    From: "RomanO" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Date: 9 Apr 2005 22:58:22 +0200

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d3897h$39n$1@inews.gazeta.pl...
    > nie qmam Cie, prosze o namiar na dokument potwierdzajacy ze
    na grupie pl.soc.prawo? (Wyłączyłem teraz ...edukację)
    Wybacz, ale mała pomyłka (70 i 75%), a tu np:
    http://www.tlang.netglob.com.pl/0262.htm
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia
    cyt:
    "5. Szyby pojazdu:
    <...>
    4) przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy
    niż 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy niż 70%."
    k. cyt.
    <..>
    > moim zdaniem chodzi o widocznosc od srodka bo tylko to ma wplyw na
    > bezpieczenstwo.
    > A przepisy takie weszly by walczyc z nalepkami, ktore przyciemniaja z obu
    > stron.
    Tojest nadinterpretacja!
    "Szyba" to Szyba, kierunek tu nie jest istotny. Nie zaznaczono rozróżnienia
    kierunku przezroczystości
    Dla kierunków znamiennego użytkowania, szyba samochodowa używana jest dla
    obu kierunków patrzenia.
    Traktowany tu przedmiot jako całość.
    Np lustro z drugiej strony, to już nie lustro? Mówiąc potocznie "lustro"
    mamy na mysli jego "aktywną" stronę.
    To jest znamienne w jego stosowaniu, że z okręslonegokierunku patrzymy.
    Np w specyficznym zastosowaniu, fotografia., astronomia zaznacza się:
    "zwierciadło półprzezroczyste".
    W samochodzie nie ma mowy o szybach "półprzezroczystych", bo idąc dalej
    możnaby takie spec. lusterka pozakładać,
    i jak okularkach lustrzanych, nic z zewnątrz, by nie było widać?! Jak w
    czołgu :-)

    RomanO