  • 101. Data: 2024-03-07 06:36:12
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Badania prewencyjne mogą stwierdzić problem, który już istnieje.

    Co więcej tu problem się już ujawnił.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2024-03-07 06:37:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mnie ciekawi o co chodzi z tą niepoczytalnością, bo jak już Robert (W)
    > napisał, zasadniczo nawalenie się nie zwalnia z odpowiedzialności.

    Sprawdzić czy nie ksią^H^H^H^prok.

    > Czy nie zwalnia jedynie z karnej (jest stosowny paragraf w kk),
    > a z dyscyplinarnej zwalnia?

    Znaczy że co - jak się nawalisz to możesz popełniać czyny zabronione i
    dyscyplinarnie ci mogą skoczyć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 103. Data: 2024-03-07 08:37:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Myślę że większość się nie rzuca, bo to się finansowo nie spina. Ja to
    > też w imię zasad robię a nie dla 300 PLNów.

    > Przypomnij jak powinny być rozstrzygane wątpliwości? Skoro sam
    > projektant przyznał stawiając znak z jednej strony (tylko tam gdzie jest
    > to istotne z punktu widzenia ustąpienia pierwszeństwa) to znaczy że

    To jest Twoja interpretacja, niekoniecznie faktyczny powód. Z
    wąptpliwościami jest zaś ten problem, że podlegają ocenie. Pójdziesz do
    sklepu, a tam kosz 60 jabłek z jedną gruszką. Zapłacisz jak za gruszki
    bo będzie taniej, czy ocenisz rzecz rozsądnie, że to jedno jabłko to tam
    się znalazło z uj wie jakiego powodu? :) To jest MZ tego typu dylemat.

    > wątpliwości są. Ministere nakazał w takim razie oznaczeniw wszystkich
    > wlotów, zarządca tego niedopełnił. Z tego wprost wynika że kierujący
    > mogą nie postrzegać tego miejsca jako skrzyżowanie, więc jest obowiązek
    > postawienia znaku pionowego - nie było go, co więcej strażnik zeznał że
    > było, choć nie było. Na dodatek sedzia dała grzywnę większą niż
    > wnioskował oskarżyciel (taką samą jak zaoczny), czym uzłała że
    > szkodliwość jest wyższa niż uznał sam oskarżyciel:P

    Przyciągasz niewątpliwie różne atrakcje :)

    > No skąd masz wiedzieć że linia jak nie ma linii?

    Bo to była prostokątna łata ca 1m x 3m po jakiś robotach drogowych czy
    kanalizacyjnych. Poza łatą były linie wskazujące na zakaz parkowania.

    > Ale do szkoły specjalnej to chyba najpierw trzeba mieć orzeczenie - to
    > nie jest (chyba) tak że rodzice mogą kogoś do specjalki zapisać.

    Pewnie też nie zechcą i trudno ich nie zrozumieć.

    > Bo po prostu ich nie słucha - mają go skuć czy jak?

    Jak bije, to raczej powinni jakoś obezwładnić. A jak to się wszystko tak
    wmyka, że nie dają rady no to chyba jednak nie powinnien dzieciak być w
    tej szkole. Jak się gugla po opowieściach rodziców dzieci z adhd to
    ludzie rezygnują z pracy żeby siedzieć i pilnować samemu swoich pociech
    w klasie.

    Nb. tu, a pewnie i gdzieindziej jest instytucja, która nazywa się
    "shadow teacher". Dzieci, które są w standarodwej szkole, a mają jakieś
    kłopoty, zwykle z nauką, ale również zachowawcze są w czasie lekcji pod
    opieką specjalnej osoby. Oczywiście nie za darmo.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2024-03-07 09:46:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jak bije, to raczej powinni jakoś obezwładnić.

    Tak się zastanawiam. Będzie codziennie chwytał gorący kubek, wiedząc, że
    jest gorący?

    Robert

  • 105. Data: 2024-03-07 09:54:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Tak się zastanawiam. Będzie codziennie chwytał gorący kubek, wiedząc, że
    > jest gorący?

    Pewnie nie. Z tym, że to chodzi o pewne optimum więc i o to by w miarę
    możliwości i jemu krzywda się nie stała, skoro nie jest to obiektywnie
    jego wina. Wpierdol jak sugerowano spuścić można i co dalej? W skrajnym
    przypadku wychowa się tak socjo/psychopatę, który wróci z nożem do szkoły.
    Dramatyzuję trochę rzecz jasna, ale to generalnie nie jest dobre
    rozwiązanie dla nikogo, w tym ludzi, z którymi kiedyś się będzie stykał.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2024-03-07 09:59:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > Dramatyzuję trochę rzecz jasna, ale to generalnie nie jest dobre
    > rozwiązanie dla nikogo, w tym ludzi, z którymi kiedyś się będzie stykał.

    Też jestem za marchewką, ale co nią może być?

    Robert

  • 107. Data: 2024-03-07 11:30:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Też jestem za marchewką, ale co nią może być?

    Dobra, pogadałem z tą moją psycholożką i teraz tak:

    1. Należy dostać orzeczenie. Na orzeczenie przez NFZ czeka się
    faktycznie długo, min. parę miesięcy. Orzeczenie prywatne nie jest
    problemem i jest jak najbardziej ważne. Orzecznie prywatne kosztuje ca
    1000zł (trochę poniżej) a jego zrobienie trwa około miesiąca i składa
    się z samej diagnozy i kilku konsulatacji psychologiczno
    psychiatrycznych. To orzeczenie jest bardzo ważne o czym dalej.

    2. Z orzeczeniem idzie się do poradni psychologiczno-pedagogicznej i
    tam, jak zrozumiałęm uruchamiane są odpowiednie procedury związane ze
    szkołą. Te procedury powodują to, że szkoła dostaje na takie dziecko
    kasę. Ponoć 5k, rozumiem, że na miesiąc. Ta kasa służy do opłacenia
    terapeutów i nauczyciela wspomagającego, który będzie się tym uczniem
    zajmował. Więc jak widać jest tu taki sam schemat o jakim wspomniałem
    gdzeindziej, że funkcjonuje u mnie, tyle że tu państwo się dokłada.

    3. Jak dziecko odpierdala manianę, to nauczycielki mają nad nim
    zapanować bo od tego tam są. Jak nie dają rady bo opierdala na okrągło,
    to telefon do rodziców, że mają młodego przejąc. Tu powtórzyła to co
    mówiłem.

    W Warszawie jest instytut specjalizujący się w tych sprawach (n.in.
    ADHD), który jest wzorcową placówką na całą Polskę. Służe kontaktami,
    zarówno do psychologa jak i psychiatry, jeśli ktoś by potrzebował.

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2024-03-07 11:38:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sprawdzić czy nie ksią^H^H^H^prok.

    > Znaczy że co - jak się nawalisz to możesz popełniać czyny zabronione i
    > dyscyplinarnie ci mogą skoczyć?

    No właśnie nie wiem, ale faktem jest, że w kk jest dedykowany temu
    paragraf.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2024-03-07 17:22:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest Twoja interpretacja, niekoniecznie faktyczny powód. Z
    > wąptpliwościami jest zaś ten problem, że podlegają ocenie.

    Chyba że nie nagra się jak kulsony zabijają człowieka w kulsońskim kiblu
    - wtedy nie da się ocenić czemu umarł:P

    > Przyciągasz niewątpliwie różne atrakcje :)

    ;) Bo ja wiem. Po prostu jak mam prawo to z niego korzystam, na razie
    się opłaca.

    > Jak bije, to raczej powinni jakoś obezwładnić.

    No próbują, ale zaraz od nowa. Musiałbyś stać cały czas koło tego jednego.

    > A jak to się wszystko tak
    > wmyka, że nie dają rady no to chyba jednak nie powinnien dzieciak być w
    > tej szkole.

    Nie powinien ale jest.

> [...]
    > kłopoty, zwykle z nauką, ale również zachowawcze są w czasie lekcji pod
    > opieką specjalnej osoby. Oczywiście nie za darmo.

    Za darmo, ale to nie tak prosto - najpierw orzeczenie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2024-03-07 17:33:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wpierdol jak sugerowano spuścić można i co dalej?

    NIe można. Rozmawiamy o dzieciakach. One mu raczej wpierdolu nie
    spuszczą. Dorosły tym bardziej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!