    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    <us16af$1j9$1$Shrek@news.chmurka.net> <TK_EN.104155$t3Rc.86598@fx06.ams1>
    <us28le$21j$4$Shrek@news.chmurka.net> <MC7FN.227854$ps1.224190@fx12.ams1>
    <us3lul$gkv$2$Shrek@news.chmurka.net> <86dFN.113763$wDMd.49428@fx07.ams1>
    <us3nff$gl0$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <LZeFN.312433$7uxe.208016@fx09.ams1>
    <us53i4$rcg$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <cCvFN.313612$7uxe.220895@fx09.ams1> <us6b5l$ve$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <pcRFN.229177$ps1.115761@fx12.ams1> <us9eml$qsr$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <sn8GN.229408$ps1.53496@fx12.ams1> <usbjmp$87c$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <L8eGN.232177$hq1.42105@fx13.ams1>
    <usbuu1$533$10$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ChfGN.229411$ps1.189132@fx12.ams1>
    <usbvmg$533$12$Robert_W@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 07 Mar 2024 10:30:09 GMT

    On 2024-03-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Też jestem za marchewką, ale co nią może być?

    Dobra, pogadałem z tą moją psycholożką i teraz tak:

    1. Należy dostać orzeczenie. Na orzeczenie przez NFZ czeka się
    faktycznie długo, min. parę miesięcy. Orzeczenie prywatne nie jest
    problemem i jest jak najbardziej ważne. Orzecznie prywatne kosztuje ca
    1000zł (trochę poniżej) a jego zrobienie trwa około miesiąca i składa
    się z samej diagnozy i kilku konsulatacji psychologiczno
    psychiatrycznych. To orzeczenie jest bardzo ważne o czym dalej.

    2. Z orzeczeniem idzie się do poradni psychologiczno-pedagogicznej i
    tam, jak zrozumiałęm uruchamiane są odpowiednie procedury związane ze
    szkołą. Te procedury powodują to, że szkoła dostaje na takie dziecko
    kasę. Ponoć 5k, rozumiem, że na miesiąc. Ta kasa służy do opłacenia
    terapeutów i nauczyciela wspomagającego, który będzie się tym uczniem
    zajmował. Więc jak widać jest tu taki sam schemat o jakim wspomniałem
    gdzeindziej, że funkcjonuje u mnie, tyle że tu państwo się dokłada.

    3. Jak dziecko odpierdala manianę, to nauczycielki mają nad nim
    zapanować bo od tego tam są. Jak nie dają rady bo opierdala na okrągło,
    to telefon do rodziców, że mają młodego przejąc. Tu powtórzyła to co
    mówiłem.

    W Warszawie jest instytut specjalizujący się w tych sprawach (n.in.
    ADHD), który jest wzorcową placówką na całą Polskę. Służe kontaktami,
    zarówno do psychologa jak i psychiatry, jeśli ktoś by potrzebował.

    --
    Marcin