  • 1. Data: 2010-08-10 10:31:32
    Temat: Działalność gospodarcza, a lokal
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Szykuje się do założenia DG i z tego co doczytałem
    muszę podać adres lokalu gdzie znajduje się firma.
    Problem w tym, że będzie to dom, w którym mieszkam
    ale jest on własnością moich rodziców.

    Jak rozwiązać coś takiego ? Muszę podpisać z rodzicami
    jakąś umowę ?

  • 2. Data: 2010-08-10 11:20:11
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, a lokal
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Każda biurwa w każdym US ma inne widzijejsię (dla samej rejestracji).
    A jeśli chcesz wrzucać w koszty...
    Tyle że może się nie opłacać jak przywalą rodzicom podatek od nieruchomości jak za
    działalność.

    -----

  • 3. Data: 2010-08-10 12:13:44
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Każda biurwa w każdym US ma inne widzijejsię (dla samej rejestracji).
    > A jeśli chcesz wrzucać w koszty...
    > Tyle że może się nie opłacać jak przywalą rodzicom podatek od
    > nieruchomości jak za działalność.

    na użyczenie dzieciom od paru lat nie potrzebna jest żadna umowa i nie płacą
    rodzice od tego podatku, ty zgłaszasz w gminie/strostwie użytkowanie lokalu
    do DG, podajesz metraż, a oni dają ci decyzję ile do zapłaty i to w koszty
    wrzucasz

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-08-10 13:36:55
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Opłaty są ustalane lokalnie ? czy jakoś odgórnie ?

    Czy są jakieś zasady naliczania metrażu (bo u mnie to było by biurko,
    szafa na sprzęt i sofa dla klientów ;-) )

  • 5. Data: 2010-08-10 14:03:26
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Problem w tym, że będzie to dom, w którym mieszkam
    > ale jest on własnością moich rodziców.
    >
    > Jak rozwiązać coś takiego ? Muszę podpisać z rodzicami

    umowa uzyczenia

    tylko za ten pokoj bedzie wiekszy podatek

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 6. Data: 2010-08-10 14:54:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RadekD pisze:
    > Opłaty są ustalane lokalnie ? czy jakoś odgórnie ?
    >
    > Czy są jakieś zasady naliczania metrażu (bo u mnie to było by biurko,
    > szafa na sprzęt i sofa dla klientów ;-) )

    Radek, nie słuchaj się plotek na grupie, tylko idź do urzędów i się
    spytaj. W moim US wystarczy zameldowanie i można rejestrować DG bez
    żadnych umów, z kolei rejestrowałem DG w dwóch dzielnicach stolicy i
    nigdzie nie chcieli czegoś takiego jak "podatek" itp.

    Mowa oczywiście nie o lokalu wykorzystywanym jako lokal usługowy,
    tylko jako miejsce zamieszkania, a tym samym automatycznie (i
    niezmiennie) siedziba przedsiębiorcy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-08-10 14:55:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > umowa uzyczenia

    A jak nie ma użyczenia, to co? Zakaz prowadzenia DG?

    > tylko za ten pokoj bedzie wiekszy podatek

    Pierwsze słyszę. Wskażesz podstawę?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-08-10 15:44:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > żadnych umów, z kolei rejestrowałem DG w dwóch dzielnicach stolicy i
    > nigdzie nie chcieli czegoś takiego jak "podatek" itp.

    Taaa... już widzę jak teraz załatwiasz coś w US. ;)
    Jedno okienko mamy, halo!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2010-08-10 15:45:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Taaa... już widzę jak teraz załatwiasz coś w US. ;)
    > Jedno okienko mamy, halo!

    Wówczas nie było. Zresztą teraz też nie jest obowiązkowe.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-08-10 15:53:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-10 16:55, Liwiusz pisze:
    > Pierwsze słyszę. Wskażesz podstawę?

    Nie wiem jaka jest podstawa, ale mi Urząd Gminy kazał pisać
    oświadczenie, że działalność prowadzę w terenie, bo inaczej byłby
    podatek większy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek