  • 1. Data: 2017-06-22 10:56:05
    Temat: Długość nazw ulic.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy nie uważacie, że potrzebne byłoby ustawowe lub w drodze rozporządzenia
    ograniczenie długości nazw ulic i placów do określonej liczby znaków?
    Przy długich nazwach wystepują problemy z adresowaniem przesyłek (np. ucinanie numeru
    lokalu - z życia).
    Pytanie:
    Jaka liczbę znaków uważacie za rozsądna?
    BTW problem nie tylko obecnej władzy, przykładowo na Pomorzu Zachodnim jest sporo
    ulic jak "Zdobywców Wału Pomorskiego" - miejscowa ludność wzięła się na sposób i
    pisała "ul. ZWP 1 m. 2", ale nie każdy "patriotyczny inaczej" adres da się tak
    skrócić.

  • 2. Data: 2017-06-22 11:00:10
    Temat: Re: Długość nazw ulic.
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> pisze:
> [...]
    > wzięła się na sposób i pisała "ul. ZWP 1 m. 2", ale nie każdy
    > "patriotyczny inaczej" adres da się tak skrócić.

    Chodzi ci o maksymalną długość *nowych* nazw czy wszystkich nazw (także obecnych)?

    To pierwsze da się przepchnąć łatwo. To drugie IMHO jest w
    polityczno-prawnej praktyce nie do przeprowadzenia jeśli ktoś
    nie jest idiotą nie potrafiącym przewidzieć konsekwencji.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2017-06-22 16:38:09
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/22/2017 3:56 AM, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    pisała "ul. ZWP 1 m. 2", ale nie każdy "patriotyczny inaczej" adres da się tak

    taka, zeby się "Kaczyńskiego" nie mieściło :)

  • 4. Data: 2017-06-22 17:09:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Twój "Moczar" krótszy ;-)

    -----

  • 5. Data: 2017-06-23 08:25:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2017 o 10:56, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    pisała "ul. ZWP 1 m. 2", ale nie każdy "patriotyczny inaczej" adres da się tak

    A tam marudzisz - "rondo Zgrupowania Armii Krajowej Radosław" > rondo
    Babka;)

    Shrek

  • 6. Data: 2017-06-24 10:58:12
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    pisała "ul. ZWP 1 m. 2", ale nie każdy "patriotyczny inaczej" adres da się tak

    Matki Teresy z Kalkuty > MTzK 1 m.2 ??? :)

    Kilka lat temu przemianowano tak Budowlaną w Warszawie. Po co?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 7. Data: 2017-06-25 15:13:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-24 o 10:58, Wiesiaczek pisze:

    > Matki Teresy z Kalkuty > MTzK 1 m.2 ??? :)
    >
    > Kilka lat temu przemianowano tak Budowlaną w Warszawie. Po co?

    Znam przypadki, że ktoś na planie Warszawy bezskutecznie szukał ul.
    Komisji Edukacji Narodowej - która jest opisywana jako KEN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-06-25 16:59:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 15:13, Adam pisze:

    > Znam przypadki, że ktoś na planie Warszawy bezskutecznie szukał ul.
    > Komisji Edukacji Narodowej - która jest opisywana jako KEN.

    Dawno temu szukałem w spisie na mapie ulicy Jana Olbrachta, pod O, aby
    się nauczyć, że w indeksie ulice "królewskie" sortowane są po imionach :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-06-25 17:04:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 16:59, Liwiusz pisze:

    > Dawno temu szukałem w spisie na mapie ulicy Jana Olbrachta, pod O, aby
    > się nauczyć, że w indeksie ulice "królewskie" sortowane są po imionach :)

    Źle się nauczyłeś. Sortowane są zgodnie z kolejnością zapisu liter.
    Pod O znajdziesz nie Jana Olbrachta tylko Olbrachta Jana.
    Niby to samo ale nie zawsze i nie dla wszystkich.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-06-25 17:14:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 17:04, RadoslawF pisze:

    > Źle się nauczyłeś. Sortowane są zgodnie z kolejnością zapisu liter.
    > Pod O znajdziesz nie Jana Olbrachta tylko Olbrachta Jana.
    > Niby to samo ale nie zawsze i nie dla wszystkich.

    Widać w połowie lat '90 był inny zwyczaj - właśnie w tym sęk, że
    szukałem bezskutecznie Olbrachta pod O. Teraz już nie sprawdzę, bo kto
    używa papierowej mapy miasta - chyba tylko zagraniczni turyści :)

    --
    Liwiusz