  • 1. Data: 2003-05-16 07:22:34
    Temat: PILNE PILNE PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Bielas" <b...@g...pl>

    Witam Grupowiczów.

    Potrzebna mi jest pomoc w następującej sprawie:
    Prowadzę firme handlową, w połowie październiku ubiegłego roku jedna z
    współpracujących ze mną firm rozpadła się, właścicel owej firmy zaproponował
    mi sprzedaż towaru na dogodnych warunkach. A mianowicie miałem zabrać towar
    na kwotę 22 tysiące złotych i spłacać naleznosci w ratach. Pierwsza rata
    ustalona była do dnia 30 listopada ubiegłego roku, następna na 31 grudnia
    ubiegłego roku. Miały to byc raty po 7 tysięcy zlotych, pozostała kwota
    miała być spłacona do dnia 31 stycznia br. Towar, który zakupiłem otrzymałem
    wraz z fakturą z tym, że zastrzegłem sobie możliwośc zwrotu towaru do kwoty
    4 tysiące złoty (z tym, że nie bylo napisane do jakiego dnia jest możliwość
    zwrotu).
    Niestety sytuacja na rynku nie wygląda w chwili obecnej najlepiej i
    niestety nie dokonałem spłat w wyznaczonych terminach, aczkolwiek spłaciłem
    większość kwoty (zostało do spłacenia 3 tysiące zł - z całej faktury na 22
    tys zł.). Wcześniej owy Pan dzwoniąc do mnie i pytając się o pieniądze
    straszył mnie, że za nieterminowe wpłaty pozwie mnie do sądu (przed upływem
    31 stycznia br.).Zaproponowałem mu wtedy zwrot towaru zgodnie z umową
    pisemną, pod która obydwaj się podpisaliśmy. Powiedział, że w tekim razie on
    jeszcze poczeka. W chwili obecnej wysłałem mu pismo z prośba o odbiór towatu
    tzw. "niechodliwego" na kwotę jaką się umówiliśmy. Pan tez odesłał mi pismo,
    że nie odbierze towaru iż ostatnim dniem zwrotu towatu był dzień 31 stycznia
    br. a dotego naliczył mi odsetki w wysokości ponad 1,5 tysiąca złotych.
    Wcześniej również wydzwaniał do mnie i przyjeżdżał z "obstawą" oraz groził
    mi sprzedaniem długu "bandziorom" i groził mojemu pracownikowi zeby lepiej
    nie przychodził do pracy, bo on i tak wyegzekwuje ode mnie te pieniądze.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
    1.Czy może mnie pozwać do sądu za 3000 zł (chociaż ma do odbioru towar na
    kwotę 3 tysięcy złotych )
    2. Czy ma prawo naliczyć odsetki na taką kwotę 1500 zł (to jest ok 19,7%
    złotych liczone od całej kwoty od dnia 31 stycznia do 8 maja.)
    3. Czy termin płatności jest także terminem zwrotu towary. Nadmieniam, że na
    fakturze nie jest napisany termin zwrotu towaru.
    4. Jak sie mam ustosunkować do zaistniałej sytuacji.

    Z poważaniem
    Tomasz
    .

  • 2. Data: 2003-05-16 09:07:43
    Temat: Odp: PILNE PILNE PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    To jakis durny facet skoro za 3 tys. przychodzi z obstawą i grozi.
    tymbardziej że dostał znaczną część pieniędzy.
    Powiedz mu, że chętnie się z nim spotkasz w sądzie.
    A tego długu nie wezmie od niego żadna firma windykacyjna.
    No... chyba, że bandziory. Ale bandziory to napadają bez przyczyny.
    Facetowi i tak uratowałes tyłek, a on cie tak po chamsku traktuje.
    Niech bierze towar i sie zmywa.
    Pzdrw
    Madab

  • 3. Data: 2003-05-17 15:24:44
    Temat: Re: PILNE PILNE PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 1.Czy może mnie pozwać do sądu za 3000 zł (chociaż ma do odbioru towar na
    | kwotę 3 tysięcy złotych )

    Pozwać Cię może, ale pewnie przegra, skoro Ty postawiłeś do jego dyspozycji
    ten towar. Dla pożądku wyślij mu jeszcze jedno pismo wzywajace go do odbioru
    towaru w wyznaczonym terminie i miejscu. A później spokonie czekaj. niech
    Cię pozwie.

    | 2. Czy ma prawo naliczyć odsetki na taką kwotę 1500 zł (to jest ok 19,7%
    | złotych liczone od całej kwoty od dnia 31 stycznia do 8 maja.)

    Ma prawo naliczyć odsetki ustawowe od całej wymaganej kwoty. A więc jeśli
    spóźniłeś się z zapłatą, to w chwili zapłaty nalicza się odsetki. Jeśli
    pokwitował odbiór pieniędzy, to jest domniemanie, że również pokwitował
    odsetki. Jeśli masz pokwitowanie, to tak ejst na pewno. Co do perzelewu na
    konto, to sprawa dyskusyjna, albowiem on ma prawo zaliczyć spłatę na poczet
    odsetek, a dopiero resztę na kwote głowną. Od pozostałych 3.000 zł odsetek
    liczyc nie ma prawa, ponieważ ty mu zwracasz towar (zresztą za jego zgodą).

    | 3. Czy termin płatności jest także terminem zwrotu towary. Nadmieniam, że
    na
    | fakturze nie jest napisany termin zwrotu towaru.

    Moim zdaniem nie. Powinien Cię wezwać do rozliczenia faktury z wyznaczeniem
    dodatkowego terminu.

    | 4. Jak sie mam ustosunkować do zaistniałej sytuacji.

    Złożyć zawiadomienie do prokuratury o kierowaniu pod Twoim adresem gróźb
    karalnych.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-