  • 1. Data: 2003-05-16 06:20:23
    Temat: urlop w okresie wypowiedzenia pilne!!!!!
    Od: "jurek" <h...@p...onet.pl>

    a czy pracodawca może narzucić termin urlopu do wykorzystania pracownikowi
    będącemu w okresie wypowiedzenia??

  • 2. Data: 2003-05-16 06:26:03
    Temat: Re: urlop w okresie wypowiedzenia pilne!!!!!
    Od: w...@p...onet.pl

    > a czy pracodawca może narzucić termin urlopu do wykorzystania pracownikowi
    > będącemu w okresie wypowiedzenia??

    Jeżeli urlop w tym terminie był przewidziany w planie urlopów to tak. Jeżeli
    nie to nie. No bo w jaki sposób ?

    Paweł

  • 3. Data: 2003-05-16 06:47:03
    Od: "jurek" <h...@p...onet.pl>

    no właśnie! a dzisiaj dostałem od kierownika wypełnioną kartę urlopową z
    określonym terminem urlopu, który jest dla mnie b. niekorzystny ponieważ
    jestem w innych terminach umówiony z ew. przyszłymi pracodawcami i nie będę
    mógł z tych terminów się wywiązać??!

  • 4. Data: 2003-05-16 06:57:30
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli urlop w tym terminie był przewidziany w planie urlopów to tak.
> [...]

    wg mojej wiedzy od mpani prawnik z PIPy to pracodawca może ciebie wysłać na
    urlop zaległy jak i aktualny mimo że jesteś na wypowiedzeniu.

    pzdr
    seba

  • 5. Data: 2003-05-16 06:58:48
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    Użytkownik "jurek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > określonym terminem urlopu, który jest dla mnie b. niekorzystny ponieważ
    > jestem w innych terminach umówiony z ew. przyszłymi pracodawcami i nie

    masz jeszcze 2 dni na poszukiwanie pracy i tych nie może ci pracodawca
    odmówić

    pzdr

    seba

  • 6. Data: 2003-05-16 07:04:28
    Od: "jurek" <h...@p...onet.pl>

    w porządku! rozumiem że urlop muszę wykorzystać, ale czy w terminie
    narzuconym czy w terminie mi dogodnym? rzecz się ma do 31.05 br mam 5+3 dni
    na poszukiwanie i 8 dni pracy jeszcze w tym miesiącu chodzi o dwa dni ja
    chcę wykorzystać urlop tak aby już nie przychodzić do końca miesiąca, a
    pracodawca żebym jeszcze na trzy dni przed końcem miesiąca przyszedł do
    pracy
    Użytkownik "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:ba225n$g3a$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 7. Data: 2003-05-16 08:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2003, jurek wrote:

    >+ w porządku!

    wKF: jakbyś odpowiadał "pod" czytałoby się normalniej :]

    >+ rozumiem że urlop muszę wykorzystać, ale czy w terminie
    >+ narzuconym czy w terminie mi dogodnym?

    IMO pracodawca musi zatwierdzić urlop, a z kolei "z okazji"
    wypowiedzenia ty nie możesz odmówić wykorzystania.
    Sugeruję że IMHO raczej pracodawca może narzucać, ale mowa
    o urlopie wypoczynkowym (w okresie wypowiedzenia).

    >+ rzecz się ma do 31.05 br mam 5
    >+ +3 dni na poszukiwanie

    Jeszcze je masz ? Bo *chyba* "na poszukiwanie" to ty możesz sobie
    wybrać kiedy...
    W końcu pracodawca nie może cię wysłać "przymusowo", bo wcale nie
    masz obowiązku ich wykorzystać :> Znaczy: nie chcesz, nie chcesz,
    a na 2 dni przed końcem wypowiedzenia jednak chcesz ;)
    Niemniej - pamiętam że kiedyś widziałem wyrok iż to są dni "na
    poszukiwanie", czyli jeśli *już masz* (nową) umowę o pracę to
    ci *nie przysługują*, bo nie musisz (nowej pracy) szukać !
    Może ktoś skomentować ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-16 16:45:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 16 May 2003 08:26:03 +0200, w...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Jeżeli urlop w tym terminie był przewidziany w planie urlopów to tak. Jeżeli
    >nie to nie. No bo w jaki sposób ?

    Mylisz się (masz dosyć nieaktualą wiedzę)

    KP:
    Art. 167^1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowi?zany wykorzystać przysługuj?cy mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wył?czeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikaj?cego z przepisów art. 155^1.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-05-19 08:46:23
    Od: "jurek" <h...@p...onet.pl>

    Ok dzięki za dysputę! Już problem się rozwiązał bo wziąłem urlop do końca
    miesiąca i już! Jeszcze raz dziękuje Wszystkim którzy się starali mi pomóc!