  • 21. Data: 2017-06-26 17:53:40
    Temat: Re: Długość nazw ulic.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-26 o 15:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >
    > A mnie czesto odwrotnie - za duzo jednakowych imion, zeby np spis w
    > telefonie od nich zaczynac.

    To jest oczywiste.

    Mnie razi przedstawianie się "jestem Kowalski Jan".

    A jeszcze bardziej "nazywam się Krystyna" - gdzie Krystyna to imię.

    > W rosyjskim akurat imie i otczestwo wazniejsze :-)
    >
    > Wiec to upowszechnianie, to chyba przez dziennik, gdzie tez w kolejnosci
    > alfabetycznej nazwisk :-)

    Pamiętam, że wielu nauczycieli mimo wszystko czytało Adam Nowak, a nie
    wg zapisu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2017-06-26 18:02:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-26 o 15:51, J.F. pisze:

    > U nas akurat bylo troche krolow z nazwiskami.
    > Sobieski, Poniatowski ... a wczesniej Wazowie ..

    Ale tutaj występowało jeszcze (już chyba nieistniejące) zapisywanie i
    podawanie w kolejności Imię tytuł Nazwisko [z Rodu/ Herbu].

    Ale też były wyjątki, jak np. tytuły regenckie, albo rozróżnienie na
    tytuły feudalne (np. hrabia jako zarządca) od tytułów rodowych (hrabia
    jako szlachcic).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2017-06-27 01:05:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/26/2017 8:43 AM, rg wrote:
    > W razie wątpliwości zawsze można sięgnąć do bazy TERYT. Tam na pewno jest
    > właściwie.

    Mam poważne wątpliwości.

    ul. Aleja Zasłużonych.

  • 24. Data: 2017-06-27 09:30:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I sprawdź Krakowskie Przedmieście, z prof. Bralczykiem ;-)

    -----

  • 25. Data: 2017-06-27 13:21:32
    Od: Albert Stonoga <a...@j...tu>

    W dniu 26.06.2017 o 18:02, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Ale też były wyjątki, jak np. tytuły regenckie, albo rozróżnienie na
    > tytuły feudalne (np. hrabia jako zarządca) od tytułów rodowych (hrabia

    Bywa podstępnie.
    W Warszawie jest "Kazimierza Króla". W Rzeszowie "Króla Kazimierza"

    --
    Albert Stonoga

  • 26. Data: 2017-06-27 21:57:05
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 27 Jun 2017 13:21:32 +0200, w
    <59523fbc$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>, Albert Stonoga
    <a...@j...tu> napisał(-a):

    > Bywa podstępnie.
    > W Warszawie jest "Kazimierza Króla". W Rzeszowie "Króla Kazimierza"

    Ale wiesz, że w Warszawie nie chodzi o króla?

  • 27. Data: 2017-06-27 22:04:20
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 26 Jun 2017 18:05:20 -0500, w <ois3oh$ml0$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

    > Mam poważne wątpliwości.
    > ul. Aleja Zasłużonych.

    A gdzie tak jest?

    PS. The winner is:
    "al. Ogólnopolska Aleja Zasłużonych Ludzi Morza im. Marszałka Józefa
    Piłsudskiego"

  • 28. Data: 2017-06-28 00:15:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2017 18:05:20 -0500, witek napisał(a):

    > Mam poważne wątpliwości.
    >
    > ul. Aleja Zasłużonych.

    Ale moze tak ma byc ?
    Ulica czy plac Zasłuzonych to brzmi glupio,
    Aleja Zasłuzonych jest wlasciwe, ale
    al. Aleja Zasluzonych znow jakos glupio.

    Nawiasem pytajac - te ulice, aleje, place - sa jakos uregulowane ?
    To powinna byc integralna czesc adresu, bo przeciez moga byc dwie z ta
    sama nazwa.

    J.

  • 29. Data: 2017-06-28 00:23:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W W-wie była (jest) Al. Wilanowska na Sadybie i ul. Wilanowska (na Powiślu po
    powrocie do przedwojennej nazwy).

    -----

  • 30. Data: 2017-06-28 03:19:59
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-27 o 21:57, rg pisze:
    > Tue, 27 Jun 2017 13:21:32 +0200, w
    > <59523fbc$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>, Albert Stonoga

    > Ale wiesz, że w Warszawie nie chodzi o króla?

    W Warszawie jest ulica Królewicza Jakuba oraz Królowej Marysieńki.

    --
    animka