  • 1. Data: 2007-03-01 17:12:19
    Temat: zaświadczenie o niekaralności
    Od: Mariusz <"mariusz[nospam]"@interia.pl>

    Witam,

    Mam pewien dylemat. Moja siostra jest w Anglii i rozpoczęła tam pracę.
    Wczoraj dzwoniła do mnie że jej pośrednik pracy potrzebuje od niej
    zaświadczenie o niekaralności. Nie wiem jak mam je zdobyć. Czy jak udam
    się do sądu starać się o to zaświadczenie będzie mi ono ot tak wydane?
    Druga sprawa. Sistra była kiedyś wplątana w "aferę" przywłaszczenia
    predmiotu o wartości 1500PLN, miała rozprawę w sądzie grodzkim i miała
    kuratora. czy w takim wypadku będzie figurowała w jakimś spisie jako
    karana?
    Bardzo proszę o odpowiedź, ponieważ muszę załatwić tę sprawę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-01 18:16:32
    Temat: Re: zaświadczenie o niekaralności
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <"mariusz[nospam]"@interia.pl> napisał
> [...]
    > predmiotu o wartości 1500PLN, miała rozprawę w sądzie grodzkim i miała
    > kuratora. czy w takim wypadku będzie figurowała w jakimś spisie jako

    Jeśli została skazazana w sprawie karnej to będzie figurować, chyba, że
    uległo to już zatarciu, w związku z upływem czasu. Jak dobrze pamiętam po 10
    latach ulega zatarciu, ale jeśli wyrok był krótszy niż 3 lata, to po 5
    latach może już złożyć wniosk o wcześniejsze zatarcie.

  • 3. Data: 2007-03-01 18:26:38
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
> [...]
    > latach ulega zatarciu, ale jeśli wyrok był krótszy niż 3 lata, to po 5
    > latach może już złożyć wniosk o wcześniejsze zatarcie.

    Witam

    Jeśli otrzymała wyrok w zawieszeniu na co wskazuje kurator to zatarcie
    następuje po 6 miesiącach po zakończeniu okresu próby czyli zawieszenia.
    Karty karnej niestety nie otrzymasz ponieważ może ją uzyskać tylko osoba
    zainteresowana.

    Z poważaniem mauser50

  • 4. Data: 2007-03-01 18:28:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał
    > Jeśli otrzymała wyrok w zawieszeniu na co wskazuje kurator to zatarcie
    > następuje po 6 miesiącach po zakończeniu okresu próby czyli zawieszenia.

    Racja.

  • 5. Data: 2007-03-01 19:02:37
    Od: Mariusz <"mariusz[nospam]"@interia.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał
    >
    > Racja.

    Dziękuję wszystkim.

    A jeśli miałbym oświadczenie mojej siostry, że zezwala w swoim imieniu
    na pobranie takiego zaświadczenia? Pomogłoby to coś? I co musiałoby być
    zawarte w takim oświadczeniu, pesel, nr. dowodu czy coś innego?

  • 6. Data: 2007-03-01 19:04:30
    Od: Mariusz <"mariusz[nospam]"@interia.pl>

    mauser50 napisał(a):

> [...]
    > następuje po 6 miesiącach po zakończeniu okresu próby czyli zawieszenia.
    > Karty karnej niestety nie otrzymasz ponieważ może ją uzyskać tylko osoba

    Dziękuję za odpowiedź. Sądy grodzkie też mogą skazywać na wyroki?
    Przywłaszczenie to przestępstwo czy przewinienie?

    Proszę o odpowiedź.

  • 7. Data: 2007-03-01 19:09:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <"mariusz[nospam]"@interia.pl> napisał
    > Przywłaszczenie to przestępstwo czy przewinienie?

    Zależy od wartości przedmiotu:
    Do 250zł wykroczenie, powyżej przestępstwo.

  • 8. Data: 2007-03-01 19:12:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <"mariusz[nospam]"@interia.pl> napisał w
    > A jeśli miałbym oświadczenie mojej siostry, że zezwala w swoim imieniu na
    > pobranie takiego zaświadczenia? Pomogłoby to coś? I co musiałoby być
    > zawarte w takim oświadczeniu, pesel, nr. dowodu czy coś innego?

    Zwykłe oświadczenie raczej nic nie da. IMHO Może poświadczone przez
    notariusza w Polsce/konsula za granicą. Tu się dowiedz wszystkiego:
    http://www.ms.gov.pl/krk/krk.shtml

  • 9. Data: 2007-03-01 19:51:42
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-03-01 20:12, Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    >
    > Zwykłe oświadczenie raczej nic nie da. IMHO Może poświadczone przez
    > notariusza w Polsce/konsula za granicą. Tu się dowiedz wszystkiego:

    Najlepiej jest zadzwonić pod podany numer i porozumieć się z prawnikami
    Ministerstwa, ale raczej nie będzie potrzebne pełnomocnictwo z podpisem
    poświadczonym notarialnie. Art. 23 ustawy o KRK mówi, że informacja o
    niekaralności jest zaświadczeniem o którym mowa w dziale VII kodeksu
    postępowania administracyjnego. Skoro tak, to stosuje się przepisy kpa
    dotyczące pełnomocnictw, a te przewidują formę zwykłą pełnomocnictwa.

    Wbrew temu co wydaje się sporej części urzędników, forma pełnomocnictwa
    z podpisem urzędowo poświadczonym jest bardzo rzadko przydatna. W 99%
    przypadkach wystarczy pełnomocnictwo pisemne (zwykłe). W szczególności
    wystarcza ono do załatwiania spraw urzędowych przed sądami i organami
    administracji.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession