  • 301. Data: 2005-04-08 22:15:13
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    news:d36vgo$kbq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > tylko nadzieję, że mój młodszy syn zdąży już "zakończyć obowiązek
    szkolny".
    > :-(
    <...>
    No dobra...to wina prawa czy nauczycieli?
    Jak wynika z dyskusji -ja chcę źle.
    _KONTROLOWAĆ_
    Synek (wbrew mamusi) ma "zarabiać" z terenu szkoły.
    No jak tak, to szkoła robi mu alibi?
    Taki porządny, "uczęszcza" ale (tak w ogóle) nikt nie wie
    -co on robi?
    RomanO

  • 302. Data: 2005-04-08 22:25:48
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d36rdd$md8$1@inews.gazeta.pl...
    <...>
    > i to bylo uzasadnienie wyskoczenia policjanta przed maske samochodu w celu
    > oddania
    > kilku strzalow do kierowcow, wez Ty sie facet jebnij w leb.
    UWAGA!
    Schodzę do poziomu:
    Wybacz nie jestem na topie, i takich "....ch" spraw nie znam?
    A co, wyskoczył, żeby zatrzymać i "chcieli go "...ć" i się bronił?

    > tak tak, policjant im to ladnie uzasadnil,
    > -"mogliscie sobie skode kupic"
    "P....c jeden", no kurcze, o co chozi...z ta Skodą, dobry samochód!?

    <..>
    > Moze jakis namiar na ustawe/rozporzadzenie/cos w tych klimatach?
    No nie, a na jakiej jesteśmy grupie?

    > A co z pancernymi szybami (chocby takie jak produkuja w meksyku
    > z zewnatrz czarne jakbys farba przejechal od srodka przezroczyste)
    > ??????????

    Założyć odwrotnie ;-) ???
    RomanO

  • 303. Data: 2005-04-08 22:37:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RomanO napisał(a):

    > <...>
    > No dobra...to wina prawa czy nauczycieli?

    Czegoś, co się nazywa "system". W tym przypadku system szkolnictwa

    > Jak wynika z dyskusji -ja chcę źle.
    > _KONTROLOWAĆ_

    Ale zrozum, że i tak nie skontrolujesz. A ten konkretny przykład jest -
    w 99,999 % przypadków - nieistotny, zarówno dla Ciebie, jak i tego
    drugiego. Zakazy i nakazy SĄ potrzebne, ale po pierwsze, w zgodzie z
    prawem, po drugie - ze zdrowym rozsądkiem, a po trzecie - i
    najważniejsze - trzeba móc je wyekzekwować!

    > Synek (wbrew mamusi) ma "zarabiać" z terenu szkoły.
    Ale o tym to obaj nic konkretnego nie wiemy, prawda?

    > No jak tak, to szkoła robi mu alibi?
    > Taki porządny, "uczęszcza" ale (tak w ogóle) nikt nie wie
    > -co on robi?

    A myślisz, że teraz jest inaczej? Patologię wyczujesz na kilometr, ale
    to nie patologia handluje drugami w szkole, tylko grzeczni, ładnie
    uczesani, i starannie i schludnie ubrani chłopcy ;-(

    M.

  • 304. Data: 2005-04-09 00:48:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No dobra...to wina prawa czy nauczycieli?

    Wina czego? Kradnąc uczniom telefony problemu alkoholizmu, narkomanii,
    biedy czy zwykłej agresji w żaden sposób nie rozwiążesz. Według mnie
    możesz go tylko pogłębić. Jedynie dasz do zrozumienia uczniom, wpoisz w
    nich przekonanie, że prawo jest niczym. Że można bezprawnie łamać prawa
    innych osób w imię mniej lub bardziej wyimaginowanych celów. Czy
    uważasz, że to jest wychowawcze?

    By ocenić, kto jest winien temu, że Ty jako dyrektor szkoły nie masz
    prawa zabronić uczniom korzystania z telefonu komórkowego trzeba się
    przede wszystkim zastanowić, czemu miałby ów zakaz służyć. Zaznaczam, że
    myślę o używaniu poza lekcjami. Bo na lekcjach po prostu narusza to
    porządek i moim zdaniem zakaz używania jest racjonalny i spokojnie można
    wywieść z obecnego stanu prawnego.

    Jeśli uda się nam znaleźć racjonalne przesłanki, by dowieść - by przede
    wszystkim przekonać samych uczniów do tego - że używanie telefonu jest
    błędem, to żadne zakazy nie będą konieczne. Nie będą, bo sami uczniowie
    świadomie nie będą ich używać. Tak jak nie rzucają do siebie nożami (a
    przecież mają dostęp), nie duszą się, nie zabijają, nie gwałcą.
    Zasadniczo, bo patologicznych przypadków wykluczyć się nie da, ale na
    głęboką patologię, to i zakaz nie pomoże.

    Z międzywierszy Twoich postów odczytuję dwa powody tych zakazów:

    - obawę, że telefon posłuży dilerom narkotykowym,
    - obawę przed kradzieżą.

    Dilerzy narkotykowi, jeśli tylko faktycznie będą potrzebowali połączenia
    telefonicznego, to spokojnie ominął Twój zakaz. Żaden problem
    przeprowadzić rozmowę z ubikacji, czy innego miejsca, w którym nikt
    rozmówcy nie zobaczy. W szkole jest zawsze kilka takich miejsc. Obawa o
    kradzież jest tyle niedorzeczna, iż prowadziła by do eskalacji zakazów.
    No bo czemuż to telefon komórkowy ma być wyróżniony? A jak dziecku
    ukradną kurtkę (niech chodzą bez kurtki), buty (niech bachory na bosaka
    zasuwają), długopis, książkę ... Sam zobacz do czego ten kierunek nas
    prowadzi? Do absurdu.

    Tak więc wydaje mi się, że brak możliwości odbierania komórek uczniom
    jest skutkiem nie tyle ułomności prawa, niedouczenia nauczycieli, co po
    prostu brakiem racjonalnych przesłanek do wprowadzania takich zakazów.
    Gdyby ustawodawca uznał, że taki zakaz jest konieczny, to wówczas musiał
    by wyposażyć nauczycieli w odpowiednie mechanizmy prawne pozwalające ów
    zakaz wyegzekwować.

    I wydaje mi się, że już ten temat dostatecznie wyjaśniliśmy.

  • 305. Data: 2005-04-09 10:02:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > UWAGA!
    > Schodzę do poziomu:
    > Wybacz nie jestem na topie, i takich "....ch" spraw nie znam?
    > A co, wyskoczył, żeby zatrzymać i "chcieli go "...ć" i się bronił?

    1.zalozyli ze skoro czarny mercedes to bandyci jada.
    2. wyskoczyl na jezdnie (policjant) i bez ostrzezenia zaczal strzelac w
    szybe

    czyli nie dosc ze debil to jeszcze w sąd i Boga chcial sie zabawic

    > "P....c jeden", no kurcze, o co chozi...z ta Skodą, dobry samochód!?

    patrz wyzej

    > <..>
    > No nie, a na jakiej jesteśmy grupie?

    nie qmam Cie, prosze o namiar na dokument potwierdzajacy ze
    "Ma być przezroczystość (w obie strony -pomiar na stacji) >50% przednia>
    > 75%"

    > Założyć odwrotnie ;-) ???

    moim zdaniem chodzi o widocznosc od srodka bo tylko to ma wplyw na
    bezpieczenstwo.
    A przepisy takie weszly by walczyc z nalepkami, ktore przyciemniaja z obu
    stron.

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 306. Data: 2005-04-09 10:42:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > UWAGA!
    > Schodzę do poziomu:

    Bawi Cię dyskusja z debilem na tym poziomie?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 307. Data: 2005-04-09 20:58:22
    Od: "RomanO" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d3897h$39n$1@inews.gazeta.pl...
    > nie qmam Cie, prosze o namiar na dokument potwierdzajacy ze
    na grupie pl.soc.prawo? (Wyłączyłem teraz ...edukację)
    Wybacz, ale mała pomyłka (70 i 75%), a tu np:
    http://www.tlang.netglob.com.pl/0262.htm
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia
    cyt:
    "5. Szyby pojazdu:
    <...>
    4) przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy
    niż 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy niż 70%."
    k. cyt.
    <..>
    > moim zdaniem chodzi o widocznosc od srodka bo tylko to ma wplyw na
    > bezpieczenstwo.
    > A przepisy takie weszly by walczyc z nalepkami, ktore przyciemniaja z obu
    > stron.
    Tojest nadinterpretacja!
    "Szyba" to Szyba, kierunek tu nie jest istotny. Nie zaznaczono rozróżnienia
    kierunku przezroczystości
    Dla kierunków znamiennego użytkowania, szyba samochodowa używana jest dla
    obu kierunków patrzenia.
    Traktowany tu przedmiot jako całość.
    Np lustro z drugiej strony, to już nie lustro? Mówiąc potocznie "lustro"
    mamy na mysli jego "aktywną" stronę.
    To jest znamienne w jego stosowaniu, że z okręslonegokierunku patrzymy.
    Np w specyficznym zastosowaniu, fotografia., astronomia zaznacza się:
    "zwierciadło półprzezroczyste".
    W samochodzie nie ma mowy o szybach "półprzezroczystych", bo idąc dalej
    możnaby takie spec. lusterka pozakładać,
    i jak okularkach lustrzanych, nic z zewnątrz, by nie było widać?! Jak w
    czołgu :-)

    RomanO