    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dotknięcie towaru zobowiązuje do jego kupna...
    Date: Sat, 23 Aug 2008 16:01:51 +0200

    Witam,

    Niedawno byłem w jakimś wielkim salonie RTV i wystawione były lampy, w
    których podświetlana jest gorąca woda w której to pływają jakieś gluty. :)

    Po tym jak ją dotknąłem (by sprawdzić, czy jest ciepła), zobaczyłem na
    skraju półki dwie kartki - jedną ostrzegającą, że lampy są gorące, zaś
    drugą oznajmiającą, że dotknięcie lampy może spowodować jej uszkodzenie i -
    co najistotniejsze - że dotknięcie lampy zobowiązuje do jej zakupu (albo
    jest równoznaczne z jej kupnem - nie pamiętam). Koszt jednej to blisko
    70zł. Stały na tyle wysoko, że małe dziecko nie ma szans dotknięcia.

    Moje pytanie - czy takie coś jest w pełni dopuszczalne? I czy miałbym
    szansę się wybronić, gdyby kazano mi kupić dotknięte lampy?
    Mogliby je za szybą wystawić... :)

    PS Do napisania tego posta natchnął mnie wątek z rana o podobnej
    tematyce... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.