  • Data: 2018-06-06 17:16:29
    Temat: Re: Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 6 czerwca 2018 13:01:20 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Tu jest jeszcze inny problem.
    >
    > W jaki sposób udowodnisz, że wyraziłeś lub nie wyraziłeś zgody przez
    > kliknięcie w checkbox.?

    To nie ja mam udowadniać, tylko Administrator danych, czyli np. portal
    internetowy.

    Wszak można wystąpić o darmową kopię danych - aż spróbuję i wystąpię o kopię
    danych do byle jakiego portalu na którym zaakceptuję zgodę na przetwarzanie i
    takim na którym nie zaakceptuję - skoro coś przetwarzają, to muszą to mieć,
    skoro nic nie mają, to co takiego chcą przetwarzać i po co ten cyrk z
    okienkami i zgodami... Tylko co im podać jako identyfikację mojej osoby, adres
    IP, MAC karty sieciowej? Przecież nie loguję się imiennie na każdą stronę...

    A nuż dostanę jakieś bogate dossier, że jakiś "ichni" system rozpracował moje
    klikanie, zna moje imię i nazwisko, zna adres, uznał mnie za zwolennika jakiejś
    partii, osobę mającą jakieś zainteresowania tudzież zboczenia lub dewiacje ;-)

    > Jedynym śladem takiej operacji jest zapis w
    > bazie danych. A czy ten zapis jest wskutek Twojego kliknięcia lub
    > modyfikacji bazy przez program/admina/programistę czy Ciebie - tego się
    > już nie ustali.

    Ciekawostka - jeśli godzę się na przetwarzanie danych na jakiejś stronie, to
    znaczy, że dane są zbierane - jeśli w odpowiedzi na żądanie kopii danych
    dostanę informację, że nie dostanę kopii danych bo ich po prostu nie ma, to
    znaczy że coś tu nie gra - bo dlaczego system przetwarzający dane, na których
    przetwarzanie się zgodziłem, nie zebrał żadnych danych? Nie potrafi, jeszcze
    nie zebrał, czy może Administrator danych oszukuje i uchyla się od przekazania
    mi kopii danych, a co za tym idzie również od ich późniejszego usunięcia?

    Pozdr-
    -Rowerex