  • 1. Data: 2003-02-26 21:07:28
    Temat: Odsetki a kapitalizacja
    Od: "Maczo" <m...@n...pl>

    Powstała należność do zapłaty powiedzmy 1000zł wierzyciel wystawił note
    odsetkową na kwotę np 30 zł w pozwie umieścił dodatkowo naliczone odsetki do
    daty z przed złożenia pozwu w kwocie np 120 zł. W pozwie zażądał zapłaty
    1000+30+120 =1150zł zapłaty + ustawowe odsetki. Czy ustawowe odsetki
    powinny być naliczane od kwoty 1000zł czy 1150zł. Wyrok znam ale nie wiem
    czy jest prawidłowy

  • 2. Data: 2003-02-26 21:10:09
    Temat: Re: Odsetki a kapitalizacja
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maczo" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1000+30+120 =1150zł zapłaty + ustawowe odsetki. Czy ustawowe odsetki
    > powinny być naliczane od kwoty 1000zł czy 1150zł. Wyrok znam ale nie wiem

    Ma prawo do takiego żądania a Sąd w zależności od okoliczniosci sprawy może
    przychylić się do żądania.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-26 21:15:22
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Maczo wrote:
> [...]
    > 1000+30+120 =1150zł zapłaty + ustawowe odsetki. Czy ustawowe odsetki
    > powinny być naliczane od kwoty 1000zł czy 1150zł. Wyrok znam ale nie wiem

    1150

    KG

  • 4. Data: 2003-02-26 21:50:23
    Od: "Maczo" <m...@n...pl>

    A czy to nie są odsetki od odsetek wydawało mi się że odsetki nie
    kapitalizują podstawy
    zrozumiałbym naliczenie od 1000 za nie obciążone odsetkami okresy nawet
    gdyby to mogło być mniej korzystne. Ale dzięki za info
    Krzysztof