  • 11. Data: 2003-03-03 16:19:25
    Temat: Re: Czy to jest zgodne wedle prawa
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3E637FF6.6090003@poczta.onet.pl...

    > Ale wcale nie oznacza, ze nie można dochodzić odszkodowania od sprawcy.

    A już napewno nie oznacza iż:

    "Przeca współodpowiedzialnym w sprawie jest twój ubezpieczyciel OC. tam
    niech się zwróci"

    Leszek

    GG 1631219
    "Zdrowy rozsądek zostaw w szatni przed
    wejściem na salę sądową"

  • 12. Data: 2003-03-03 16:45:32
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Tak jak powiedziałem, KC mówi coś innego a jest aktem ważniejszym od
    > regulaminu PZU.
    > Naprawić szkode musi sprawca a jego OC jest sprawą wtórną.

    Nie, to do poszkodowanego należy wybór czy zwraca się do sprawcy, czy do
    zakładu ubezpieczeń (może to zrobic bezpośrednio). Jeśli pozwie sprawcę
    zawiadamia się ZU, który może ale nie musi wziąć udział w sprawie.

    KG

  • 13. Data: 2003-03-03 17:57:17
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Znam.Co nie zmienia faktu że:
    > 1.Kodeks Cywilny jest aktem ważniejszym
    > 2.Pozew składam przeciwko sprawcy a nie TU sprawcy

    Kodeks Cywilny moze i jest aktem normatywnym wyzszej
    rangi, ale to nie zmienia faktu, ze przepisy rozporzadzenia nalezy
    stosowac.

    > A już napewno nie są prawdziwe słowa Stana Z (które skomentowałem):
    > "Przeca współodpowiedzialnym w sprawie jest twój ubezpieczyciel OC. tam
    > niech się zwróci"

    Jak to nie sa prawdziwe?

    A Art. 805. § 1. Przez umowę ubezpieczenia zakład ubezpieczeń zobowiązuje
    się spełnić określone świadczenie w razie zajścia przewidzianego w umowie
    wypadku,
    a ubezpieczający zobowiązuje się zapłacić składkę.

    Czy zaklad nie jest odpowiedzialny? Zobowiazal sie i w razie zajscia wypadku
    ma obowiazek spelnic swiadczenie. Oczywiscie, ze jest odpowiedzialny. Nie
    jest to odpowiedzialnosc solidarna lecz tzw. in solidum. Mozna jednak
    nazwac to sui generis wspolodpowiedzialnoscia i w tym zakresie moge
    zgodzic sie ze StanemZ (chociaz watpie czy to rzeczywiscie mial na mysli
    piszac te slowa, ktora az tak nas poruznily...no coz)

    aha... wyroznia sie nawet oprocz odpowiedzialnosci ex contractu, ex delicto
    odpowiedzialnosc zakladu ubezpieczen, jako osobny jej rodzaj.

    .

    > Tak jak powiedziałem, KC mówi coś innego a jest aktem ważniejszym od
    > regulaminu PZU.

    To nie byl zaden regulamin PZU ani innego zakladu ubezpieczen.

    Konrad

  • 14. Data: 2003-03-03 17:58:35
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Ale wcale nie oznacza, ze nie można dochodzić odszkodowania od sprawcy.
    > Przypozwanie nie oznacza udziału w sprawie.
    >
    > KG

    Cenie uwagi kolegi, ale wcale nie napisalem, ze nie mozna dochodzic
    odszkodowania bezposrednio od sprawcy.

    Konrad

  • 15. Data: 2003-03-03 18:03:20
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > zgodzic sie ze StanemZ (chociaz watpie czy to rzeczywiscie mial na mysli
    > piszac te slowa, ktora az tak nas poruznily...no coz)

    oczywiscie mialo byc: poroznily

    :)

  • 16. Data: 2003-03-03 18:11:18
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b40541$cc2$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...

    Czy mógłbym prosić o takie skonfigurowanie Ołtloka aby było widać na czyj
    post odpowiadasz?
    Idzie się co prawda domyślić z treści ale wygodniej byłoby tak jak maja to
    inni.
    Sorry za "czepiactwo" ;)

  • 17. Data: 2003-03-03 20:01:37
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Konrad vel Legislator wrote:
    > Cenie uwagi kolegi,

    Czuje się doceniony ;)

    > ale wcale nie napisalem, ze nie mozna dochodzic
    > odszkodowania bezposrednio od sprawcy.

    ale przeczytałem jeszcze raz i w takim razie nie wiem co miałeś na myśli
    podważając słowa Leszka

    KG