  • 31. Data: 2007-03-03 12:16:18
    Temat: Re: Dwie działalności na własne nazwisko?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > Raczej komplikujaca sprawe, bo wynika z niej, ze jednak moge
    > zarejestrowac druga dzialalnosc pod innym adresem.

    Oczywiście, że nie możesz bo działalność rejestrujesz w urzędzie pod
    który podlegasz ze względu na miejsce zameldowania a nie ze względu na
    miejsce prowadzenia działalności...

    j.

  • 32. Data: 2007-03-03 12:16:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > Raczej komplikujaca sprawe, bo wynika z niej, ze jednak moge
    > zarejestrowac druga dzialalnosc pod innym adresem.

    Po pierwsze gdyby to było możliwe to nie będzie to "druga" tylko co
    najwyżej ta sama zarejestrowana w dwóch miejscach.
    A po drugie zarejestrować się możesz tylko raz w miejscu swoje zamieszkania:
    Art. 23. 1. Ewidencję prowadzi gmina właściwa dla miejsca zamieszkania
    przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej.
    Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca
    z zamiarem stałego pobytu.
    Natomiast we wpisie do ewidencji gospodarczej masz wskazać:
    art. 27 ust. 1
    "oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń
    przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność
    gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem
    zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania działalności i
    oddziału, jeżeli został utworzony"

    Czego nie rozumiesz? Czy jesteś tym z przedsiębiorców, którzy prowadzą
    "firmę" a nie znają nawet podstaw prawnych uregulowań w tym zakresie?

    > Wybacz, ale chyba wiem lepiej, na jakich zasadach moge otrzymac w/w
    > granty, nie sadzisz?

    Bardzo wątpię, czy cokolwiek wiesz lepiej.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 33. Data: 2007-03-03 12:18:50
    Od: p...@g...com

    On 3 Mar, 13:16, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > Bardzo wątpię, czy cokolwiek wiesz lepiej.

    Tośmy sobie pogadali. Pa!

  • 34. Data: 2007-03-03 12:21:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > W tym wypadku akurat jedno i drugie. I wszystkich podatkow.

    Dobra, inaczej. Firma osoby fizycznej przypisana jest do miejsca stalego
    zamieszkania tej osoby - teraz kumasz?

    j.

  • 35. Data: 2007-03-03 12:25:44
    Od: p...@g...com

    On 3 Mar, 13:21, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Dobra, inaczej. Firma osoby fizycznej przypisana jest do miejsca stalego
    > zamieszkania tej osoby - teraz kumasz?

    Alez ja to od poczatku kumam.
    Chodzilo o rozbieznosc w tej kwestii na poczatku (i w polowie) watku.

  • 36. Data: 2007-03-03 12:35:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > Alez ja to od poczatku kumam.
    > Chodzilo o rozbieznosc w tej kwestii na poczatku (i w polowie) watku.

    Jak rzep psiego ogona... Sorry, ale nie mam juz do Ciebie sily...

    j.

  • 37. Data: 2007-03-03 12:48:07
    Od: p...@g...com

    On 3 Mar, 13:35, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Jak rzep psiego ogona... Sorry, ale nie mam juz do Ciebie sily...

    Moge wiedziec, o co Ci chodzi?
    Jak rzep co?
    Ubzduralem sobie, czy na poczatku watku byla dyskusja odnosnie tego,
    ze mozna lub nie mozna prowadzic dwoch dzialalnosci? Mam tu cytowac
    posty, ktore sa kilka linijek wyzej? Wiec do czego nie masz sily? To
    ja nie mam sily, skoro tak czy siak na koncu dyskusji kazdy probuje
    wyleczyc swoje kompleksy i uduwodnic, jaki jest wielce madry, vide
    Johnson na przyklad. Twoja uwaga tez jakby nieco niegrzeczna.

    Przykro mi, nie chcialem zawadzac. Nie prosze tez, zebys mi odpisywal,
    skoro nie masz ochoty. Uwagi takie jednak sobie laskawie daruj.
    Dziekuje.

  • 38. Data: 2007-03-03 13:25:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > To ja nie mam sily, skoro tak czy siak na koncu dyskusji kazdy probuje
    > wyleczyc swoje kompleksy i uduwodnic, jaki jest wielce madry, vide
    > Johnson na przyklad. Twoja uwaga tez jakby nieco niegrzeczna.

    Jak w takiej sytacji mówię, że są ludzie i taborety :)
    Sam sobie wybierz do której ty, ja i inni należą kategorii. I nie musisz
    pisać o twoim wyborze, bo domyślam się jaki będziesz.
    Drobna podpowiedź, mojego rozumienia jednego z tych słów:

    "taboret" - istota człowiekopodbna, która nie rozumie co się do niej
    pisze i ma problem, którego nie ma ;) Tak mniej więcej.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 39. Data: 2007-03-03 14:27:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:
    > Czemu wszyscy zakładacie że jedna osoba nie może mieć dwóch działalności?

    Działalności się nie ma, działalność się prowadzi. I nie chodzi tu o
    czepianie się słówek: DG to nie jest jakiś nowy byt który można mieć, to
    ogół czynności wykonywanych przez osobę fizyczną. Dalej, DG się nie
    zakłada -- zgłasza się do urzędu zamiar wykonywania określonych czynności.

    Ustawodawca tak rozumie konsytucyjną swobodę działalności zarobkowej, że
    jest ona ludziom zabroniona o ile nie wyspowiadają się z zamiaru
    prowadzenia takowej przed burmistrzem. Do tego się sprowadza wpis do EDG
    -- nie powstaje nic nowego (pierwsza, druga, piąta DG), po prostu osoba
    fizyczna spełnia pewien obowiązek informacyjny i uzyskuje pewne prawa.

    I dalej:
    - nie można grać w kilka tenisów (można grać w tenisa na kilku kortach)
    - nie można słuchać kilku muzyk (można słuchać muzyki różnych gatunków)
    - nie można prowadzić kilku rozwiązłych trybów życia
    - ...
    - można prowadzić kilku działalności gospodarczych (można prowadzić
    działalność gospodarczą w kilku branżach)

    -------------------+
    -------------------+

  • 40. Data: 2007-03-03 14:31:07
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    p...@g...com wrote:

    > W tym wypadku akurat jedno i drugie. I wszystkich podatkow.

    No to masz przerąbane, na pewno chcesz się w to pakować? Przecież jeśli
    wyjedziesz z gminy i kupisz choćby kawę, zapłacisz kilkadziesiąt groszy
    VAT od kawy w innej gminie, i w efekcie stracisz prawo do grantu.

    (chyba, że się nieprecyzyjnie wyraziłeś albo masz nieprecyzyjne informacje)