  • 1. Data: 2007-05-08 13:37:15
    Temat: czy to jest przekroczenie uprawnien?
    Od: "Ajgor" <a...@t...pl>

    Witam

    Pracuje w bardzo duzej firmie. Firma jest podzielona na komorki - oddzialy.
    I otoz ostatnio kierownik jednego z oddzialow robi dziwne rzeczy. Jezdzi
    wszedzie tam, gdzie sa pracownicy jego oddzialu - jego podwladni,
    przeszukuje im szafki narzedziowe, wyrzuca rzeczy na ziemie, a jak jakiegos
    pracownika nie ma akurat w pracy (ma inna zmiane, jest na urlopie/chorobowym
    itp), to kaze przecinac klodki w ich szafkach, wyrzuca narzedzia na ziemie
    itp. Juz kilku osobom zginely przez to narzedzia, co ich kierownik
    skwitowal, ze go to nie obchodzi. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy ten
    czlowiek ma prawo w ten sposob postepowac? A jesli nie ma, to jaki konkretny
    przepis to reguluje, i co za to grozi?
    W szafkach ludzie trzymaja narzedzia, czesto drogie przyrzady pomiarowe, ale
    tez czajniki na wode, kawe, czy cherbate itp.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-05-08 16:02:02
    Temat: Re: czy to jest przekroczenie uprawnien?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Ajgor pięknie wystukał(a):
> [...]
    > W szafkach ludzie trzymaja narzedzia, czesto drogie przyrzady pomiarowe, ale
    > tez czajniki na wode, kawe, czy cherbate itp.

    Może to ten kierownik kradnie. Zgłoście sprawę do PIP-u.

    --
    animka

  • 3. Data: 2007-05-08 19:47:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Animka napisał(a) :
> [...]
    (...)

    Nie ma prawa.

    Kodeks karny. Nie wiem który paragraf. W archiwum grupy było
    sporo na ten temat. Konkluzja jest jedna - to włamanie.

    Nikomu jeszcze z szafki nie zginął laptop, czy 100.000 zł,
    których zapomniał zabrać do domu?

    > Może to ten kierownik kradnie.

    Oj, to na pewno.

    > Zgłoście sprawę do PIP-u.

    Chyba na Policję raczej? Było włamanie do szafki. Zorganizowanej
    (przez kierownika) grupy przestępczej. Zginęło 100.000 zł. Może
    sporo mniej ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502

  • 4. Data: 2007-05-08 20:40:24
    Od: "Ajgor" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Chyba na Policję raczej? Było włamanie do szafki. Zorganizowanej (przez
    > kierownika) grupy przestępczej. Zginęło 100.000 zł. Może sporo mniej ;-)

    A w takim razie jeszcze jedno pytanko.
    Oczywiscie gosc nie rozwala szafek wlasnorcznie, bo przeciez jest szefem i
    swych rąk nie splami pracą. Kaze to robic pracownikom, ktorzy akurat sa na
    miejscu. Czy ci pracownicy moga miec z tego tytulu tez jakies konsekwencje
    (na przyklad za wspoludzial), czy raczej nie? W koncu wykonuja jego
    polecenia.

  • 5. Data: 2007-05-08 20:58:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1qn86$p5q$1@news.dialog.net.pl Ajgor <a...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > sa na miejscu. Czy ci pracownicy moga miec z tego tytulu tez jakies
    > konsekwencje (na przyklad za wspoludzial), czy raczej nie? W koncu
    To niech dla własnego dobra zażądają tych poleceń na piśmie. To chyba nie są
    dzieci lecz dorośli ludzie i wiedzą, że tak trzeba zrobić, nie? Jak tego nie
    rozumieją, to nie warto się nimi przejmować bardziej, niż oni sami sobą.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-05-08 21:07:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    A ten szef nie ma szefa, by to załatwić na własnym podwórku?

  • 7. Data: 2007-05-09 16:46:33
    Od: "Ajgor" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    > A ten szef nie ma szefa, by to załatwić na własnym podwórku?

    Ten szef ma szefa. Szef tego szefa, tak jak kazdy szef szefa uwaza, ze
    pracownicy to jest jedn wielka ciemna masa, z ktora sie nie dyskutuje, tylko
    sie ja gnebi, i zawsze w kazdej glupocie popieraja sie nawzajem przeciw
    pracownikom. Wiec jak ludzie pojda do szefa szefa, to on szefowi jeszcze
    premie da za trzymanie dyscypliny.