  • Data: 2018-06-07 10:07:34
    Temat: Re: Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 08:38:59 UTC+2 użytkownik r...@o...pl napisał:

    > To drugie byłoby tytułowym "domniemaniem braku zgody", czyli wszystkie opcje
    > wyrażania zgody domyślnie wyłączone, a nie domyślnie włączone, co zmusza do
    > przeklikiwania się przez upierdliwe zakładki i okienka, a po jakimś czasie i
    > tak wszyscy będą mieli tego dość i przestaną cokolwiek ustawiać.

    Odpowiem sam sobie :)

    Wprawdzie czytałem rozporządzenie, ale bardziej pobieżnie przeczytałem
    "preambułę", czy jak to tam nazwać, czyli część zawierającą 173 punkty przed
    rozdziałami zawierającymi konkretne przepisy, a tam napisano tak:

    "(32) Zgoda powinna być wyrażona w drodze jednoznacznej (...) Może to polegać
    na zaznaczeniu okienka wyboru podczas przeglądania strony internetowej (...)"

    A teraz najciekawsze:

    "Milczenie, okienka domyślnie zaznaczone lub niepodjęcie działania nie powinny
    zatem oznaczać zgody."

    Pozdr-
    -Rowerex