  • 11. Data: 2006-02-28 09:42:28
    Temat: Re: Dzia?alno?? gospodarcza i etat a ZUS
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Gab" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:du00qn$qh7$1@news.onet.pl...
    > SDD spod adresu <s...@t...wszechwiedza.pl> wysłał(a):

    > Firma przędzie jako tako, znaczy jest z czego odliczać.
    > A pytam bo nie wiem czy moje biuro, które prowadzi mi KPiR dobrze to robi.
    > Czy ta składka zdrowotna wchodzi normalnie w koszty? Dostaję od nich co
    > miesiąc wypełnioną KPiR i ZUS nigdzie nie ma.

    Zdrowotnego nie ujrzysz w kpir bo ono jest odliczane od podatku na druku
    PIT.
    Graszka

  • 12. Data: 2006-02-28 10:15:37
    Temat: Re: Działalność gospodarcza i etat a ZUS
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pat.s.tg napisał(a):

    > Czyli jesli zarabiam 1200,- netto nie musze sie martwic o ZUS? A jakie
    > oplaty mi pozostawaja? Czy jest to tylko padatek od dochodu no i VAT,
    > czy jeszcze cos?

    zdrowotne placisz

  • 13. Data: 2006-02-28 12:58:20
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > A gdzies czytalem ze musze jeszcze zaplacic skladke na ubezpieczenie
    > zdrowotne. Jest to prawda?
    >
    > "Jeżeli, oprócz prowadzenia działalności gospodarczej, pracujesz na
    > podstawie umowy o pracę i zarabiasz co najmniej 849 zł brutto
    > miesięcznie, to musisz opłacać tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne
    > - około 160 zł."
    > Zrodlo:
    > http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik.html?subsection
    =kosztyfirmy

    No to chyba jest tu dziura (w przepisach dot. ZUS), bo oplaca sie miec umowe
    na 849 i prowadzic DG niz tylko prowadzic DG (od ktorej najmniejszy ZUS, nie
    liczac "promocji" dwuletniej, to 690 PLN).
    pozdrawiam,
    marp

  • 14. Data: 2006-02-28 23:14:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > liczac "promocji" dwuletniej, to 690 PLN).

    Ale mi dziura.
    A o pracy nakladczej slyszal?

    Pozdrawiam
    SDD