  • Data: 2018-06-02 19:46:00
    Temat: Re: Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.06.2018 o 19:32, r...@o...pl pisze:

    > Ciekawi mnie kto pierwszy wpadł na pomysł by kliknięcie myszką po za okienkiem
    > RODO lub użycie kółka myszki, nawet zupełnie przypadkowe, oznaczało wyrażenie
    > zgody na przetwarzania danych...
    >
    > Przekładając na grunt niewirtulany - gdybym miał firmę, która zbiera sporo
    > danych o pracownika, do której wchodzi się przez otwartą dla wszystkich
    > portiernię, to zaraz za wejściem postawiłbym komputer z ekranem dotykowym
    > umożliwiający wyrażenie zgody (lub nie) na przetwarzanie danych, metr za
    > ekranem ustawiłbym czujnik ruchu, jakiś analizator głosu i obrazu, a na ziemi
> [...]

    Oni wiedzą, że to jest gówno warte. Jakby byli przekonani, że to się
    obroni, to zamiast "kliknij w zamknij, żeby zaakceptować zgodę na
    przetwarzanie danych" byłoby "korzystanie z serwisu takie jak:
    zamknięcie okna z wymuszenie rozbójniczym, skrolowanie (w szczególności
    w dół, żeby sprawdzić czy da się tam nie wyrazić zgody) lub ruch myszką
    oznacza roczną prenumeratę naszej usługi w promocyjnej cenie 100 PLN
    dziennie, jeśli chcesz zrezygnować naciśnij dwa razy wyłącznik światła w
    piwnicy Donalda Tuska i wyślij film z tego wydarzenia na adres Pentagonu"

    Shrek