  • 1. Data: 2003-05-16 07:20:28
    Temat: Darowizna przed czy po slubie?
    Od: "Ina" <h...@s...pl>

    Witam,

    Mam zamiar przekac mojej corce mieszkanie w formie darowizny. Za pare
    tygodni corka wychodzi za maz i nie wiem czy zdaze zalatwic formalnosci, a
    chce zeby do tego mieszkania tylko corka miala wylaczne prawa, zeby jej
    przyszly maz nie roscil sobie zadnych praw.
    Czy dokonanie tej darowizny po slubie corki daje jej mezowi jakies prawa czy
    raczej jest to bez znaczenia i darowane corce mieszkanie bez wzgledu na to
    czy przed czy po slubie bedzie jej wylaczna wlasnoscia?

    pozdrawiam
    Ina

  • 2. Data: 2003-05-16 08:08:53
    Temat: Re: Darowizna przed czy po slubie?
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "Ina" <h...@s...pl> napisał w wiadomości news:ba23hd$1o4
    > raczej jest to bez znaczenia i darowane corce mieszkanie bez wzgledu na to
    > czy przed czy po slubie bedzie jej wylaczna wlasnoscia?

    Całe mienie nabyte w trakcie małżeństwa (we wspólnocie własnościowej)
    podlega późniejszemu ewentualnemu podziałowi po rozwodzie. Tak byłoby i w
    tym przypadku. Chcąc tego uniknąć należy darować jej przed ślubem (albo w
    trakcie małżeństwa o ile istnieje rozdzielność majątkowa).

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 3. Data: 2003-05-16 10:57:03
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    zgodnie z art.33 kodeksu rodzinnego i opiekunczego, odrebny majatek kazdego
    z malzonków stanowia:
    pkt.2 : przedmioty majatkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub
    darowizne, chyba ze spadkodawca lun darczynca ibaczej postanowil.

    mieszkanie darowane tylko córce bedzie wiec stanowic jej majatek odrebny.

  • 4. Data: 2003-05-16 11:30:28
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    g a v r o n wrote:
    > Całe mienie nabyte w trakcie małżeństwa (we wspólnocie własnościowej)
    > podlega późniejszemu ewentualnemu podziałowi po rozwodzie.

    nie, art. 33 pkt 2 kro

    KG

  • 5. Data: 2003-05-16 12:12:01
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Ina" <h...@s...pl> napisał

    > chce zeby do tego mieszkania tylko corka miala wylaczne prawa,

    Z ostrożności (daleko posuniętej) doradzałbym uczynienie tego przed ślubem.
    Wtedy pole manewru strony przeciwnej będzie ograniczone do minimum
    (zakładanie, że w małżeństwie może coś pójść nie tak jest oczywiście
    nietaktowne, ale jakże realistyczne...).
    Intercyza też nie zawadzi (zwłaszcza jeżli to mąż jest znacznie uboższy).

  • 6. Data: 2003-05-16 16:29:34

    Proszę się nie zastanawiać, tylko wsadzić córkę do samochodu i jechać do
    notariusza zanim zwiąże się związkiem małżeńskim.
    Później może być dużo kłopotów.