  • 1. Data: 2007-03-01 17:11:38
    Temat: Dwie działalności na własne nazwisko?
    Od: p...@g...com

    Witam!

    Prowadzę obecnie działalność gospodarczą na własne nazwisko w miejscu
    zamieszkania.
    W międzyczasie stworzyła się szansa rozwinięcia innego pomysłu na
    biznes, jednak wymogiem jest uruchomienie (bądź posiadanie)
    działalności/firmy w pewnej strefie (poza moim miejscem zamieszkania).
    Chciałbym z tej okazji skorzystać - czy możliwe jest prowadzenie dwóch
    działalności gospodarczych na swoje nazwisko w dwóch miastach?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź!

  • 2. Data: 2007-03-01 19:55:06
    Temat: Re: Dwie działalności na własne nazwisko?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Tak się nie da. Firma to Ty i raczej się nie rozdwoisz.
    Polecam zmienić wpis do ewidencji dodając obszar działania odpowiednio do
    potrzeb i modyfikując (jak trzeba) zakres działalności. Koszt bodajże 50 zł.
    Jacek

  • 3. Data: 2007-03-01 20:16:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2007 20:55:06 +0100, Jacek napisał(a):

    > Tak się nie da.

    A dlaczego sie nie da?

    > Firma to Ty i raczej się nie rozdwoisz.

    A co to ma do rzeczy?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-03-01 20:29:36
    Od: p...@g...com

    Dziękuję, Panowie, ale jednocześnie nie pomagacie mi :-)

    Scream - kwestia podatków choćby. W którym z urzędów bym się wtedy
    rozliczał, czy progi podatkowe obowiązywałyby dla sumy przychodów z
    obu działalności, czy nie? Jeśli tak, to musiałoby to być jakoś
    zestawiane wspólnie...
    To tylko jeden z problemów "na gorąco".

  • 5. Data: 2007-03-01 21:47:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >rozliczał, czy progi podatkowe obowiązywałyby dla sumy przychodów z
    >obu działalności, czy nie? Jeśli tak, to musiałoby to być jakoś

    a jak myślisz.... gdyby progi były oddzielne dla każdej działalności to byłyby
    niepotrzebne....
    poczytaj ustawe o podatku dochodowym i bedziesz wiedział wszystko - zresztą
    wystarczy przeczytać nazwy kolumn w picie rocznym..

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-03-01 22:20:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 1 Mar 2007 12:29:36 -0800, p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > rozliczał, czy progi podatkowe obowiązywałyby dla sumy przychodów z
    > obu działalności, czy nie? Jeśli tak, to musiałoby to być jakoś

    To nie żaden problem. Podatek dochodowy zawsze płaci się w US w miejscu
    swojego zamieszkania, podatki typu VAT, CIT, itp. odprowadza się do US
    właściwych dla siedziby firmy. Podejrzewam, że wszelkie Twoje wątpliwości
    rozwieje wizyta w dowolnym biurze rachunkowym i za cenę 100 zł będziesz
    wiedział wszystko.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-03-02 07:39:38
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Jacek napisał(a):
    > Tak się nie da. Firma to Ty i raczej się nie rozdwoisz.
    [...]

    Tia, tyle ze jakos "urzedowo" jest to rozdwajane jak np. w przypadku
    oplat skladek zdrowotnych. Ty jestes "singiel" i skladki masz
    odprowadzac za kilka dzialanosci a wiec rozdwojenie a nawet roztrojenie
    dziala;).

    --
    jedrus

    Dzien bez dymisji to jak noc bez seksu:-). Najblizszy tars widokowy na
    obwodnice Augustowa znajduje sie we Wroclawiu:-) Jezeli wiesz o
    Mokotowie cos czego inni nie wiedza, koniecznie podziel sie tym na
    http://www.mokotow.btx.pl

  • 8. Data: 2007-03-02 07:49:34
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "jedrus" <a...@n...btx.pl> napisał w wiadomości
    > Tia, tyle ze jakos "urzedowo" jest to rozdwajane jak np. w przypadku oplat
    > skladek zdrowotnych. Ty jestes "singiel" i skladki masz odprowadzac za kilka
    > dzialanosci a wiec rozdwojenie a nawet roztrojenie dziala;).

    jak to sie robi? :))))) jak masz działalność i 50 różnych sklepów pod 50 markami
    w 50 branżach to dla ZUS i US i tak jesteś jedną firmą !!!

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-03-02 12:25:57
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > jak to sie robi? :))))) jak masz działalność i 50 różnych sklepów
    pod 50 markami
    > w 50 branżach to dla ZUS i US i tak jesteś jedną firmą !!!

    Ale jeżeli ktoś np. ma sp. jawną, działalność gospodarczą jako osoba
    fizyczna i sp. z o. o., to podobno z każdej z tych firm płaci składkę
    zdrowotną.

    Pzdr

    --
    wa

  • 10. Data: 2007-03-02 13:15:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ale jeżeli ktoś np. ma sp. jawną, działalność gospodarczą jako osoba
    > fizyczna i sp. z o. o., to podobno z każdej z tych firm płaci składkę
    > zdrowotną.

    tu była mowa o działalności DG prowadzonej przez osobe fizyczną a nie o spółkach