  • 41. Data: 2005-03-30 18:08:55
    Temat: Re: Brak planów domu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Gibas" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:yam9950.290.34159488@smtp.wp.pl...
    > Witam
    > Dom został wybudowany w okresie powojennym i nie posiada żadnych
    planów. Co
    > należy zrobić aby dobudować cokolwiek do niego?

    Sporządzić plan z natury.

  • 42. Data: 2005-03-30 18:16:02
    Od: d...@w...pl (Marcin Gibas)

    Witaj Robert
    Dnia 30.03.05, napisałeś:
    > Sporządzić plan z natury.
    Czyli co , najpierw dobudować a potem dopiero wykonać plany? Nikt się nie
    przyczepi?

    Pozdrawiam,
    Marcin Gibas

  • 43. Data: 2005-03-30 18:17:00
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 13:36:49 +0000 (UTC), Adam Wysocki naskrobał(a):

> [...]
    > zrobić? Przyjście z rodzicami raczej odpada ze względu na to, że chłopak
    > ma strasznie despotyczną matkę, która na pewno ukarze go za to, że musi
    > przez niego zwalniać się z pracy itp. To co zrobił ten dyrektor jest
    > oczywiste naruszeniem prawa, ale mógłby ktoś podać dokładną podstawę
    > prawną, tzn. które artykuły zostały naruszone? Znalazłem w sieci stronę
    > http://www.brpd.gov.pl/kontakt.html, na której można skontaktować się
    > z rzecznikiem praw dziecka. Myślicie że warto? Co on w takiej sytuacji
    > zrobi - jego biuro wyśle pismo do szkoły?

    Śmiać mi się chce jak czytam powyższe wypowiedzi o 'uprawnieniach'
    dyrektora :) Warto by było może odświeżyć conieco w zakresie prawa
    własności - począwszy od konstytucji na KC i KK skończywszy. Żaden dyrektor
    nie może zabrać telefonu - może ukrać ucznia za nieprzestrzeganie
    regulaminu może mu obniżyć sprawowanie czy wywalić ze szkoły ale nie ma
    prawa tknąć bez jego zgody jego własności. Jedynie gdby przedmiot był
    niebezpieczny dla zdrowia i życia może go odebrać i przechować.
    Nie rozumiem skąd te socjalistyczne przesłanie sugerujące że uczniowie to
    podludzie bez praw na łasce nauczycieli?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 44. Data: 2005-03-30 18:27:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli co , najpierw dobudować a potem dopiero wykonać plany? Nikt się
    nie
    > przyczepi?

    Nie, w celu wykonania projektu domu wykonać dokumentację już istniejącej
    części na podstawie niejako "spisu z natury".

  • 45. Data: 2005-03-30 18:30:53
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 20:06:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Myślę, że prędzej zgodne z parwem było by relegowanie ucznia za
    > użycie tej komórki, niż jej zatrzymanie

    Jednym ze źródeł prawa oświatowego jest pedagogika i do niej tu trzeba by
    się odnieść. Relegowanie ucznia za użycie komórki wbrew zapisom w statucie
    szkoły nie miałoby nic wspólnego z wychowaniem, kara niewspółmierna do wagi
    czynu. A zatrzymanie owszem, bo dziecko musi odczuć konsekwencje _samo_ i
    najlepiej jeśli są to tzw. "naturalne konsekwencje" (a tu z taką sytuacją
    mamy do czynienia, jest związek przyczynowy: źle korzystasz z komórki, masz
    czasowe ograniczenia w jej używaniu).

    RG

  • 46. Data: 2005-03-30 18:36:17
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Marcin Gibas napisał(a):
    > Witam
    > Dom został wybudowany w okresie powojennym i nie posiada żadnych planów. Co
    > należy zrobić aby dobudować cokolwiek do niego?

    Inwentaryzację budynku.
    Widziałem coś takiego przy sprawach o podział kamienicy, gdy chodziło o
    dokonanie jakichś adaptacji. Dla sądu robił to biegły z dziedziny
    budownictwa.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 47. Data: 2005-03-30 18:50:16
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ucznia). Jakie to będą prawa i jakie obowiązki, ustalają odpowiednie
    > organa
    > szkoły, dokonując uznania administracyjnego, tak aby słuzyło to w ich
    > pojęciu możliwie najlepszemu wykonywaniu opieki nad uczniami, najlepiej
    > pojętej trosce o nich, w tym o ich bezpieczeństwo.
    > Ten sposób opiekowania się grupą dzieci nie jest, o ile mi wiadomo,
    > zabroniony przez żaden przepis prawa, nie jest to więc agere contra legem.
    > Jeśli szkoła uznała, że czemuś to służy, że są przesłanki do wydania
    > takiego zakazu, to ten zapis uczniów obowiązuje.

    a co Ty zlego widzisz w uzywaniu komorki na przerwie? Czy pozbawienie
    ucznia komorki na X dni./tygodni, w skutek czego odbiera mi sie zlecenia
    jest Twoim zdaniem jest najlepsze wykonywanie opieki nad uczniem, troska i
    bezpieczenstwo?

    P.

  • 48. Data: 2005-03-30 18:50:25
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 20:17:00 +0200, Sebol napisał(a):

    > Warto by było może odświeżyć co nieco w zakresie prawa własności
    > - począwszy od konstytucji, na KC i KK skończywszy.

    Które konkretnie masz na myśli?

    > Żaden dyrektor nie może zabrać telefonu

    Gdzie jest zabroniony taki właśnie sposób sprawowania opieki nad dziećmi?

    > nie ma prawa tknąć bez jego zgody jego własności.

    A o regułach kolizyjnych słyszałeś?

    > Nie rozumiem skąd te socjalistyczne przesłanie sugerujące że uczniowie to
    > podludzie bez praw na łasce nauczycieli?

    Wyluzuj! Mamy do czynienia z nadużyciem prawa własności przez ucznia, z
    korzystaniem sprzecznym z prawem.

    RG

  • 49. Data: 2005-03-30 18:51:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:gophi.psp.1112189810@news.apcoh.org Adam Wysocki
    <g...@w...studio.tpi.pl> pisze:

    Przede wszystkim chciałbym zauważyć, że IMO sytuację inaczej powinno się
    interpretować w zależności od wieku ucznia (pełnoletni/niepełnoletni).
    Pewien wpływ może mieć też typ placówki, ale to jak zrozumiałem nie
    zachodzi.

    W szkole może istnieć nawet statutowy czy regulaminowy całkowity zakaz
    używania komórek oraz wiele innych, równie nonsensownych. Pozostaje kwestią
    sporną, czy ma on moc prawną (jakie uzasadnienie?). Zakazu samego posiadania
    raczej nie da się obronić. Co innego używanie _podczas_lekcji_. Niezależnie
    od przepisów prawnych jest to po prostu kwestia kultury.
    Natomiast opisany czyn miał miejsce podczas przerwy, a poza tym przyjął
    formę, która np. na ulicy określana była by mianem kradzieży szczególnie
    zuchwałej. Kiedyś na tej grupie były już wątki o podobnej tematyce i zdania
    były bardzo podzielone: od maniakalnie skrajnych, usiłujących dowodzić, że
    nauczyciel to może prawie wszystko, bo ma ustawowe delegacje, itp. itd, jak
    i optujące niemal za linczem ;)).
    Myślę, że oprócz suchych faktów (dyrektor wyrwał przez zaskoczenie, nie
    oddał, byc może uszkodził, naruszył prywatność korespondencji, obraził
    słownie), które bezsprzecznie miały miejsce (zakładając prawdziwość relacji)
    oraz tego, o czym wspomniałem na wstępie, istotne są zapewne intencje
    sprawcy.

    W celu rozwiązania sprawy można podjąć następujące kroki:
    - pismo do dyrektora z żądaniem natychmiastowego zwrotu zabranej własności
    oraz wyjaśnienia wszelkich opkoliczności zajścia
    - pisemna skarga na dyrektora do organu prowadzącego z dokładnym opisem
    zajścia
    - podobna skarga do organu nadzoru pedagogicznego (kuratorium)
    - zawiadomienie na policji o możliwości popełnienia przestępstwa (niech oni
    badają czy zaszło przestępstwo, wykroczenie czy też brak znamion czynu
    zabronionego).

    W każdym razie na pewno nie odpuszczać, a wszystkie wymienione czynności
    stanowią niezbywalne prawa obywatela jakim jest również uczeń małoletni
    (jeśli uczeń jest niepełnoletni w sprawę powinni zostać zaangażowani
    rodzice, choć nie jest to konieczne).

    Jotte

  • 50. Data: 2005-03-30 18:52:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Pawcio" <1...@w...spamowcow> napisał w
    > wiadomości news:d2ejp5$baa$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Szanowny Przemku czy masz coś zawodowo lub wykształceniowo chociaz
    > wspólnego z prawem?Bo przeczytać artykuł to może każdy, trzeba jeszcze
    > rozumieć
    > jego znaczenie,
    >
    > Od jak dawna na grupie?? ;)))

    trafil swoj na swego.