  • 1. Data: 2007-05-08 15:34:10
    Temat: Dłużnik się ukrywa :-/ (a mam nakaz zapłaty - post. zabezpieczające i poszukiwania adresu dluznika)
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Witajcie

    Jakis czas tamu pytalem czy nieodebranie przez dluznika wezwan do
    zaplaty ("nie podjeto w terminie") moze stanowic przeszkode w uzyskaniu
    nakazu zaplaty /oczywiscie nie/
    Sprawa absolutnie "klasyczna" - pozwany (os. fiz. prowadzaca DG) zamowil
    okreslone prace, protokol odbioru i fakture odbebral i podpisal no i
    oczywiscie nie zaplacil. Wezwania do zaplaty wrocily (adres prowadzenia
    dzialalnosci i adres zamieszkania - ustalone na podst. zaswiadczenia z
    ewidencji DG)

    Uzyskalem nakaz zaplaty (w post. nakazowym, sad gospodarczy), ale w slad
    za nim po ok. 2 tygodniach dostalem zarzadzenie sadu w ktorym sad wzywa
    mnie do wskazania aktualnego adresu pozwanego pod rygorem zawieszenia
    postepowania (w zarzadzeniu jest informacja ze przesylka wyslana przez
    sad wrocila, ale juz adnotacja "adresat wyprowadzil sie")

    Problemy sa dwa:
    1) Skad wziasc adres dluznika? (i jesli sie nie uda to co dalej -
    przynajmniej na drodze cywilnej?)
    2) Czy mimo wszystko moge zlozyc do komornika wniosek o zabezpieczenie
    roszczenia

    ad. 1) W aktualnym zaswiadczeniu z ewidencji DG widnieje dalej "stary"
    adres zamieszkania, przygotowalem juz wniosek o udostepnienie danych z
    bazy PESEL, ale jakos sie nie spodziewam sukcesu... Pomijajac juz fakt
    ze termin 7 dniowy jest nierealny na uzyskanie danych w bazy PESEL
    rozumiem ze wskutek niewskazania adresu sad zawiesi postepowanie i z
    urzedu uchyli nakaz zaplaty (492 z zn 1 § 1 kpc).
    Gdzie dalej szukac adresu dluznika? /problem polega na tym, ze wiem ze
    wiem na pewno ze prowadzi DG i caly czas adres siedziby jest aktualny,
    ale zdaje sie adresu siedziby DG nie moge sadowi wskazac?

    ad. 2) Czy w takiej sytuacji mimo wszystko moge wnosic do komornika o
    zabezpieczenie roszczenia? (choc prawie na pewno wiem ze moj nakaz
    zaplaty bedzie uchylony, ale mam nadzieje ze moze )

    Za wszelkie rady co do poszukiwania adresu dluznika i kwestii
    zabezpieczenia roszczenia bede wdzieczny ;-)
    ps. Ciagle jeszcze chcialbym nie angazowac organow scigania ale moze
    powoli nie mam juz wyjscia?

    --
    pozdrawiam
    luck

  • 2. Data: 2007-05-08 15:57:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    kauzyperda napisał(a):
    > 1) Skad wziasc adres dluznika? (i jesli sie nie uda to co dalej -
    > przynajmniej na drodze cywilnej?)

    jak już uzyskasz informację o adresie zameldowania i nic to nie wniesie,
    to zapoznać się z art.143-144 kpc

    > 2) Czy mimo wszystko moge zlozyc do komornika wniosek o zabezpieczenie
    > roszczenia

    a dlaczego nie?

    KG

  • 3. Data: 2007-05-08 20:52:19
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    kam napisał(a):
    > jak już uzyskasz informację o adresie zameldowania i nic to nie
    > wniesie, to zapoznać się z art.143-144 kpc
    No tak, kurator do doreczen. W sumie powinienem byl skojarzyc ;-)
    OK, a jak to wyglada w praktyce? Zakladajac ze nie uda mi sie ustalic
    adresu - wnioskuje o ustanowienie kuratora, powiedzmy ze go dostaje,
    jest komu doreczyc i dalej normalnym trybem? (tzn. nakaz sie
    uprawamacnia, klauzula i do komornika?)
    /doczytalem na szybko ze jak kurator to do postepowania zwyklego, choc
    zdaje sie tutaj nie ma to wiekszego zdarzenia - ja co juz moglem to
    podnioslem a dluznik sie ukrywa/

    > a dlaczego nie?
    Moze to bzdura, ale jak sad uchyli z urzedu nakaz zaplaty, to juz nie
    bede mial tytulu zabezpieczenia?

    --
    pozdrawiam
    luck

  • 4. Data: 2007-05-08 20:57:04
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    kam napisał(a):
> [...]
    adresu - wnioskuje o ustanowienie kuratora, powiedzmy ze go dostaje,
    jest komu doreczyc i dalej normalnym trybem? (tzn. nakaz sie
    /doczytalem na szybko ze jak kurator to do postepowania zwyklego lub
    właściwego postępowania odrębnego, choc zdaje sie tutaj nie ma to

  • 5. Data: 2007-05-10 10:48:33
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    kauzyperda napisał(a):
    > Moze to bzdura, ale jak sad uchyli z urzedu nakaz zaplaty, to juz nie
    > bede mial tytulu zabezpieczenia?

    Glupio troche odpowiadac samemu sobie, ale to wyczytalem ze tytul
    zabezpieczenia upada w momencie uchylenia nakazu zaplaty ("nakaz zapłaty
    jest tytułem zabezpieczenia do czasu jego uchylenia" kom. w Lexie do
    art. 492 k.p.c.)

    pozdr
    luck