  • 111. Data: 2011-09-09 08:13:09
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-09 10:04, Pendrive pisze:
    > 2. SZTUCZNIE PRZETRZYMUJE SIE KASE (ostatnio dwukrotnie wydluzali o pół
    > dnia dokonanie przelewu przez co obecnie nie otrzymuje kasy dnia
    > nastepnego po dokonaniu zakupu, robia to malymi kroczkami az beda
    > rzeczywiscie trzymac pelne 3 dni robocze)

    odrazu dopowiem, nie jednorazowo wydluzali, tylko wydluzaja caly okres,
    wczesniej zorientowalem sie jak korzystalem z mbankowego konta (w ramach
    bre idzie z pominieciem sesji) od okolo 2 tygodni znow troche wydluzyli
    bo przelewy wchodzily ostatnia sesja a teraz wchodza nastepnego dnia
    rano. I tak co jakis czas okres ten wydluzaja by nikt sie nie kapnal.

    To tak jakbys otworzyl sklep w galerii, pewnego dnia wlasciciel w Twoim
    boxie postawil by stanowisko kasowe wprowadzajac platnosci galerii
    przechodzace przez wlasne konta, gdzies tam malym druczkiem przy kasie
    napisal by ze gotowka mozesz zaplacic takze u sprzedawcy a na kasie
    ogromnymi literami platnosc w gotowce tutaj, a same pieniadze
    przekazywal sprzedawcy po (do) 3 dniach roboczych a tobie zabronil
    jakiegokolwiek informowania o roznicach pomiedzy platnosciami tu a tu bo
    jak by twioerdzil dyskredytujesz w ten sposob placacych przez platnosci
    galerianiane.

    P.

  • 112. Data: 2011-09-09 08:13:44
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-07 12:14, Olgierd pisze:

    > Ale definicja konsumenta z ustawy o zwrotach jest nieco inna, niż z
    > kc ;-)

    moglbys w kleic ?
    http://merlin.pl/HTML/inne/ustawa.html
    czytam czytam i sie doczytac nie moge

    P.

  • 113. Data: 2011-09-09 08:23:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-09, Pendrive <P...@d...pl> wrote:

    [...]

    > jest jedna zasadnicza roznica, oni dokonuja swiadomego wyboru,
    > ja jak mialem wybor korzystalem z platnosci allegro i z pza, problem
    > polega na tym, ze

    Ty też dokonujesz świadomego wyboru platformy allegro z jej ograniczeniami
    i konsekwencjami. "Lajf".

    [...]

> [...]
    > nastepnego po dokonaniu zakupu, robia to malymi kroczkami az beda
    > rzeczywiscie trzymac pelne 3 dni robocze)

    Pozwolę sobie na komentarz do tego punktu: no i?

    Prowadzisz biznes. Jak nie potrafisz przeżyć 3-dniowych opóźnień
    w płatnościach to jak możesz oczekiwać, że ktoś będzie miał do
    Ciebie zaufanie w interesach?

    Niezależnie czy zarzuty wobec allegro są słuszne, czy niesłuszne
    (nie wnikam) pieniactwo w zakresie opóźnień 3-dniowych pokazuje
    tylko poziom obsługi sprzedającego i sugeruje działanie
    "na kolanie", a nie sensowny biznes.

    Nawet jakby mi takie opóźnienia przeszkadzały, to siedziałbym akurat
    z takim argumentem cicho, zamiast publicznie obnażać braki
    organizacyjne/kapitałowe we własnej firmie.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 114. Data: 2011-09-09 08:32:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 09 Sep 2011 10:13:44 +0200, Pendrive napisał(a):

    > czytam czytam i sie doczytac nie moge

    No widzisz.

    W tej ustawie konsumentem jest ten, kto biznesuje się z przedsiębiorcą.
    Według kc konsumenta nie musi "uzupełniać" przedsiębiorca.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 115. Data: 2011-09-09 16:06:06
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > Ty też dokonujesz świadomego wyboru platformy allegro z jej ograniczeniami
    > i konsekwencjami. "Lajf".

    ja dokonalem wyboru , zmieniono zasady w sposob istotny w trakcie gry

    > Pozwolę sobie na komentarz do tego punktu: no i?
    >
    > Prowadzisz biznes. Jak nie potrafisz przeżyć 3-dniowych opóźnień
    > w płatnościach to jak możesz oczekiwać, że ktoś będzie miał do
    > Ciebie zaufanie w interesach?

    boze jak mnie wkurwiaja takie odpowiedzi, nie potrafisz sobie wyobrazisz
    ze mi sie po prostu nie podoba takie podejscie i dlatego to komentuje

> [...]
    > z takim argumentem cicho, zamiast publicznie obnażać braki
    > organizacyjne/kapitałowe we własnej firmie.

    Ty naturalnie wolisz udawac ze pada deszcz jak Ci pluja w twarz,
    napisałem juz w drugim poscie analogiczna sytuacja w galerii handlowej,
    powtorze

[...]

    uwazał bys wtedy ze jest to wporzadku i ze w sytuacji gdy taki
    wynajmujacy box publicznie zacznie opowiadac co sadzi o tej sytuacji to
    odrazu swiadczy to o tym ze sobie nie potrafi zorganizowac biznesu czy w
    jakis sposob zle traktuje swoich klientow (odnosnie podania nazw kont) ?

  • 116. Data: 2011-09-09 16:07:45
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-09 10:32, Olgierd pisze:

    > No widzisz.
    >
    > W tej ustawie konsumentem jest ten, kto biznesuje się z przedsiębiorcą.
    > Według kc konsumenta nie musi "uzupełniać" przedsiębiorca.

    czyli jak osoba prowadzaca DG biznesuje sie z przedsiebiorca to tez jest
    w swietle tej ustawy konsumentem?

    P..

  • 117. Data: 2011-09-09 16:45:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-09, Pendrive <P...@d...pl> wrote:
    > ja dokonalem wyboru , zmieniono zasady w sposob istotny w trakcie gry

    WOLNO IM. Ich kramik. Nie podobają Ci się nowe zasady, to się wynieś.

    > boze jak mnie wkurwiaja takie odpowiedzi, nie potrafisz sobie wyobrazisz
    > ze mi sie po prostu nie podoba takie podejscie i dlatego to komentuje

    Potrafię. Nie potrafisz sobie wyobrazić, że takie zachowanie jakie
    prezentujesz jest nieprofesjonalne?

> [...]
    > jakiegokolwiek informowania o roznicach pomiedzy platnosciami tu a tu bo
    > jak by twioerdzil dyskredytujesz w ten sposob placacych przez platnosci

    A się powtarzaj. Analogia jest jak dupa, każdy ma własną.
    Nie pasuje, idź do innej galerii.

> [...]
    > odrazu swiadczy to o tym ze sobie nie potrafi zorganizowac biznesu
    > czy w jakis sposob zle traktuje swoich klientow (odnosnie podania

    Dokładnie tak. Tzn. wiesz, jakbym szukał chińczyka na bazarku,
    sprzedającego w szarej strefie, to pewnie takie zachowanie by mnie
    nie dziwiło. Chcesz uchodzić za kogoś takiego?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 118. Data: 2011-09-09 17:02:45
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.09.2011 18:45, Wojciech Bancer wrote:

    > Dokładnie tak. Tzn. wiesz, jakbym szukał chińczyka na bazarku,
    > sprzedającego w szarej strefie, to pewnie takie zachowanie by mnie
    > nie dziwiło. Chcesz uchodzić za kogoś takiego?

    A to nie jest tak że Pendrive aka Kotlet *już* chodzi za kogoś takiego :) ?

    Tomek

  • 119. Data: 2011-09-09 19:35:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > Offtopicznie z pozycji klienta potwierdzam, że kilkakrotnie obserwowałem
    > przypadki ofert-miraży, które np. dawały się odszukać, ale nie było ich
    > na liście (na której powinny być *wszystkie* oferty).

    Offtopicznie informuję, że po wczorajszym wyłączeniu Alle, teraz
    powinno już działać. To był błąd na całej Allegrowej, Aukro, itp.
    płaszczyźnie. Po ponownym włączeniu działa to co nie działało w
    wyszukiwaniu od ok. 2 tygodni, i krótkookresowo w tym roku.
    Mianowicie sekwencja
    (słowo1 słowo2) -wykluczenie1 -wykluczenie2
    zwracała 0 wyników.
    Przeto zwróciłem im uwagę:-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 120. Data: 2011-09-09 19:57:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 09 Sep 2011 18:07:45 +0200, Pendrive wrote:

    > czyli jak osoba prowadzaca DG biznesuje sie z przedsiebiorca to tez jest
    > w swietle tej ustawy konsumentem?

    Nie.
    Natomiast w rozumieniu tych przepisów nie będzie miał statusu konsumenta
    ten, kto robi interesy z konsumentem. W przypadku kc nawet robiąc
    interesy z konsumentem można posiadać status konsumenta na gruncie art. 22
    (1) kc.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||