  • 1. Data: 2006-02-27 17:30:37
    Temat: Rejestracja bazy u GIODO - czy powinienem?
    Od: i...@g...pl

    Prowadze serwis randkowy i ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy oby
    nie powinienem zarejestrowac bazy uzytkownikow u GIODO. Dane jakie tam
    przechowuje, ktore wg ustawy pozwalalyby na identyfikacje uzytkownikow
    to miedzy innymi e-mail + ewentualnie gdy uzytkownik podal dane
    kontaktowe to dodatkowo nr gg, komorka. Dochodzi jeszcze IP ostatniego
    logowania i dane jakie z reguly podaje sie w serwisach randkowych czyli
    wiek, plec itd itp. Czy zdaniem szanownych grupowiczow taka baza
    kwalifikuje sie do rejestracji u GIODO?

    Przegladalem archiwum grupy, ale jednoznacznej odpowiedzi znalezc mi
    sie nie udalo.

  • 2. Data: 2006-02-27 17:44:18
    Temat: Re: Rejestracja bazy u GIODO - czy powinienem?
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    i...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > kwalifikuje sie do rejestracji u GIODO?

    > Przegladalem archiwum grupy, ale jednoznacznej odpowiedzi znalezc mi

    "1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej
    lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio
    lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny
    albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy
    fizyczne,
    fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    osoby, jeżeli wymagałoby
    to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."

    zdaje mi sie zatem ze powinienes

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)go2(kropka)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13!

  • 3. Data: 2006-02-27 17:48:21
    Od: "Taptuś" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
    > i...@g...pl napisał(a):
    >
    > zdaje mi sie zatem ze powinienes

    dodatkowo kazdy system podlaczony do netu z danymi osobowymi musi posiadac
    zabezpiecznia na poziomie wysokim
    wedle rozporzadzenia, czyli m.in. adresy IP musza byc szyfrowane

    Taptuś

  • 4. Data: 2006-02-27 19:30:23
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Taptuś" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

    > dodatkowo kazdy system podlaczony do netu z danymi osobowymi musi
    > posiadac zabezpiecznia na poziomie wysokim

    Każdy nietrywialny system komputerowy podłączony do Internetu zawiera
    jakieś dane osobowe.

    > wedle rozporzadzenia, czyli m.in. adresy IP musza byc szyfrowane

    Którego rozporządzenia?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 5. Data: 2006-02-27 21:35:24
    Od: "Taptuś" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Którego rozporządzenia?

    sluze informacja:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 29 kwietnia 2004 r.
    w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków
    technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i
    systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych
    dokladniej - paragraf 6 pkt. 4 cytuje:
    "Poziom wysoki stosuje się, gdy przynajmniej jedno urządzenie systemu
    informatycznego, służącego do przetwarzania danych osobowych, połączone jest
    z siecią publiczną"

    Taptuś

  • 6. Data: 2006-02-28 08:50:03
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Taptuś napisał(a):

    > dodatkowo kazdy system podlaczony do netu z danymi osobowymi musi posiadac
    > zabezpiecznia na poziomie wysokim
    > wedle rozporzadzenia, czyli m.in. adresy IP musza byc szyfrowane

    wg jakiego rozporzadzenia?

  • 7. Data: 2006-02-28 12:38:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Taptuś" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > systemu informatycznego, służącego do przetwarzania danych
    > osobowych, połączone jest z siecią publiczną"

    Świetnie: więcej pracy dla wykwalifikowanych informatyków :)

    Jeszcze tylko przydałoby się wiedzieć, gdzie znajduje się cała
    ta klasyfikacja poziomów bezpieczeństwa i z zastosowaniem jakich
    technologii oraz procedur zarządzania wiąże się zastosowanie
    'wysokiego poziomu bezpieczeństwa'.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 8. Data: 2006-02-28 15:26:44
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > ta klasyfikacja poziomów bezpieczeństwa i z zastosowaniem jakich
    > technologii oraz procedur zarządzania wiąże się zastosowanie

    chyba mialem okazje przegladac takie cos - niestety przypadkiem wiec nie
    umiem podac namiarow, ale wszelkiego typu parametrow bylo tam od groma

  • 9. Data: 2006-02-28 17:57:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sarpedon <f...@t...cy> writes:

    > chyba mialem okazje przegladac takie cos - niestety przypadkiem
    > wiec nie umiem podac namiarow, ale wszelkiego typu parametrow bylo
    > tam od groma

    Niedawno został opracowany zestaw polskich norm technicznych dla
    bezpieczeństwa systemów informatycznych. Może o to chodzi? Tyle że
    normy dość dużo kosztują, a ja nie mam w tej chwili do nich dostępu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl