  • 1. Data: 2005-03-30 10:53:27
    Temat: Odpowiedzialność za pirackie oprogramowanie i kontrola legalności
    Od: "Ghost" <d...@B...pl>

    Witam,
    Ze względu na wątpliwości przy prowadzeniu działalności z użyciem komputerów
    mam takie pytania.

    1. Czy do wykonania kontroli legalności wymagany jest nakaz sądowy? Jeśli
    tak, to czy dotyczy on tylko danej firmy/osoby (w pytaniu drugim to
    rozwinę)?

    2. Mamy takie 3 sytuacje, gdzie nie wiem na 100% jak jest:
    a). prowadzimy serwis komputerów (naprawa itp.), w "warsztacie" znajdują się
    komputery firmowe i klientów; czy odpowiadamy za to co jest na komputerach
    klientów i czy wogóle nakaz kontroli w naszej firmie obejmuje możliwość
    zajrzenia do komputerów klientów (nie są one nasze)?
    b). w serwerowni dzierżawimy klientowi miejsce na serwer i łącze (jest to w
    umowie i regulaminie), sprzęt jest klienta (serwer i dyski) i nie mamy prawa
    grzebać na jego serwerze (bo naruszamy prywatność), czy nakaz kontroli w
    naszej firmie obejmie też serwery klientów (czy kontrola ma prawo przeglądać
    co na nich jest - np. czy legalny Windows itp. - nie mówię o erotyce
    nielegalnej bo to możemy pilnować oglądając strony) i czy my za to
    odpowiadamy
    c). organizujemy imprezę typu lanparty, gdzie wynajmujemy od kogoś salę i
    oferujemy miejsce, wpięcie do sieci oraz dostęp do naszych serwerów (gry) i
    internetu; uczestnik lub jego rodzice podpisują regulamin (gdzie jest
    wzmianka o legalności oprogramowania); analogicznie jak poprzednio, czy w
    przypadku kontroli mają prawo zajrzeć do komputerów na które nie ma nakazu
    (jest on na naszą firmę) i ew. czy odpowiadamy za to co jest na komputerach
    graczy

    Czy jeśli nakaz nie obejmie nic spoza firmy, to kontrola musi najpierw do
    nas zwrócić się o dane klientów (z nakazem) i dopiero wystawić na każdego
    nakaz?

    Czy mają prawo zatrzymać sprzęt klienta (nie nasz), jeśli u nas jest
    wszystko w porządku a nie mają jeszcze nakazu na sprzęt klienta?

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2005-03-30 10:57:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > 1. Czy do wykonania kontroli legalności wymagany jest nakaz sądowy? Jeśli
    > tak, to czy dotyczy on tylko danej firmy/osoby (w pytaniu drugim to
    > rozwinę)?

    bylo walkowane tysiace razy, aby policant mogl wejsc nalegitymacje musza byc
    raz uzasadnione p[odejrzenie
    ze posiadasz taki soft (nie zwykle podejrzenie czy ciekawosc), dwa czynnosc
    nie cierpiaca zwloki (a na pewno to nia nie jest co
    by na tej grupie nie mowili)

> [...]
    > komputerach klientów i czy wogóle nakaz kontroli w naszej firmie obejmuje
    > możliwość zajrzenia do komputerów klientów (nie są one nasze)?

    nie moga od tak sobie przyjsc i oladac, w ogole wtedy bez nakazu im na to
    nie pozwalaj.

    A za komputery prywatne odpowiadaja ich wlasciciele.

    jak wyzej

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-03-30 11:16:15
    Od: "Ghost" <d...@B...pl>

    Witam

    > nie moga od tak sobie przyjsc i oladac, w ogole wtedy bez nakazu im na to
    > nie pozwalaj.
    >
    > A za komputery prywatne odpowiadaja ich wlasciciele.

    Właśnie o rozstrzygnięcie wątpliwości mi chodziło. Dzięki.

    Ghost

  • 4. Data: 2005-03-30 16:04:01
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Ghost <d...@B...pl> wrote:

    > 1. Czy do wykonania kontroli legalności wymagany jest nakaz sądowy?
    > Jeśli tak, to czy dotyczy on tylko danej firmy/osoby (w pytaniu drugim
    > to rozwinę)?

    Lub prokuratorski nakaz przeszukania, ktory dotyczy w opisanym
    przypadku lokalu, a nie mienia konkretnych osob. Przedmioty stanowiace
    przedmiot przestepstwa ujawnione w czasie takiego przezuzkania z zasady
    ulegaja zatrzymaniu, nawet jesli pierwotny nakaz dotyczyl czego
    innego. Co do serwera i znajdujacych sie tam tresci spojsz na art. 236a
    KPK. No i tak jak juz zwrocono uwage - nie dopuszczaj policji czy innych
    organow "na legitymacje" w trybie art. 220 par 3 KPK - w opisanych
    okolicznosciach to naduzycie jaskrawe naduzycie wyjatkowego instrumentu,
    w sposob rodem z praktyki SB.
    Co do wynikow ew. znalezienia lewego softu na komputerach innych
    ludzi - generalnie za to nie odpowiadasz - nie masz prawa bawic sie w
    kontrolera na wlasna reke. Dobrze jednak, ze z ostroznosci kazesz
    podpisywac stosowne oswiadczenie/regulamin. W razie czego mousisz sie
    jednak liczyc z presluchaniem w charakterze swiadka, chyba ze z ujawnionych
    okolicznosci bedzie wynikalo ro bylo cos wiecej niz pisales wyzej i mozna
    posttawic zarzuty rowniez Tobie osobiscie.

    PS:
    Polecam zapoznac sie z calym rozdzialem 25 KPK i stosownym komentarzem.
    Ot tak - moze przydac sie w najmnij spodziewanym czasie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 5. Data: 2005-03-30 20:12:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ghost napisał(a):
    > Witam

    > Właśnie o rozstrzygnięcie wątpliwości mi chodziło. Dzięki.

    Ja bym mu nie wierzył. Zawłaszcza co do konieczności tak zwanego nakazu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2005-03-30 20:40:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ja bym mu nie wierzył. Zawłaszcza co do konieczności tak zwanego nakazu.

    a mozesz wyjasnic czemu w tej konkretnej sytuacji ?

    P.

  • 7. Data: 2005-03-30 20:43:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a mozesz wyjasnic czemu w tej konkretnej sytuacji ?

    Wyjaśniałem ci to już ze 3 razy na innych kazusach. Nie będę się powtarzał.

  • 8. Data: 2005-03-30 21:06:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wyjaśniałem ci to już ze 3 razy na innych kazusach. Nie będę się
    > powtarzał.

    akurat Ty mi niczego nie wyjasniales. Prosze napisac jak sie ma to do tej
    konkretnej sytuacji.

    P.

  • 9. Data: 2005-03-31 16:12:45
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl> napisał w wiadomości news:d2f4cp$oco$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > akurat Ty mi niczego nie wyjasniales. Prosze napisac jak sie ma to do tej
    > konkretnej sytuacji.
    >
    > P.

    ROTFL

  • 10. Data: 2005-03-31 19:14:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > akurat Ty mi niczego nie wyjasniales. Prosze napisac jak sie ma to do tej
    > konkretnej sytuacji.
    >
    > P.
    >
    >ROTFL

    jak Ci sie nudzi to sobie rozwiaz wyznacznik:

    |a0 1 1 1 ... 1|
    |1 a1 0 0 ... 0|
    |1 0 a2 0 ... 0|
    |1 0 0 0 ... an|

    na pewno na lepsze Ci to wyjdzie (moze myslec logicznie zaczniesz) niz to
    przyp sie do mnie

    P.