    From: "Robert Krygier" <k...@e...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialery - sprawy sądowe
    Date: Thu, 27 Feb 2003 02:01:32 +0100

    > Dlaczego? Dlatego, że aby połaczyć sie z 0700 w jakikolwiek sposób, czy
    > to przez telefon stacjonarny, przez komórke, przez dialer, itp potrzebna
    > jest reakcja użytkownika.. musi wybrać numer, kliknąć TAK/POŁĄCZ, zrobić
    > tysiąc innych rzeczy (w zalezności od inwencji tego który rozprowadza
    > program/reklamuje numer) itp itd.

    Przyjmując założenia, że użytkownik:
    - wyrazi zgode na instalacje oprogramowania pozwalającego mu ogladać strony
    z treściami pornograficznymi
    - musi ten program specjalnie uruchomić
    - nie zostanie poinformowany o kosztach i o tym że własnie uruchamia dialer
    dzwonący na 0700,
    czy to nie wystarczy? Zaznaczam, że nie znam sie na prawie. Wiem tylko, że
    zawsze kiedy podawany jest numer 0700 w audiotele lub w reklamach tv, są też
    podawane koszty. Jeśli fakt, że strona jest płatna i koszty związane z jej
    oglądaniem zostaną świadomie pominięte, czy to nie jest już wykroczenie lub
    przestępstwo? Jeśli dodatkowo zostanie ukryty numer 0700 (bo użytkownik
    mógłby cos podejrzewać), to chyba tym bardziej.