  • 1. Data: 2006-02-27 19:09:21
    Temat: Działalność gospodarcza i etat a ZUS
    Od: "pat.s.tg" <p...@t...com.pl>

    Witam,

    Paracuję na pełny etat i chciałbym otworzyć dodatkowo działalnosc
    gospodarcza. Moej pytanie jest nastepujace: czy jesli w pracy placa mi
    juz ZUS, musze go palcic 2 raz?

    Pozdraiwam
    Patryk Siwy

  • 2. Data: 2006-02-27 19:11:14
    Temat: Re: Działalność gospodarcza i etat a ZUS
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Witam,
    >
    > Paracuję na pełny etat i chciałbym otworzyć dodatkowo działalnosc
    > gospodarcza. Moej pytanie jest nastepujace: czy jesli w pracy placa mi
    > juz ZUS, musze go palcic 2 raz?

    Nie, o ile zarabiasz ponad 900 zł
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-27 19:14:13
    Od: "pat.s.tg" <p...@t...com.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Nie, o ile zarabiasz ponad 900 zł

    Czyli jesli zarabiam 1200,- netto nie musze sie martwic o ZUS? A jakie
    oplaty mi pozostawaja? Czy jest to tylko padatek od dochodu no i VAT,
    czy jeszcze cos?

  • 4. Data: 2006-02-27 19:18:36
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a pat.s.tg wklepał/a:

    > Czyli jesli zarabiam 1200,- netto nie musze sie martwic o ZUS? A jakie
    > oplaty mi pozostawaja? Czy jest to tylko padatek od dochodu no i VAT,
    > czy jeszcze cos?

    pozastawa ci padatek ;)

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 5. Data: 2006-02-27 19:23:04
    Od: "pat.s.tg" <p...@t...com.pl>

    metti napisał(a):
    > Szanowny/a pat.s.tg wklepał/a:

    > pozastawa ci padatek ;)

    A gdzies czytalem ze musze jeszcze zaplacic skladke na ubezpieczenie
    zdrowotne. Jest to prawda?

    "Jeżeli, oprócz prowadzenia działalności gospodarczej, pracujesz na
    podstawie umowy o pracę i zarabiasz co najmniej 849 zł brutto
    miesięcznie, to musisz opłacać tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne
    - około 160 zł."
    Zrodlo:
    http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik.html?subsection
    =kosztyfirmy

  • 6. Data: 2006-02-27 19:33:47
    Temat: Re: Dzia?alno?? gospodarcza i etat a ZUS
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > metti napisa?(a):

    > A gdzies czytalem ze musze jeszcze zaplacic skladke na ubezpieczenie
    > zdrowotne. Jest to prawda?

    Prawda, ale to prawie w całości pomniejsza podatek do zapłacenia.

  • 7. Data: 2006-02-27 22:29:05
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl>

    Samotnik spod adresu <s...@W...samotnik.art.pl> wysłał(a):

    > Prawda, ale to prawie w całości pomniejsza podatek do zapłacenia.

    To jest dopiero do zwrotu przy zeznaniu rocznym?

    --
    Gabriel
    [pisząc do mnie popraw adres]

  • 8. Data: 2006-02-27 22:43:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Gab" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To jest dopiero do zwrotu przy zeznaniu rocznym?

    Zalezy. Jesli firma przedzie cinko i dochody sa male, to dopiero przy
    rocznym.
    Jesli firma dziala jak trzeba, to juz w trakcie roku podatkowego placisz
    mniejsze zaliczki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-02-27 23:09:09
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl>

    SDD spod adresu <s...@t...wszechwiedza.pl> wysłał(a):

    > Zalezy. Jesli firma przedzie cinko i dochody sa male, to dopiero przy
    > rocznym.
    > Jesli firma dziala jak trzeba, to juz w trakcie roku podatkowego placisz
    > mniejsze zaliczki.

    Firma przędzie jako tako, znaczy jest z czego odliczać.
    A pytam bo nie wiem czy moje biuro, które prowadzi mi KPiR dobrze to robi.
    Czy ta składka zdrowotna wchodzi normalnie w koszty? Dostaję od nich co
    miesiąc wypełnioną KPiR i ZUS nigdzie nie ma. Dopóki nie miałem etatu
    pozostałe części składki ZUS były ujęte w KPiR.

    --
    Gabriel
    [pisząc do mnie popraw adres]

  • 10. Data: 2006-02-27 23:20:11
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    > miesiąc wypełnioną KPiR i ZUS nigdzie nie ma. Dopóki nie miałem etatu
    > pozostałe części składki ZUS były ujęte w KPiR.

    Po raz piecdziesiaty tlumacz, ze skladka zdrowotna nei wchodzi w koszty, ale
    prawie w calosci odejmuje sie ja od podatku - czyli w trakcie roku
    podatkowego - od zaliczki.
    Akurat w tyak prostej sprawie niepodejrzewalbym biura rachunkowego (chyba,
    ze to jakies biuro-krzak) o blad.

    Pozdrawiam
    SDD