  • 11. Data: 2017-06-25 20:36:33
    Temat: Re: Długość nazw ulic.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 17:14, Liwiusz pisze:

    > Widać w połowie lat '90 był inny zwyczaj - właśnie w tym sęk, że
    > szukałem bezskutecznie Olbrachta pod O. Teraz już nie sprawdzę, bo kto
    > używa papierowej mapy miasta - chyba tylko zagraniczni turyści :)

    Zwyczaj jest i był taki sam, sortuje się tak jak jest zapisane.
    Jeśli ulica nazywa się Jana Pawła II to znajdziesz ją pod J,
    jeśli Chodkiewicza Jana Karola to pod C a Braci Wieniawskich
    pod B.
    Generalnie zwyczaj polega na zapisywaniu szczególnie zasłużonych
    w niewłaściwej kolejności czyli najpierw imię a potem nazwisko.
    Nie wiem jak liczone są te zasługi bo mam w mieście ulicę Chrobrego
    Bolesława, Jagiellończyka Kazimierza a nawet "Łokietka Władysława Plac".
    Miasto to Lublin jakbyś chciał sprawdzić.

    ps. 1 i 3 Maja znajdziesz pod M. :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-06-25 21:52:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Niestety nie pod "J", lecz pod "A" :-(

    -----

  • 13. Data: 2017-06-26 11:28:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 20:36, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Jeśli ulica nazywa się Jana Pawła II to znajdziesz ją pod J,
    > jeśli Chodkiewicza Jana Karola to pod C a Braci Wieniawskich

    A Mordechaja Anielewicza?

    > Generalnie zwyczaj polega na zapisywaniu szczególnie zasłużonych
    > w niewłaściwej kolejności czyli najpierw imię a potem nazwisko.

    Najpierw imię, a potem nazwisko, to jest właśnie właściwa kolejność.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-06-26 12:17:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-26 o 11:28, Liwiusz pisze:

    > Najpierw imię, a potem nazwisko, to jest właśnie właściwa kolejność.

    Jestem ZA :)

    Nie wiem dlaczego, ale od zawsze bardzo mnie drażni podawanie (mówienie)
    w kolejności nazwisko, imię.

    A przecież (a może właśnie dlatego?) podstawówkę ukończyłem z
    obowiązkowym rosyjskim, natomiast wtedy taka kolejność była
    "upowszechniana".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2017-06-26 12:22:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A Mordechaja Anielewicza?

    Nie wykluczam że nadający nazwę ulicy nie orientowali się
    które to imię. A może przynależność do lewicowo syjonistycznej
    organizacji wystarczyła jako zasługa do wpisanie w odwrotnej
    niż zazwyczaj kolejności.

    > Najpierw imię, a potem nazwisko, to jest właśnie właściwa kolejność.

    W nazewnictwie ulic obowiązuje dokładnie odwrotna.
    Ale jak widzimy bywają wyjątki.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-06-26 12:29:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-26 o 12:22, RadoslawF pisze:

    > W nazewnictwie ulic obowiązuje dokładnie odwrotna.
    > Ale jak widzimy bywają wyjątki.

    Wyjątek, a "niewłaściwość" to zupełnie różne określenia.

    Ma to swoje uzasadnienie, określenia królów, czy papieży, to przecież
    nie są imiona i nazwiska.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2017-06-26 15:43:12
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 25 Jun 2017 20:36:33 +0200, w <oiovrs$mkl$1@node1.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Bolesława, Jagiellończyka Kazimierza a nawet "Łokietka Władysława Plac".
    > Miasto to Lublin jakbyś chciał sprawdzić.

    W razie wątpliwości zawsze można sięgnąć do bazy TERYT. Tam na pewno jest
    właściwie.

  • 18. Data: 2017-06-26 15:47:21
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 26 Jun 2017 15:43:12 +0200, w
    <c...@4...com>, "rg" <n...@o...pl>
    napisał(-a):

    > W razie wątpliwości zawsze można sięgnąć do bazy TERYT. Tam na pewno jest
    > właściwie.

    PS.
    http://eteryt.stat.gov.pl/eTeryt/rejestr_teryt/udost
    epnianie_danych/baza_teryt/uzytkownicy_indywidualni/
    przegladanie/przegladanie.aspx?contrast=default

  • 19. Data: 2017-06-26 15:51:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wyjątek, a "niewłaściwość" to zupełnie różne określenia.
    >Ma to swoje uzasadnienie, określenia królów, czy papieży, to przecież
    >nie są imiona i nazwiska.

    U nas akurat bylo troche krolow z nazwiskami.
    Sobieski, Poniatowski ... a wczesniej Wazowie ..

    J.

  • 20. Data: 2017-06-26 15:56:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem dlaczego, ale od zawsze bardzo mnie drażni podawanie
    >(mówienie) w kolejności nazwisko, imię.

    A mnie czesto odwrotnie - za duzo jednakowych imion, zeby np spis w
    telefonie od nich zaczynac.

    >A przecież (a może właśnie dlatego?) podstawówkę ukończyłem z
    >obowiązkowym rosyjskim, natomiast wtedy taka kolejność była
    >"upowszechniana".

    W rosyjskim akurat imie i otczestwo wazniejsze :-)

    Wiec to upowszechnianie, to chyba przez dziennik, gdzie tez w
    kolejnosci alfabetycznej nazwisk :-)

    J.