  • 11. Data: 2007-03-02 16:08:24
    Temat: Re: Dwie działalności na własne nazwisko?
    Od: p...@g...com

    A do którego oddziału ZUS wpłacam wtedy składki?

  • 12. Data: 2007-03-02 18:43:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    p...@g...com wrote:

    > Prowadzę obecnie działalność gospodarczą na własne nazwisko w miejscu
    > zamieszkania.
    > W międzyczasie stworzyła się szansa rozwinięcia innego pomysłu na
    > biznes, jednak wymogiem jest uruchomienie (bądź posiadanie)
    > działalności/firmy w pewnej strefie (poza moim miejscem zamieszkania).
    > Chciałbym z tej okazji skorzystać - czy możliwe jest prowadzenie dwóch
    > działalności gospodarczych na swoje nazwisko w dwóch miastach?

    Zdecydowanie najprościej będzie dopisać dodatkowy adres wykonywania
    działalności do istniejącego wpisu do ewidencji w Twoim urzędzie. Koszty
    minimalne i nic nie zmieniasz w US i innych miejscach.

    Jeżeli z jakiegoś powodu wymagane jest, abyś miał firmę nie tylko
    wykonującą działalność, ale konkretnie zarejestrowaną w tym obcym
    urzędzie, to możesz przenieść całą firmę do nowego urzędu. Wiąże się to
    niestety (chyba) także ze zmianą US, GUS, i ZUS - a to już jest trochę
    papierkowej roboty (jednak wszystkie numery takie jak NIP pozostaną bez
    zmian, oprócz numeru wpisu do ewidencji). Z drugiej strony nie jestem
    pewien, czy w ogóle możesz zarejestrować firmę w obcym urzędzie gminy -
    o ile pamiętam, to rejestracji dokonuje się zawsze w urzędzie właściwym
    dla miejsca zameldowania - czyli powinieneś się przemeldować. :-)

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2007-03-02 19:08:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 02 Mar 2007 19:43:43 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Jeżeli z jakiegoś powodu wymagane jest, abyś miał firmę nie tylko
    > wykonującą działalność, ale konkretnie zarejestrowaną w tym obcym
    > urzędzie, to możesz przenieść całą firmę do nowego urzędu.

    Czemu wszyscy zakładacie że jedna osoba nie może mieć dwóch działalności?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-03-02 20:06:50
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Czemu wszyscy zakładacie że jedna osoba nie może mieć dwóch działalności?

    bo dla Jana Kowalskiego działalnością jest Jan Kowalski i taki Jan Kowalski
    zawsze będzie miał jeden NIP

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-03-02 21:14:42
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > bo dla Jana Kowalskiego działalnością jest Jan Kowalski i taki Jan Kowalski
    > zawsze będzie miał jeden NIP
    >
    > Pozdrawiam

    Według mnie to sprawa jest taka:
    Pracując na zasadzie wpisu do ewidencji jako osboa fizyczna jesteś firmą i ta
    sama firma nie moze mieć róznych nazw a jedynie moze prowadzić różne rodzaje
    działalności, do czego ma pełne prawo.
    Rejestrujesz firmę tam gdzie masz siedzibę działalności,
    To moze być Twoje mieszkanie ale też inny adres - twojej nieruchomości lub
    cudzej, ale do kótej msz prawo na mocy umowy najmu z właścicielem.
    Jeśli działasz w wielu miejscach to są to biura czy oddziały, ale siedziba
    jest jedna,
    Morski

    tzn albo pod adresem zameldowania - gdy tam określiłeś swoja siedzibę albo
    tam g gdzie założysz siedzibę swojej firmy ( możesz mieszkać w Białymstoku a
    mieć siedzibę w Zielonej Górze). Rozliczasz sie ze wszystkego w miejscu
    siedziby.

  • 16. Data: 2007-03-02 21:31:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2007 21:06:50 +0100, gasper napisał(a):

    > bo dla Jana Kowalskiego działalnością jest Jan Kowalski i taki Jan Kowalski
    > zawsze będzie miał jeden NIP

    Ale przeciez znane sa przypadki kiedy jedna osoba ma dwie dzialalnosci, i
    nie pisze tu wcale o tym ze jest to np. DG i sp. z o.o. Widocznie wiec
    mozna to jakos rozwiazac i miec dwie DG. Jak to jest zorganizowane?

    Prawo rowniez nie zabrania.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2007-03-02 21:35:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
> [...]
    > nie pisze tu wcale o tym ze jest to np. DG i sp. z o.o. Widocznie wiec
    > mozna to jakos rozwiazac i miec dwie DG. Jak to jest zorganizowane?

    co rozumiesz przez dwie DG?

    KG

  • 18. Data: 2007-03-02 21:44:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Ale przeciez znane sa przypadki kiedy jedna osoba ma dwie dzialalnosci, i
    > nie pisze tu wcale o tym ze jest to np. DG i sp. z o.o. Widocznie wiec
    > mozna to jakos rozwiazac i miec dwie DG. Jak to jest zorganizowane?

    tak jak pisałem, możesz mieć i 50 firm ale dla US , ZUS itd jest to jedna DG

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2007-03-02 22:17:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 02 Mar 2007 22:35:52 +0100, kam napisał(a):

    > co rozumiesz przez dwie DG?

    DG = indywidualna działalność gospodarcza

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2007-03-03 08:48:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > DG = indywidualna działalność gospodarcza

    powtórzę - co rozumiesz przez dwie indywidualne działalności gospodarcze
    prowadzone przez jedną osobę?

    KG