  • 1. Data: 2003-03-02 18:54:35
    Temat: Czy to jest zgodne wedle prawa
    Od: k...@p...onet.pl

    Miesiac temu mialem wypadek samochodowy ktory ja spowodowalam jednak nikomu
    nic sie nie stalo,z policji juz otrzymalem oswiadczenie ze nie jest
    postepowanie ksierowane na droge prawna musze tylko zaplacic kolegium.Jednak
    wczoraj otrzymalm tel od pani ktora byla poszkodowana w tym wypadku iz zada
    ona odemnie pokrycia kosztow leczenia gdyz ma na to rachunki po czym
    oswiadczyl ami z jesli tego nie zrobi pozwie mnie do sadu a przeciez dostala
    pieniadze z ubepieczenia.Mam pytanie czy jest takie prawo ze ona moze to
    zrobic?

  • 2. Data: 2003-03-02 19:02:30
    Temat: Re: Czy to jest zgodne wedle prawa
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:
    > Miesiac temu mialem wypadek samochodowy ktory ja spowodowalam jednak nikomu
    > nic sie nie stalo
    [..]
    > pani ktora byla poszkodowana w tym wypadku iz zada
    > ona odemnie pokrycia kosztow leczenia

    no to w koncu jak bylo?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-03-02 19:08:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 2 Mar 2003 19:54:35 +0100, k...@p...onet.pl
    zakodował:

    > nikomu
    >nic sie nie stalo
    [...]
    > pani ktora byla poszkodowana w tym wypadku

    Zdecyduj się.

    >postepowanie ksierowane na droge prawna musze tylko zaplacic kolegium.

    Już od dawna nie ma czegoś takiego, jak kolegium

    Zastanów się, przemyśl sprawę i napisz tak, żeby miało ręce i nogi.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-03-02 19:13:34
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    hehehe a dla czego od Ciebie? Przeca współodpowiedzialnym w sprawie jest
    twój ubezpieczyciel OC. tam niech się zwróci.

    Stan_Z

  • 5. Data: 2003-03-03 13:03:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > hehehe a dla czego od Ciebie? Przeca współodpowiedzialnym w sprawie jest
    > twój ubezpieczyciel OC. tam niech się zwróci.

    Zwróciłeś uwagę na jaką grupę ślesz posty??
    Zgodnie z prawem poszkodowany ma prawo żądać odszkodowania od sprawcy.Tako
    rzecze Kodeks Cywilny.
    Nie obchodzi go jakieś tam OC. To czy ubezpieczalnia sprawcy płaci bez
    szemrania pieniążki to problem sprawcy.Pozew do sądu cywilnego kieruje się
    przeciw sprawcy.

    Leszek

    GG 1631219
    "Zdrowy rozsądek zostaw w szatni przed
    wejściem na salę sądową"

  • 6. Data: 2003-03-03 13:58:06
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie obchodzi go jakieś tam OC. To czy ubezpieczalnia sprawcy płaci bez
    > szemrania pieniążki to problem sprawcy.Pozew do sądu cywilnego kieruje się

    Hmm... wiecej pokory prosze i ...znajomosci przepisow.

    Wlasnie grupa nazywa sie "prawo" a nie "kodeks cywilny".

    Jezeli bys troszeczke poczytal to na pewno znalazlbys
    przepis rozporzadzenia Ministra Finansow w sprawie ogólnych warunków
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy
    pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów
    i paragraf 29 tegoz w takim o to brzmieniu (polecam dla Ciebie
    ustep 3) :

    § 29. 1. Uprawniony do odszkodowania za szkodę powstałą w związku
    z ruchem pojazdu, za którą odpowiedzialność cywilna objęta jest
    ubezpieczeniem
    OC, może dochodzić roszczenia bezpośrednio od zakładu ubezpieczeń.
    2. Jeżeli uprawniony do odszkodowania wystąpi z roszczeniem do posiadacza
    lub kierującego pojazdem, którego ruchem szkoda została spowodowana,
    posiadacz lub kierujący pojazdem powiadamiają o tym zakład ubezpieczeń.
    3. W postępowaniu sądowym przeciwko posiadaczowi lub kierującemu pojazdem
    o naprawienie szkody wyrządzonej ruchem tego pojazdu konieczne jest
    __przypozwanie__
    także zakładu ubezpieczeń, w którym posiadacz pojazdu jest ubezpieczony w
    zakresie ubezpieczenia OC.

    Ten paragraf dotyczy wlasnie tej sytuacji i ma w niej zastosowanie.

    Pozdrawiam, Konrad.

  • 7. Data: 2003-03-03 14:02:29
    Od: Pawel <pzkw_panther@[nospam]gazeta.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in

    > Uzytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisal w wiadomości

    > Zwrócileś uwage na jaką grupe ślesz posty??
    > Zgodnie z prawem poszkodowany ma prawo ządac odszkodowania od
    > sprawcy.Tako rzecze Kodeks Cywilny.
    > Nie obchodzi go jakieś tam OC. To czy ubezpieczalnia sprawcy placi bez
    > szemrania pieniązki to problem sprawcy.Pozew do sądu cywilnego kieruje
    > sie przeciw sprawcy.

    Inna sprawa ze ewentualna sprawa sadowa zakonczy sie oddaleniem pozwu.Nie mozna
    zadac dwa razy swiadczenia za te sama szkode.A poszkodowana dostala juz kase od
    firmy ubezpieczeniowej.

  • 8. Data: 2003-03-03 15:54:10
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Pawel wrote:
    > Inna sprawa ze ewentualna sprawa sadowa zakonczy sie oddaleniem pozwu.Nie mozna
    > zadac dwa razy swiadczenia za te sama szkode.A poszkodowana dostala juz kase od
    > firmy ubezpieczeniowej.

    To zalezy od tego, czy ta kasa pokryła szkodę...

    KG

  • 9. Data: 2003-03-03 16:16:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b3vn3j$ts4$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...

> [...]
    > obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy
    > pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów

    Znam.Co nie zmienia faktu że:
    1.Kodeks Cywilny jest aktem ważniejszym
    2.Pozew składam przeciwko sprawcy a nie TU sprawcy

    A już napewno nie są prawdziwe słowa Stana Z (które skomentowałem):
    "Przeca współodpowiedzialnym w sprawie jest twój ubezpieczyciel OC. tam
    niech się zwróci"

    Być może moja reakcja była przesadzona ale zajrzyj do wątku o potrąceniu a
    się dowiesz dlaczeo.

> [...]
    jest ubezpieczony w
    > zakresie ubezpieczenia OC.
    > Ten paragraf dotyczy wlasnie tej sytuacji i ma w niej zastosowanie.

    Tak jak powiedziałem, KC mówi coś innego a jest aktem ważniejszym od
    regulaminu PZU.
    Naprawić szkode musi sprawca a jego OC jest sprawą wtórną.

  • 10. Data: 2003-03-03 16:16:54
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Konrad vel Legislator wrote:
    > Ten paragraf dotyczy wlasnie tej sytuacji i ma w niej zastosowanie.

    Ale wcale nie oznacza, ze nie można dochodzić odszkodowania od sprawcy.
    Przypozwanie nie oznacza udziału w sprawie.

    KG