  • 191. Data: 2006-06-08 12:12:53
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    ja może podsumuję

    kolega WITEK trochę się zagalopował

    fotolab nie powinien się doczepić do tego bo TY oddając zdjęcia do wywołania
    masz świadomość że musisz uszanować prawo autorskie. Inna sprawa to odbitki
    które chciałeś wykonać - o ile dobrze pamiętam to po to dają plik z fotką
    żeby z niej zrobić odbitki.

    idąc tropem Witka - jakbym zlecił wykonanie zdjęć na weselu to bym nie mógł
    zrobić odbitek nawet jakbym dostał płytę z tymi zdjęciami - totalna bzdura!!

  • 192. Data: 2006-06-08 12:19:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał:

    >[...]
    > Od tej chwili jest tak, że klient może sobie
    >
    > Tymi zdjęciami, które dotałeś od fotografa.
    > Praw do ich zwielokrotniania nie masz.
    >[...]

    Wydaje mi się, że cała dyskusja zeszła na niewłaściwe tory. Ustawa o
    ochronie praw autorskich podaje:

    Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    Mam duże wątpliwości czy przeciętne zdjęcie paszportowe lub legitymacjne
    jest 'przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze'. Przecież
    to zwykła masówka - jej charakter indywidualny jest dokładnie taki, jak
    półki drewnianej uciętej pod wymiar przez stolarza.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 193. Data: 2006-06-08 12:40:01
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    B L wrote:
    Inna sprawa to odbitki
    > które chciałeś wykonać - o ile dobrze pamiętam to po to dają plik z fotką
    > żeby z niej zrobić odbitki.

    Nie. Dają do użytku własnego, bez prawa zwielokrotniania.

    > idąc tropem Witka - jakbym zlecił wykonanie zdjęć na weselu to bym nie mógł
    > zrobić odbitek nawet jakbym dostał płytę z tymi zdjęciami - totalna bzdura!!

    Bingo.

  • 194. Data: 2006-06-08 12:42:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > to zwykła masówka - jej charakter indywidualny jest dokładnie taki, jak
    > półki drewnianej uciętej pod wymiar przez stolarza.

    Zdjęcie wykonane u fotografa nie jest masówką. Każde zdjęcie ma
    indywidualne cechy.
    Nie mów profesjonalnemu fotografowi, ze wykonane w jego pracowni
    zdjęcie, nawet legitymacyjne nie ma cechu utworu, bo albo cię się
    obrazie, albo cię wyśmieje, albo po prostu dostaniesz po gębie.

    W ten sposób to my ewentulanie możemy podsykutować na temat zdjęcia z
    budki,ale nie z zakładu fotograficznego.

  • 195. Data: 2006-06-08 12:53:15
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > A komu fotograf mógłby jeszcze udzilić licencji na rozpowszechnianie
    > zdjęcia ze mną, skoro nie ma do tego prawa.

    Jak do ściany. Nie rozumiesz, że w świetle art. 67 to jest *nie
    istotne*? *Każda* licencja nie będąca wyłączną, jest niewyłączna.
    Dlaczego? Bo *nie ogranicza* udzielenia przez twórcę
    upoważnienia innym osobom. Choćby nawet z innych powodów twórca nie mógł
    innym osobom tego upoważnienia udzielić. Ale to nie licencja mu to prawo
    ogranicza.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 196. Data: 2006-06-08 12:53:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]
    >
    > W ten sposób to my ewentulanie możemy podsykutować na temat zdjęcia z
    > budki,ale nie z zakładu fotograficznego.

    A jakież to indywidualne cechy ma zdjęcie legitymacyjne? Jest kilka prostych
    reguł dotyczących posadzenia modela i ustawienia oswietlenia które trzeba
    zrealizować i koniec. Jest to rzemiosło - partacz je spaprze,
    profesjonalista wykona dobrze, ale nie róbmy z tego na siłę działalności
    twórczej. I nie ma tu powodu do obrazy - nie każdy profesjonalista
    wykonujący dobrze swój zawód musi być od razu artystą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 197. Data: 2006-06-08 13:05:55
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    On Thu, 08 Jun 2006 07:42:15 -0500, witek
    <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    /.../
> [...]
    >
    >W ten sposób to my ewentulanie możemy podsykutować na temat zdjęcia z
    >budki,ale nie z zakładu fotograficznego.

    W takim razie rentgenogram mojej szczęki wykonany w klinice też
    traktujemy jako utwór? Nie robi tego automat, widziałem jak technik
    przesuwał głowicę, więc kadrował, co jest działaniem twórczym.
    Czy też siłą sprawczą jest blask rozsiewany przez legitymację ZPAF?

    ALex
    --
    BĘDĄ LUDZIE LATAĆ W POWIETRZU, TAK JAK LATAJĄ TERAZ PTAKI,
    DZIĘKI WKŁADKĄ MAGNETYCZNYM ROMI. :))

  • 198. Data: 2006-06-08 13:07:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > może czytamy inną ustawę, ale jak tam zdjęć nie zauważyłem, a do
    > dokumnetów urzędowych raczej się nie zalicza.

    Nie kończ czytania na pierwszym słowie.

    [ciach]

    > No i pani się przyczepiła jak zwykle. Na pytanie kto jest autorem zdjęć
    > i mojej odpowiedzi, że ja. Powiedziała, że mi nie wierzy i ściągnęła
    > policję.
    > Skończyło sie na pokazaniu oryginału, po przyjeździe policji.
    > Na tym protokół zakończono i podpisano.

    No i z takimi postawami trzeba walczyć, bo dojdzie do takiej albo
    jeszcze gorszej paranoi.

    Np. kupujesz sobie 'zdrapkę' do telefonu, a a sprzedający żąda okazania
    faktury za zakup aparatu i SIMa.

    > A jakie dopuścił? Mógł ci przekazać prawa autorskie do zdjęcia.
    > Z tym, że musiał pisemnie. Masz taki dokument?

    Może i mam. Może to ja robiłem. Nic ci do tego.

    > Nikt ci nie każe wierzyć. Tak po prostu jest.

    > A czy to jest konstrukcja budynku? Ale spróbuj dołożyć balkon.

    Ale to nie ma nic wspólnego z prawem autorskim! To prawo budowlane i
    chodzi o bezpieczeństwo!

    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    Czyżby?

    > Twój wybór. Nie musisz na moje posty odpowiadać.

    Ale mogę. Poprawiam sobie humor :)

  • 199. Data: 2006-06-08 13:08:12
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e67nbd$gcc$1@news2.ipartners.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > A Ty dalej swoje. Na płytkę z kodem źródłowym tego programu, jeżeli już.

    Też nie. Programów komputerowych dotyczy trochę przepisów szczególnych,
    które nie dotyczą zdjęć (nawet takich będących "przejawem działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze").

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 200. Data: 2006-06-08 13:10:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Przekazanie praw majątkowych wymaga formy pisemnej.

    Rachunek...