel nie ale czy US?

  • 7. Data: 2010-08-10 14:51:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sie, 08:39, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    > mająca siedzibę pod Brukselą firma SWIFT (Society for Worldwide Interbank

    ty

    Co oznacza conajwyzej wyjatek od tajemnicy bankowej - nie jej
    zniesienie. Kolejna rzecz, ze dotyczy (AFIR) obywateli USA
    korzystajacych z SWIFT. Wiec wyjatek nieszczegolnie dramatyczny i nie
    ma sie czym przejmowac bo jelsi nie jestes obywatelem hameryki
    przelewajacym pieniadze SWIFTem to nie dotyczy Cie ten wyjatek. I
    jedyne co SWIFT moze przekazac to ile i na jaki numer rachunku
    przelales.

    Inna sprawa, ze polskie prawo bankowe przewiduje wiele grozniejszych
    wyjatkow i u nas tajemnica bankowa jest slabo chroniona. Nie ma sie co
    przejmowac USA i SWIFTem skoro u nas dostep do tajemnicy bankowej ma
    ZUS, urzedy skarbowe, izby skarbowe, urzedy kontroli skarbowej, GIIF,
    UOKIK, KNF, sady, prokuratury, policja, abw, aw, cba, komornicy, NIK,
    BFG, Straz Graniczna, Sluzba Wiezienna, Sluzba Celna... :-)

  • 8. Data: 2010-08-10 18:14:20
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote in message
    > Czy sam fakt, że klient posiada rachunek w banku objęty jest tajemnicą
    > bankową ?
    > Po przeczytaniu art. w prawie bankowym mam wątpliwości.

    Tajemnica bankowa jest dla banku nie dla ciebie czy innego klienta banku.
    Ty nie dostaniesz informacji od banku jesli bank uzna, ze to tajemnica
    bankowa (np. znikna ci jakies pieniadze, i nie przesledzisz, co sie z nimi
    stalo bo bank zaslonic sie moze tajemnica bankowa).
    Natomiast ciebie chroni jedynie ustawa o ochronie danych osobowych - nic
    wiecej....
    Reszte sam sobie dopowiedz:)

  • 9. Data: 2010-08-11 05:51:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 11:00:25 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A jaki skutek prawny ma to dla podmiotu lub osoby w Polsce? Nie ma, dalej
    > danych wprost z placówki bankowej nie dostanie.

    no własnie, czy dostanę od banku informację, że obywatel taki i taki PESEL
    taki posiada w tym banku rachunek tzw. ROR ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index4.php

  • 10. Data: 2010-08-11 10:36:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "inner continental" <i...@g...com> napisał
    >Obywatel nie ale czy US?

    Są wyjątki od tajemnicy, głównie chodzi o organy ścignia, kontrolę skarbową
    itd.