  • 201. Data: 2006-06-08 13:42:43
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > A jakież to indywidualne cechy ma zdjęcie legitymacyjne?
    Wszystkie. Dyskusja na ten temat już była.

    Jest kilka prostych
    > reguł dotyczących posadzenia modela i ustawienia oswietlenia które trzeba
    > zrealizować i koniec.

    A jakie to ustawienie trzeba zrealizować i gdzie to jest ściśle określone.
    jest to indywidualna sprawa fotografa.

    > Jest to rzemiosło - partacz je spaprze,
    > profesjonalista wykona dobrze, ale nie róbmy z tego na siłę działalności
    > twórczej. I nie ma tu powodu do obrazy - nie każdy profesjonalista
    > wykonujący dobrze swój zawód musi być od razu artystą.

    A artysta, którego kiczów nikt nie chce kupić nie jest artystą?

  • 202. Data: 2006-06-08 13:45:37
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Też nie. Programów komputerowych dotyczy trochę przepisów szczególnych,
    > które nie dotyczą zdjęć (nawet takich będących "przejawem działalności
    > twórczej o indywidualnym charakterze").

    Ale te przepisy, o których mówimy są akurat wspólne dla obu.

  • 203. Data: 2006-06-08 14:07:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie mów profesjonalnemu fotografowi, ze wykonane w jego pracowni
    > zdjęcie, nawet legitymacyjne nie ma cechu utworu, bo albo cię się
    > obrazie, albo cię wyśmieje, albo po prostu dostaniesz po gębie.

    Aha. Po gębie. I wszystko jasne, 'fotografiku' z samoobrony...

    > W ten sposób to my ewentulanie możemy podsykutować na temat zdjęcia z
    > budki,ale nie z zakładu fotograficznego.

    Ale one MAJĄ być takie same.

  • 204. Data: 2006-06-08 15:00:33
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 08 Jun 2006 08:42:43 -0500, witek napisał(a):

    > A jakie to ustawienie trzeba zrealizować i gdzie to jest ściśle określone.
    > jest to indywidualna sprawa fotografa.

    Ustawienie światła i dobór przesłony nie są podmiotem PA.

    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 205. Data: 2006-06-08 15:34:19
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Henry (k) wrote:

    > Ustawienie światła i dobór przesłony nie są podmiotem PA.

    Ale są cześcią tego co w efekcie powstało: zdjęcie.
    Tak samo jak dłuto i młotek prawu autoskiemu nie podlegają, ale rzeźba,
    która za ich pomocą postała już tak.

  • 206. Data: 2006-06-08 15:59:17
    Od: "NomaD_FH" <N...@g...com>

    witek napisał(a):

    > Ale są cześcią tego co w efekcie powstało: zdjęcie.
    > Tak samo jak dłuto i młotek prawu autoskiemu nie podlegają, ale rzeźba,
    > która za ich pomocą postała już tak.

    Boski watek :D

    Dawno sobie tak nie poprawilem humoru ;)))

    Co do zatrzymania w fotolabie i wezwania policji hmm ja tak chce :D
    Juz sobie mysle o odszkodowaniu za "stracony czas pracy", niechby
    jeszcze w poblizu cos sie akurat ciekawego dzialo, a ja nie moglbym z
    tego zrobic relacji, bo jestem zatrzymany bez powodu :D

    Co ciekawe, robie sporo odbitek zdjec koncertowych, czesto sa to
    "portretowki" muzykow... dosc czesto przynosze to do labu rowniez w
    postaci cyfrowej i jakos nikt sie nigdy nie zapytal, czy to na pewno
    moje prace...

    Trolle to jednak piekna rzecz :D

    Marku widzisz, ze tlumaczyli mu to milion razy, a to jak o mur :D

    pzdr

    --
    Grzesiek "NomaD"

  • 207. Data: 2006-06-08 16:14:11
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    NomaD_FH wrote:
    > Co ciekawe, robie sporo odbitek zdjec koncertowych, czesto sa to
    > "portretowki" muzykow...

    na koncercie, nie prywatne.
    Po za tym sfotografować prywatnie też ci go wolno. Rozpowszechnić już nie.

  • 208. Data: 2006-06-08 16:19:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > na koncercie, nie prywatne.
    > Po za tym sfotografować prywatnie też ci go wolno. Rozpowszechnić już nie.

    Chyba zacząłeś już używać słów, których znaczenia zdecydowanie nie
    rozumiesz. Najpierw pisaleś o zwielokrotnieniu, teraz o
    rozpowszechnianiu. A mówimy tylko o wydrukowaniu odbitek. Zdecyduj się,
    o czym w końcu piszesz :-P

    M.

  • 209. Data: 2006-06-08 16:22:49
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e64shh$4cm$1@inews.gazeta.pl

    > To spróbuj tak ściągnięte zdjęcia gdzieś opublikować to się
    > zdziwisz jaka będzie reakcja.

    To zależy od (rodzaju) licencji, szczegóły niżej.

    > Zdjęcia na stronie zostały umieszczone, żeby były na stronie.

    miedzy innymi.

    > Nikt nie dał ci pozwolenia na ich kopiowanie z tej strony.

    To zależy, a na dowod: maly drobiazg:
    http://creativecommons.org/license/?format=image

    Utwór może zostać opublikowany na którejs z mutacji tych
    zasad lub DOWOLNYCH INNYCH. W *tym* wypadku przy zakazie
    komercyjnego wykorzystania nadal mozna plik sciagnac, po
    czym walnac go w punkcie uslugowym na papier. Problem by
    byl, gdyby to zaklad oferowal go odplatnie (i to za cene
    za utwor + usluge) w swojej ofercie.

    Przy zdjeciach do DO i kwestiach praw do niej spokojnie
    mozna zastosować tzw "przyjęte zwyczaje" o ile WYRAŹNIE
    umowa miedzy zleceniodawca a zleceniodawca nie stanowi
    inaczej.

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 210. Data: 2006-06-08 16:29:37
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e64fcj$rda$1@inews.gazeta.pl

    > Ależ przecież nikt nie zabiera ci prawa do odbitek, które
    > dostałeś od fotografa.
    > Możesz sobie robić z nimi co chcesz.
    >
    > Ale idąc dalej twoim przykładem.
    > Jeśli stolarz zrobi ci krzesło, a ty na podstawie jego wzoru
    > zaczniesz produkcję na własny rachunek, to dostaniesz po d.. od
    > tego stolarza jak nic.

    Jeśli zrobi to na własny użytek i umebluje tymi krzeslami cale
    mieszkanie, wlacznie z scianami i sufitami, to niekoniecznie,
    gdyż zależy do od rodzaju licencji / umowy między stronami ..