  • 1. Data: 2003-02-26 21:49:00
    Temat: Dialery - sprawy sądowe
    Od: "Robert Krygier" <k...@e...net.pl>

    Witam,

    Nie chciałbym zaczynać nowej dyskusji n.t. dialerów, a jedynie zapytać, czy
    ktoś z szanownych grupowiczów słyszał o jakiejkolwiek sprawie sądowej
    (wygranej) przeciwko właścicielowi numeru 0-700?

    Pozdrawiam,
    R.K.

  • 2. Data: 2003-02-26 22:23:27
    Temat: Re: Dialery - sprawy sądowe
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Robert Krygier napisał:
    > Nie chciałbym zaczynać nowej dyskusji n.t. dialerów, a jedynie zapytać, czy
    > ktoś z szanownych grupowiczów słyszał o jakiejkolwiek sprawie sądowej
    > (wygranej) przeciwko właścicielowi numeru 0-700?

    Ja słyszałem, było kilka, jednak żadna nie była wygrana.

    Dlaczego? Dlatego, że aby połaczyć sie z 0700 w jakikolwiek sposób, czy
    to przez telefon stacjonarny, przez komórke, przez dialer, itp potrzebna
    jest reakcja użytkownika.. musi wybrać numer, kliknąć TAK/POŁĄCZ, zrobić
    tysiąc innych rzeczy (w zalezności od inwencji tego który rozprowadza
    program/reklamuje numer) itp itd.

    Nie ma możliwości, aby to "samo sie" zrobiło.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-02-26 22:39:59
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    scream <s...@...pl> napisal w news:b3jeps$5ql$2@news.onet.pl:

> [...]
    > który rozprowadza program/reklamuje numer) itp itd.
    >
    > Nie ma możliwości, aby to "samo sie" zrobiło.

    Owszem, nie ma większego problemu w tym, aby instalator czegokolwiek
    zmienił bez wiedzy użytkownika opcje połączenia internetowego oraz
    spowodował automatyczne wybieranie ustawionego przez siebie numeru. Byle
    skrypt instalacyjny potrafi to zrobić. Z punktu widzenia statystycznego
    (wcale nie przygłupiego) użytkownika wygląda to tak, jakby "samo się"
    zrobiło, niestety.

    Marta

  • 4. Data: 2003-02-26 23:39:12
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik MartaW napisał:
> [...]
    > skrypt instalacyjny potrafi to zrobić. Z punktu widzenia statystycznego
    > (wcale nie przygłupiego) użytkownika wygląda to tak, jakby "samo się"

    czy potrafisz w jakiś sposób udokumentować choć jeden taki przypadek
    dotyczacy polskich dialerów i numerów 0700?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-02-27 00:04:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    MartaW wrote:

> [...]
    > skrypt instalacyjny potrafi to zrobić. Z punktu widzenia statystycznego
    > (wcale nie przygłupiego) użytkownika wygląda to tak, jakby "samo się"

    Moze Off-Topic ale:
    Why use windows since there is a door?
    ;-)

  • 6. Data: 2003-02-27 00:54:19
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    scream <s...@...pl> napisal w news:b3jj7s$f8g$4@news.onet.pl:

    > czy potrafisz w jakiś sposób udokumentować choć jeden taki przypadek
    > dotyczacy polskich dialerów i numerów 0700?

    No proszę, a ja śądziłam, że zadasz mi pytanie, czy potrafię napisać
    taki skrypt :-)))
    Rozumiem jednak, że nie masz co do tego wątpliwości :-)))
    No to ja Ci powiem, że nie mam wątpliwości, że nie jestem jedynym
    komputerowym magiem po tej i tamtej stronie Oceanu Atlatyckiego ;-)))
    A zważywszy na słabość ludzkiej natury można uznać za pewnik, że wielu
    takowych oddało się z służbę złych mocy, czemu więc mieliby pominąć
    okazję stwarzaną przez polskie dialery i numery 0700?

    Aha: a moja wypowiedź dotyczyła aspektu "samo się" i proszę mnie nie
    wciągać w główny nurt debaty. Niemniej jednak wszystkim w nią
    zaangażowanym życzę owocnej dyskusji i pozdrawiam

    Marta

  • 7. Data: 2003-02-27 00:57:55
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> napisal w

    > Moze Off-Topic ale:
    > Why use windows since there is a door?
    > ;-)

    Moze OT, ale:
    Use Linux ;-)

    Marta

  • 8. Data: 2003-02-27 01:01:32
    Od: "Robert Krygier" <k...@e...net.pl>

> [...]
    > jest reakcja użytkownika.. musi wybrać numer, kliknąć TAK/POŁĄCZ, zrobić
    > tysiąc innych rzeczy (w zalezności od inwencji tego który rozprowadza

    Przyjmując założenia, że użytkownik:
    - wyrazi zgode na instalacje oprogramowania pozwalającego mu ogladać strony
    z treściami pornograficznymi
    - musi ten program specjalnie uruchomić
    - nie zostanie poinformowany o kosztach i o tym że własnie uruchamia dialer
    dzwonący na 0700,
    czy to nie wystarczy? Zaznaczam, że nie znam sie na prawie. Wiem tylko, że
    zawsze kiedy podawany jest numer 0700 w audiotele lub w reklamach tv, są też
    podawane koszty. Jeśli fakt, że strona jest płatna i koszty związane z jej
    oglądaniem zostaną świadomie pominięte, czy to nie jest już wykroczenie lub
    przestępstwo? Jeśli dodatkowo zostanie ukryty numer 0700 (bo użytkownik
    mógłby cos podejrzewać), to chyba tym bardziej.

  • 9. Data: 2003-02-27 01:11:15
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > scream <s...@...pl> napisal w news:b3jj7s$f8g$4@news.onet.pl:

    > No proszę, a ja śądziłam, że zadasz mi pytanie, czy potrafię napisać
    > taki skrypt :-)))

    A ja pomyslalam sobie ze równie nietrudno jest napisac scrypt, który blokuje
    mozliwosc takich polaczen.:-))))) Mialam sama taki gdy łaczylam sie przez
    modem.

    Teraz zas nie trzeba bardzo kombinowac - wystarczy w BOKu TPSA dokonac
    blokady 0-700 i juz: po klopocie-)))))

    HaNkA

  • 10. Data: 2003-02-27 01:34:31
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Teraz zas nie trzeba bardzo kombinowac - wystarczy w BOKu TPSA dokonac
    > blokady 0-700 i juz: po klopocie-)))))

    A ta blokada to za darmo? ;))

    Pytanie oczywiście retoryczne...

    Arek