  • 1. Data: 2008-08-23 14:01:51
    Temat: Dotknięcie towaru zobowiązuje do jego kupna...
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Niedawno byłem w jakimś wielkim salonie RTV i wystawione były lampy, w
    których podświetlana jest gorąca woda w której to pływają jakieś gluty. :)

    Po tym jak ją dotknąłem (by sprawdzić, czy jest ciepła), zobaczyłem na
    skraju półki dwie kartki - jedną ostrzegającą, że lampy są gorące, zaś
    drugą oznajmiającą, że dotknięcie lampy może spowodować jej uszkodzenie i -
    co najistotniejsze - że dotknięcie lampy zobowiązuje do jej zakupu (albo
    jest równoznaczne z jej kupnem - nie pamiętam). Koszt jednej to blisko
    70zł. Stały na tyle wysoko, że małe dziecko nie ma szans dotknięcia.

    Moje pytanie - czy takie coś jest w pełni dopuszczalne? I czy miałbym
    szansę się wybronić, gdyby kazano mi kupić dotknięte lampy?
    Mogliby je za szybą wystawić... :)

    PS Do napisania tego posta natchnął mnie wątek z rana o podobnej
    tematyce... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 2. Data: 2008-08-24 04:40:52
    Temat: Re: Dotknięcie towaru zobowiązuje do jego kupna...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dykus wrote:

    > Moje pytanie - czy takie coś jest w pełni dopuszczalne?

    Dopuszczalne jest wszystko, czyli moga sobie karte powiesic i napisac na
    niech co chca. Lacznie z tym, ze wszystko na co spojrzales jest przez
    ciebie zakupione.

    I czy miałbym
    > szansę się wybronić, gdyby kazano mi kupić dotknięte lampy?

    Powiedz im, zeby sie poszli leczyc.

    > Mogliby je za szybą wystawić... :)

    dokladnie, jesli cos sie moze stluc, lub uszkodzic bez specjalnego
    zlosliwego dzialania klienta, to powinno byc postawione w takim miejscu,
    aby klient tego uszkodzic nie mogl.

  • 3. Data: 2008-08-24 07:20:25
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > 70zł. Stały na tyle wysoko, że małe dziecko nie ma szans dotknięcia.
    >
    > Moje pytanie - czy takie coś jest w pełni dopuszczalne? I czy miałbym

    Oczywiście. Jest to regulamin wewnętrzny sklepu i obowiązuje jego
    pracowników. Podobnie jak kartki typu "murzynów i osób z plecakami nie
    wpuszczamy" albo "tylko po 5kg cukru na osobę"

  • 4. Data: 2008-08-24 07:28:20
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 24 Sie, 09:20, "William" <n...@m...mnie.pl> wrote:

    > Oczywiście. Jest to regulamin wewnętrzny sklepu i obowiązuje jego
    > pracowników. Podobnie jak kartki typu "murzynów i osób z plecakami nie
    > wpuszczamy" albo "tylko po 5kg cukru na osobę"

    To sklep nie moze odmowic sprzedazy wiecej niz przykladowe 5kg cukru
    na osobe (np. przy promocji?), albo sprzedawac "tylko w ilosciach
    detalicznych"? (ile to w ogole? : P)

  • 5. Data: 2008-08-24 08:40:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@m...mnie.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Oczywiście. Jest to regulamin wewnętrzny sklepu i obowiązuje jego
    > pracowników. Podobnie jak kartki typu "murzynów i osób z plecakami nie
    > wpuszczamy" albo "tylko po 5kg cukru na osobę"

    chciałbym widziec jak prowadzac sklep wywiesisz karteczke ze murzynów nie
    obsługujesz...

    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
    braku władzy." Niels Bohr

  • 6. Data: 2008-08-24 14:01:25
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "pakalk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    > To sklep nie moze odmowic sprzedazy wiecej niz przykladowe 5kg cukru
    > na osobe (np. przy promocji?), albo sprzedawac "tylko w ilosciach
    > detalicznych"? (ile to w ogole? : P)

    Nie może.

  • 7. Data: 2008-08-24 19:25:33
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Nie może.
    A Lidl odmawia...

  • 8. Data: 2008-08-24 19:46:33
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > A Lidl odmawia...

    Mówiłeś, że wezwiesz policję ? Z reguły skutkuje

  • 9. Data: 2008-08-25 04:27:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rentier wrote:

    > A Lidl odmawia...

    bo nikomu sie jeszcze nie chcialo szarpac.

  • 10. Data: 2008-08-25 18:23:35
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Mówiłeś, że wezwiesz policję ? Z reguły skutkuje
    Nie mówiłem.
    R.