  • 11. Data: 2010-04-12 06:51:22
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieze za skuterkowców?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c720517-14a0-4b14-bb54-d925fa49b862@x3
    g2000yqd.googlegroups.com...
    > no coz, fanem rowerow na drodze tez nie jestem ;), ale w tym wypadku
    > akurat przepisow nie lamia...
    > nie wyprzedzaja tylko omijaja - a wolno im z dowolnej strony, w
    > dowolnej (tzn. "bezpiecznej" odleglosci)
    > faktem jest, ze pozniej trudno toto wyprzedzic, bo nalezy miec min. 1m
    > odstepu...

    Akurat przeciskanie się między samochodami jeszcze potrafię zrozumieć, ale nigdy
    nie hamuję przed przejściem, jeżeli osoba przejeżdża przejście na rowerze.
    Zobaczyć ich minę gdzie muszą nagle zatrzymać się: bezcenne.

  • 12. Data: 2010-04-12 08:49:29
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał
    > Akurat przeciskanie się między samochodami jeszcze potrafię zrozumieć, ale
    > nigdy nie hamuję przed przejściem, jeżeli osoba przejeżdża przejście na
    > rowerze. Zobaczyć ich minę gdzie muszą nagle zatrzymać się: bezcenne.

    głupota i Twoja i rowerzystow - bezcenna

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 13. Data: 2010-04-12 09:47:39
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    =Mich= pisze:
    > Witam
    > Takie pytanie, może retoryczne:
    > Dlaczego nikt nie bierze sie za właścicieli, importerów, handlarzy,..
    > skuterów?
    > Pełno jest na allegro i innych serwisach "sprzedam skuter 80cm3 rejestrowany
    > jako 50".
    > Widziałem nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.
    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.
    >
    > Pozdrawiam

    coś mi się o uszy obiło że będą nowe przepisy odnośnie prawa jazdy z
    podziałem na małe/duże motory i quady, szczegółów nie znam, może tam coś
    więcej jest...

  • 14. Data: 2010-04-12 10:31:00
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    qwerty pisze:
    > Akurat przeciskanie się między samochodami jeszcze potrafię zrozumieć, ale nigdy
    > nie hamuję przed przejściem, jeżeli osoba przejeżdża przejście na rowerze.
    > Zobaczyć ich minę gdzie muszą nagle zatrzymać się: bezcenne.

    do czasu

    1. skupisz się na rowerze, nie zahamujesz, wpatrzysz się w minę
    rowerzysty, a zza tego roweru wyjdzie dziarskim krokiem staruszka

    2. nie zauważysz, że jest to jednak droga dla rowerów, słabo widoczna od
    twojej strony, ale jednak widoczna, skupisz się na minie rowerzysty i ...

    andy_nek

  • 15. Data: 2010-04-12 13:44:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    =Mich= pisze:

    > Widziałem nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.
    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.

    Biorąc pod uwagę, jak chamsko i niebezpiecznie blisko niektórzy kierowcy
    samochodów wyprzedzają jednoślady jadące "zbyt wolno" - paradoksalnie
    taki szybszy skuter jest na polskich drogach bezpieczniejszy dla
    użytkownika.

    Może dlatego nikt rozsądny nie czepia się nadmiernie.

  • 16. Data: 2010-04-12 13:51:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    prg pisze:

    > A jak kierowca wali w pole, bo nie chce miec dziecka na sumieniu, ktore
    > mu wyskoczylo na droge i ginie, to kto placze?

    A teraz wykaż, że skuter-motorower "zablokowany" do ustawowych 45km/h
    nie jest w stanie zrobić takiego samego nagłego manewru.

  • 17. Data: 2010-04-12 13:53:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt pisze:

    > A ja mam doc rowerów na drodze, kiedy stoje na czerwonym a one
    > mnie nielegalnie miedzy samochodami

    Podstawa prawna?

    > ponownie wyprzedzaja
    > zachaczajac kierownica o lusterka,

    A gdyby tędy przechodziła wasza teściowa?

    > jada potem przez czerwone a za 30 metrów znów musze je
    > wyprzedzac - w ten sposób to "sciezka" rowerowa zajmuje caly pas

    To jedź za rowerem - dojedziesz tak samo szybko (korki) a paliwa mniej
    zużyjesz.

  • 18. Data: 2010-04-12 13:54:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    qwerty pisze:

    > Akurat przeciskanie się między samochodami jeszcze potrafię zrozumieć,
    > ale nigdy nie hamuję przed przejściem, jeżeli osoba przejeżdża przejście
    > na rowerze. Zobaczyć ich minę gdzie muszą nagle zatrzymać się: bezcenne.

    Aż w końcu pomylisz przejście z przejazdem dla rowerzystów, kogoś
    zabijesz i prokurator zje ciebie na śniadanko.

  • 19. Data: 2010-04-12 14:12:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Kwi, 15:54, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > A w ko cu pomylisz przej cie z przejazdem dla rowerzyst w, kogo
    > zabijesz i prokurator zje ciebie na niadanko.

    dokladnie...

    BTW mam obok domu taki przejazd rowerowy: dwupasmowka, rownolegle
    torowisko tramwajowe, za nim przejazd rowerowy i przejscie dla
    pieszych. Gdy na tej dwupasmowce jest zielone swiatlo, to tramnwaje,
    piesi i rowery tez maja zielone, wiec skrecajacy w prawo musza
    wszystkich przepuscic. Wiekszosc patrzy tylko na tramwaje
    (przynajmniej raz w miesiacu ktos i tak pod nie wpada...) , rowery sa
    zazwyczaj ignorowane. Jadac rowerem jesli widze zblizajacego sie
    delikwenta to mam juz dwa palce na klamce przedniego hamulca +
    AirZound'a w pogotowiu... mina kierowcow rowniez bezcenna ;)

    WS

  • 20. Data: 2010-04-12 15:50:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4bc32626$...@n...home.net.pl...
    > Aż w końcu pomylisz przejście z przejazdem dla rowerzystów, kogoś
    > zabijesz i prokurator zje ciebie na śniadanko.

    Nie pomylę. Przejścia rowerowe są oznakowane, a jak nawet brakuje pionowych
    znaków to łatwo jest je odróżnić od "zebry".