  • 11. Data: 2008-08-25 19:17:04
    Temat: Re: Dotknięcie towaru zobowiązuje do jego kupna...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2008 16:01:25 +0200, William napisał(a):

    > Użytkownik "pakalk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    > Nie może.

    Na podstawie art. 135 ? k.w.

    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą
    towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
    odmawia sprzedaży takiego towaru,
    podlega karze grzywny.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 12. Data: 2008-08-25 19:39:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny

    Z ciekawostek: po donosie do Inspekcji Handlowej, owa sprawę olała
    twierdząc, że limit ilościowy jest częścią oferty...

  • 13. Data: 2008-08-26 07:38:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Z ciekawostek: po donosie do Inspekcji Handlowej, owa sprawę olała
    > twierdząc, że limit ilościowy jest częścią oferty...

    Może faktycznie, taka interpretacja jest dopuszczalna. Wszak art.135
    powstawał trochę w innych czasach i intencja ustawodawcy mogła być inna: tj.
    wtedy panie chowały mięso pod ladę dla swoich znajomych, nie miało to nic
    wspólnego z żadnymi zasadami sprzedaży, ofertą. Więc czemu nie uznać, że
    at.135 ma zastosowanie do bezprawnego, bezpodstawnego ukrywania towaru i
    odmowy sprzedaży. Tutaj podstawą limitowania jest oferta, regulamin promocji
    itp. Zresztą w art. 135 mowa jest o "umyślnie bez uzasadnionej przyczyny".
    Jeśli jedank sklep, dystrybutor uzasadnia czymś takie postępowanie i
    stworzenie takiej oferty. Tak więc, uzasadnienie IH z kosmosu nie jest. Czy
    jest prawidłowe nie wiem, póki nie będzie wyroku.